Når begynner dere med sportvognsdelen?

Førtis78

Glad i forumet
It's gonna be May 2019
Vår gutt er blitt så lang at jeg er redd det blir for trangt for han når vi skal til med vinterpose....
Han var 3 mnder nå den 14 august og er 66 lang. Enten er bagdelen i vår vogn kort (Abc design) eller så er gutten vår veldig lang :)
 
Vi måtte bytte da han var 5 måneder, da stanget han med føttene i bunn (også med vinterpose). Bagdelen på vår Britax-vogn er ganske kort, så blei såpass tidlig. Heldigvis har sportsdelen full liggestilling, så han lå i den i et par måneder til, frem til våren kom :)
 
Jeg veit ikke helt. Han liker ikke å ligge i vogna. Han vil helst opp å se så jeg prøve å bytte her om dagen for å sjekke om det hjalp litt. da kunne jeg legge ryggen litt opp. det hjalp men han blei så liten oppi der så valgte å bytte tilbake igjen. så får bare fortsette å ta med bæreselen på tur når vi bruker vogn. Trur nok det blir litt trangt med pose oppi bagen nå som han begynner å bli større men får bare vente å se når vi bytter.. Med de 2 andre så byttet vi mellom 6-7 mnd. Men hadde simo kombi da:) Har emmaljunga mondial nå og den er jo stor men lillegutt bruker nesten hele plassen i lengde
 
Sniker.
Storesøster her ble født i mai, og hun har vært lang hele tiden. Vi har Edge duo, trengte ikke bytte til sportsvogn før i Jan/februar. Da prøvde hun hele tiden å sette seg opp.
Syns så mange bytter alt for tidlig, ser ikke helt poenget med å sette de opp i vogna når de er 3-4 mnd.
Og hvertfall Edge duo er jo tusen ganger bedre å trille som bagvogn :D
 
Hun passer fortsatt fint i liggedelen. Vet faktisk ikke hvor lang hun er nå :oops: Men vet at hun er for liten for sportsdelen enda. Venter hvertfall til hun 6 måneder :)
 
Sniker.
Storesøster her ble født i mai, og hun har vært lang hele tiden. Vi har Edge duo, trengte ikke bytte til sportsvogn før i Jan/februar. Da prøvde hun hele tiden å sette seg opp.
Syns så mange bytter alt for tidlig, ser ikke helt poenget med å sette de opp i vogna når de er 3-4 mnd.
Og hvertfall Edge duo er jo tusen ganger bedre å trille som bagvogn :D

Poenget med å sette de opp er å komme seg ut på tur og at ungen skal trives i vogna. Min vil ikke ligge i bagen lengre fordi det er for kjedelig. Hun vil kikke og prate og være aktiv. Så da er det bare grining! Hun er alt for liten for sportsdelen, men vi bytter med en gang vi får Ok fra fysioterapaut.
 
Poenget med å sette de opp er å komme seg ut på tur og at ungen skal trives i vogna. Min vil ikke ligge i bagen lengre fordi det er for kjedelig. Hun vil kikke og prate og være aktiv. Så da er det bare grining! Hun er alt for liten for sportsdelen, men vi bytter med en gang vi får Ok fra fysioterapaut.
Sniker.
Med det ene barnet vårt byttet vi på dagen fylte 4 mnd, da i samråd med helsestasjonen.
Barnet hatet virkelig å ligge i vogn.
Så lenge ryggen kan legges helt ned så barnet ligger i 180° gikk det fint. Fikk sitte i 45° vinkel og med en gang barnet sovnet ble ryggen lagt helt flatt.
 
Vi måtte bytte rundt 5-6 måneder med begge :)
 
Hvis hun fortsetter å mislike vognen, så kommer jeg til å prøve sittedelen tidlig. Trilletur er ikke spesielt stas for tiden. Storebror var 5,5mnd da vi gikk over til sittedelen, da snudde han seg rundt og sto på alle fire oppi der. Fant ut at det var på tide med seler ☺️
 
Poenget med å sette de opp er å komme seg ut på tur og at ungen skal trives i vogna. Min vil ikke ligge i bagen lengre fordi det er for kjedelig. Hun vil kikke og prate og være aktiv. Så da er det bare grining! Hun er alt for liten for sportsdelen, men vi bytter med en gang vi får Ok fra fysioterapaut.
Vi må nok bytte om ikke så lenge, lille er 4mnd og er bare et par cm igjen i bagen og det er uten vognpose i.
Men har tenkt å kjøpe sånn innlegg hvis det trengs her, slik at sportsdelen ikke føles så stor ut. Sportsdelen har full liggestilling :)
 
Jeg håper bagen holder gjennom vinteren, men nå er ikke frøkna her så veldig stor, 63 cm ved 4,5mnd. Hun vil gjerne opp for å se, men bruker da ofte sele og legger henne ned i vogna når hun har sovnet. Syns det fungerer fint for vår del. :)

Litt usikker på om vi kommer til å bruke vinterposen i bagen, voksi urban, mulig det kun blir bakstykket i ull eller lammeskinn og dyne + teppe. Vi må se an hva som fungerer best når behovet oppstår for mer varme i vogna.
 
Da har vi bytta her, lille blir 5mnd om 6dager og ligger bare å stanger i enden av bagen (uten pose) og slenger beina utenfor, så når jeg går i veldig bratte bakker så synes jeg det så veldig skummelt ut når hun holdt på slik. Da føles det tryggere at jeg kan spenne hun fast og det ble godt og lunt med vognposen :) har full liggestilling på sportsdelen så manuell terapeuten sa det var helt i orden, best å la de ligge flatt lengst mulig :)
 
Fortsatt god plass i bagen enda her, selv om lillemann er en lang gutt :)
 
Gått over til sportsvogn vi og nå. Mini er 6 måneder og vil gjerne se litt mer. Har full liggestilling når han sover da.
 
Hadde trodd jeg kom til å flytte over i sportsdelen tidlig, men nå liker hun ENDELIG vognen sin. Vi kan trille uten gråt ❤️ Så tør ikke bytte helt enda :)
 
Back
Topp