Hjelp! Ang sportsdelen til emmaljunga nxt

Mumfies

Gift med forumet
Tilgangsansvarlig
It's gonna be May 2019
Februarbarna 2023
016C680A-F3A1-4633-972B-243A99863A51.jpeg jeg tok på sportsdelen i dag for å se hvordan lille lå i den (hun er bare 4,5mnd men hun ligger å sparker i enden av bagen så det begynner å bli trangt).
Men skjønner ikke hvor hodet hennes skal få plass! Selene er jo så høyt oppe at jeg skjønner ikke. Kan noen forklare meg?:shy:
(Har nxt90F)
 
Spør du meg så syns jeg selene ser feil tredd ut! Også syns jeg den i skrittet var fryktelig lang. Sikker på at du har tredd helt riktig. Ofte så er den kortere i den øvre stillingen enn nedre. Hvis du setter ungen oppi med rompa i der det er naturlig. Hvor langt kommer hode opp?
Jeg har en emmaljunga Edge og mi på 7 1/2 mnd har selene opp mot øra. Så kan fort hende at når hen er så liten som din at skulderselene blir litt høye.
 
Spør du meg så syns jeg selene ser feil tredd ut! Også syns jeg den i skrittet var fryktelig lang. Sikker på at du har tredd helt riktig. Ofte så er den kortere i den øvre stillingen enn nedre. Hvis du setter ungen oppi med rompa i der det er naturlig. Hvor langt kommer hode opp?
Jeg har en emmaljunga Edge og mi på 7 1/2 mnd har selene opp mot øra. Så kan fort hende at når hen er så liten som din at skulderselene blir litt høye.
Takk for svar :) Var de i butikken som satt den sammen, jeg har strammet de etter jeg tok bilde. Jeg spurte en i butikken og hun sa at siden det er den F modellen så blir det liten plass til hode pga lover og regler som sier at det må være en slags kant langs enden når den er helt flat. I motsetning til ergonomisk liggedel da den bare vippes på plass.
Men nå når jeg tok vognposen i (voksi urban) så blir det fortsatt snålt, se bilde.
Selene begynner der som øyet til pingvinen er men kommer ut i posen mye lenger ned, så når jeg legger hun ned der det er naturlig så får hun jo egentlig hodet der som selene begynner, hvis du skjønner :shy:

8FFBE920-6D79-4FFA-839B-872D41CB9BE1.jpeg
343CF708-A1D1-48B1-BF6E-2EE27CF56338.jpeg
 
Da må jo sittedelen være liten. Også kant på Edge men ikke problem med selene. Hva med å flytte de til øverste hakk? Eller kan du kjøpe egne vognseler som du fester i vogna selv.
Ville også dobbeltsjekket om den faktisk er satt sammen riktig.
 
Da må jo sittedelen være liten. Også kant på Edge men ikke problem med selene. Hva med å flytte de til øverste hakk? Eller kan du kjøpe egne vognseler som du fester i vogna selv.
Ville også dobbeltsjekket om den faktisk er satt sammen riktig.
Hmm får ta med meg vogna til butikken og høre hva de synes, for det ser rart ut ja, ser ikke sånn ut på vognene de hadde utstilt i butikken. Tusen takk for svar :happy:
 
Takk for svar :) Var de i butikken som satt den sammen, jeg har strammet de etter jeg tok bilde. Jeg spurte en i butikken og hun sa at siden det er den F modellen så blir det liten plass til hode pga lover og regler som sier at det må være en slags kant langs enden når den er helt flat. I motsetning til ergonomisk liggedel da den bare vippes på plass.
Men nå når jeg tok vognposen i (voksi urban) så blir det fortsatt snålt, se bilde.
Selene begynner der som øyet til pingvinen er men kommer ut i posen mye lenger ned, så når jeg legger hun ned der det er naturlig så får hun jo egentlig hodet der som selene begynner, hvis du skjønner :shy:

Vis vedlegget 309228
Vis vedlegget 309229


Jeg har superviking modellen, og den er litt slik den også, selene er liksom festet litt høyt opp så hodet kommer liksom nedenfor selefestene :) men hun sitter veldig fint mår selene er strammet altså:) så jeg tenker det nok er slil det skal være;-) vi måtte veldig fort flytte selene til øverste hall da for hun satt ikke så fint når de var på nederste hakket, hun var 7 mnd når vi byttet til sportsdelen:)
 
Last edited:
Hmm får ta med meg vogna til butikken og høre hva de synes, for det ser rart ut ja, ser ikke sånn ut på vognene de hadde utstilt i butikken. Tusen takk for svar :happy:

Hei! Ser dette er en gammel tråd, men prøver likevel.. Fant du noe ut av dette i butikken? Jeg har samme, og datteren min ligger å "skaller" i kanten bak. Virker jo helt merkelig at det skal være så liten plass til hodet.o_O
 
Heia :) nei det var visst sånn det skulle være har jeg fått beskjed om fra flere butikker.. så jeg solgte vogna for jeg syns ikke mini så ut til å ligge godt, og ble sittende som en potetsekk når hun ville sitte litt opp i ryggen. (Pluss at vogna ble så tung med den flate sittedelen :p )
Så kjøpte bugaboo (donkey fordi jeg håpte på to tette) og har vært sååååå fornøyd med den, ergonomisk sittedel er mye bedre enn flat når de er så små at de ikke klarer å sitte oppreist selv. (Selvom jeg var overbevist om at flat var best fordi de små skal ligge flatt, men er ikke bra når de da vil se mer og sitte mer). Men nå har vi også babyjogger city elite som vi bruker til og fra bhg (ulendt terreng) og på skogsturer, den har jo flat sittedel men er mye lenger så hodet på plass :p pluss at nå er jo mini blitt 2år så hun sitter fint selv :)
 
Back
Topp