Hva gir dere ungene til jul?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Min eldste er blitt så stor at det er ikke aktuelt med mer Lego, men det ser ikke ut til at noe annet erstatter det på ønskelista. Vi vurderer litt sportsutstyr som sykkel og ski, men har dere noen andre tips? Når jeg spør får jeg penger til svar :rolleyes: Jeg har også vurdert lesebrett, men lurer på om han enda er litt for ung og uansvarlig til det på en måte...

Glemte å si alderen da, 10 år :hilarious:
 
Last edited:
Hvor stor?
Kjedelig å gi penger altså, men går jo kanskje an å gjøre noe gøy med det. Henge 50-lapper på juletreet og overraske med at de er hans når dere er ferdige med pakkeåpning :confused005
 
Sportsutstyr synes jeg er kjempelurt. Det er jo noe som folk i stor grad kjøper likevel, men det er dyrt og passer fint som gave. Nettbrett synes jeg er lurt også til de som begynner å bli litt større, unger bør få en digital kompetanse så de ikke henger etter. Ellers kan jo andre ting som å betale for aktiviteter,feks en leir de Ellers ikke går dra på , være en idé. Det passer best for de som er større og kan vente på effekten av gaven,for en 4åring blir det nok litt før abstrakt å vente til sommeren for leir feks .
 
Her har unga fått:
skøyter
langrennski og sko (pakket inn skoa og unga bare “uuuuu kult da har vi skisko hvertfall” da viste vi de skiene i garasjen :p
sakkosekk fikk de for to år siden - set var kult
minsten som var 5 og har mindre rom fikk liten lenestol fra Ikea (hun ville ha sakkosekk)
Pysjamas og morgenkåpe (ikke fra oss men typ tante/besteforeldre osv)
Bøker tilhører også.
Sønnen fikk sånnn multibord for tre år da 10 år (pingpong, billjard, “airhokey” fusball) kjøpt på xxl
Annet vinterutstyr
vinterjakke
Jente fikk for to år Marcus og Martinus tema pakke fra tanta si (pledd, pute, sengetøy, svømmebag osv)

Vi bor langt unna familie så det pleier å være kjøpt når vi har besøk (måneder og uker før jul) så jeg vet hva som er i mange av gavene og kan “styre” litt hva de får :)
 
Hvor stor?
Kjedelig å gi penger altså, men går jo kanskje an å gjøre noe gøy med det. Henge 50-lapper på juletreet og overraske med at de er hans når dere er ferdige med pakkeåpning :confused005
Å du grønne glitrende liksom :hilarious:

Ja jeg glemte alderen i hovedinnlegget, han er 10 år
 
Sportsutstyr synes jeg er kjempelurt. Det er jo noe som folk i stor grad kjøper likevel, men det er dyrt og passer fint som gave. Nettbrett synes jeg er lurt også til de som begynner å bli litt større, unger bør få en digital kompetanse så de ikke henger etter. Ellers kan jo andre ting som å betale for aktiviteter,feks en leir de Ellers ikke går dra på , være en idé. Det passer best for de som er større og kan vente på effekten av gaven,for en 4åring blir det nok litt før abstrakt å vente til sommeren for leir feks .
Ja det har vi også pleid å gi til jul, er jo ofte skiene er for korte og trenger en oppdatering før ny sesong :) Nettbrett har han, jeg vurderte lesebrett. Usikker på om det egner seg til så unge, har du erfaring med det til egne barn?
 
Ja det har vi også pleid å gi til jul, er jo ofte skiene er for korte og trenger en oppdatering før ny sesong :) Nettbrett har han, jeg vurderte lesebrett. Usikker på om det egner seg til så unge, har du erfaring med det til egne barn?
Nei,mine er så små! Men tenke at de klarer mye fra ung alder hvis interessen er der. :)
 
Nettbrett har de fått på et tidspunkt ja.. He lego. I år har jeg virkelig ikke peiling. Virkelig

Og minstemor har bursdag dagen etter jul så det er dobbelt krevende
 
Jenta på 14 har ønskeliste lang som bare det.. Hun skal få Lilleba pysj og Billie Eilish klær/ting

Sønnen min på 12 ønsker seg ingenting, så har null idé
 
Gutten min må skrive ønsker hvert år, det har aldri vært noe problem hekdigvis for da hadde jeg blitt bekymret.

Hettegensere
Andre kule klær
Bøker
Fotballdrakter
Diverse TV soill

har stått på foregående års lister
 
Vi vurderer iPad, men må tenke litt mer på det. Han blir 6 i desember. Er litt lei leker, for det meste er ræl egentlig. Og lego har han nok av.
 
Jeg har også vurdert lesebrett, men lurer på om han enda er litt for ung og uansvarlig til det på en måte...
Min sønn har hatt en Kindle Paperwhite siden han var 7. Han må ha hjelp til å kjøpe bøker som koster noe penger. Vi kjøpte det med et cover, og det har tålt mye. Det tåler jo en del mer enn nettbrett. Jeg synes nettbrett til ham har vært helt supert, og jeg tror også det har medført at han leser en del mer enn han ville gjort ellers. Han leser mye bøker på engelsk, og de kjøper vi fra Amazon. Absolutt ingen grunn til å vente med lesebrett, synes jeg, spesielt ikke til et barn som leser bøker der det ikke lenger er bildene som er hovedpoenget.

Min fyller 9 i år, og han får konsertbilletter i julegave. Eller, selve konserten er en stund før jul, men han foreslo det selv at han og stefaren kunne gå, og så kunne det være julegave. I tillegg ønsker han seg hettegensere, ny pysj, penger (han sparer til ny pc) og noen bøker. Også overhørte jeg ham si til svigermor at hun kunne kjøpe nytt ullundertøy til ham til jul, da hun kommenterte at det han hadde på seg var kort på armene. Så tydeligvis er han blitt gammel nok til å verdsette slikt også.
 
Her vi bor er det lov å gå uten voksen i svømmehallen ved fyllte 10 år. Så da blir det årskort/halvårskort/klippekort alt etter budsjett hver jul fra og med 10-årsdagen.

Leker og andre materielle ting virker ikke å fenge så veldig, men kjøper i blant sportsutstyr typ ski, fotballdrakter, sykkelutstyr m.m

Vi er så heldig (?) at alle besteforeldre og oldeforeldre vippser oss voksne penger og ber oss kjøpe noe til barna. Blir derfor ofte mange presanger å komme på. Forsåvidt fint at jeg kan styre gavene til ting jeg vet de trenger, men blir ofte litt stress å komme på så mange gaver til hvert barn...
 
Det er jo ikke det at ungene mine ikke har ønsker

Eldste, gutt på 11, ønsker seg lego.
Mellomste, jente på 8.5 ønsker seg lol surprise og hatshimals.
Yngste, jente på 4 når det er jul, ønsker seg cupcake surprise, playdoh og duplo

Det er bare det at guttungen har ekstremt mye lego og enda en pakke eller to som ikke er bygget etter bursdagen, og vi har duplo nok til en barnehage. Men det er nå måte på hvor mange lol dukker og cupcake dukker jeg skal kjøpe dem til jul for å komme opp i en saklig pris

Men det har dukket opp behov for gode headset for i alle fall to av dem. Så det blir nok noe til jul i pr også
 
Her er det Pokémon kort som gjelder og figurer osv, så det får 8 åringen :) eneste han ønska seg :) så har vel fått fiksa rundt 1000 nye kort. Får noe til jul og noe til bursdag :)
 
De går på svømming begge to, så de skal få skikkelig svømmebriller, sekk og utstyr :)
Så blir det vel noen andre småting også
 
Ønskelisten i år:
Tastatur
Kontroll til PS
Gavekort paysafe
Mobil
Mobildeksel
Sparkesykkel
Hvite hettegensere
 
Har en som blir to år i februar, så han får nok duplo fra oss. Babyen får nok noe som er litt passende for alderen hennes,men blir nok litt mindre gjennomtenkt,hun er 4 mnd i juletider.
 
Back
Topp