Hvor lenge sover babyen din?

K7583

Betatt av forumet
Septemberbarna 2019
Har ei lita på 3 uker. Lurer på hvor lenge din baby sover sammenhengende på natt? Og hvor gammelt hun/han var da det sov lengre en bare 2-3 timer om gangen? :)
 
Min er 3 mnd nå. Har enkelte netter hvor han plutselig sover 4-5 timer i strekk, men stort sett våkner han hver 2-3 time. Storebroren sov derimot 5-ish timer i strekk de fleste netter fra ca 2 måneder til han var 4 måneder, men når han var 4 måneder ble det masse hyppige oppvåkninger igjen før det stabiliserte seg på hver 2-3 time til han var ca året.
 
Det er veldig forskjell på babyer. Nr 1 sov 5 timer på natt fra han var 1 mnd, mens nr 2 var 3 mnd når hun begynte å sove mer enn 2-3 timer sammenhengende. Nå er nr 3 bare 6 dager, men enn så lenge sover hun 4-5 timer på natta.
 
Det er nok veldig individuelt.. Første datteren min var våken hver 2-3 time til hun var godt over året.
Nr.2 sover allerede 4-5timer i strekk på natta, hun er 3 uker.
 
Takk. Er så spent på når det blir mere søvn her. Hun våkner hver 1-3 time. Å synes det er tyngre enn antall timer på hver dag. Men det går seg til etterhvert :D
 
Har ei lita på 3 uker. Lurer på hvor lenge din baby sover sammenhengende på natt? Og hvor gammelt hun/han var da det sov lengre en bare 2-3 timer om gangen? :)
Det er nok ikke noe fasit på, men vår lille er straks 10 måneder og våkner fortsatt rundt hver 3 time, men det skjer noen ganger at hun sover veldig bra igjennom natten. Da går jeg igjennom dagen og kvelden i hodet en million ganger for å finne ut hva jeg gjorde som kanskje hjalp henne å sove så godt men har ikke funnet ut trikset ennå:joyful:
 
Min har sovet natten gjennom fra 2 ukers alder. Fra 23 tiden til 07-09, avhengig av når vi har vekt hu. Nå sover hu omtrent det samme, så sover hu fra etter maten til neste måltid igjen.
Missunelig:D
 
Min er 6 uker og sover alt fra 3-5 timer i strekk om natten. Slipper stort sett unna med en mating ila natten. Legger meg med henne etter mating i 22/23 tiden så er det mating en gang i mellom 1-3 tiden og så igjen 6-7 og da står vi likegjerne opp. :happy:
 
Sov lenger strekk rundt 3-4 mnd. Men begynte ikke å sove godt sånn stabilt før 16 mnd :p
Vi fikk liksom noen gode uker også var det påan igjen med utviklingstrinn, tenner, søvnregresjon eller sykdom. Nå rundt 20 mnd sover han bank i bordet godt helt il rundt 6.30 om morgenen, kanskje våken 1 gang bare for å få smokk. Og sovner mellom 19 og 20 på kvelden
 
Min har sovet fra 19ish til 5ish siden han var ca 4 måneder (6 måneder nå). Før det våknet han gjerne hver 3.-4. time for mat. Problemet nå er at han gjerne vil starte dagen kl 5, og ikke sovner på puppen :wtf: litt i tidligste laget for meg :rolleyes:
 
Min har sovet fra 19ish til 5ish siden han var ca 4 måneder (6 måneder nå). Før det våknet han gjerne hver 3.-4. time for mat. Problemet nå er at han gjerne vil starte dagen kl 5, og ikke sovner på puppen :wtf: litt i tidligste laget for meg :rolleyes:

Klokka 5 er pain å starte dagen altså! Virker som veldig mange barn har en eller annen periode der de skal stå opp i 5drageto_O
 
Klokka 5 er pain å starte dagen altså! Virker som veldig mange barn har en eller annen periode der de skal stå opp i 5drageto_O
Haha, ja, det kan du si, atm er vi på ferie på Gran Canaria, og her ligger vi en time etter Norge, hvilket vil si at han er oppe i 4draget :banghead:
Ser ikke frem til å stille klokka til vintertid i slutten av måneden akkurat :hungover:
Hjelper ikke uansett når på ettermiddag/tidligkvelden jeg legger heller :sorry:
 
Haha, ja, det kan du si, atm er vi på ferie på Gran Canaria, og her ligger vi en time etter Norge, hvilket vil si at han er oppe i 4draget :banghead:
Ser ikke frem til å stille klokka til vintertid i slutten av måneden akkurat :hungover:
Hjelper ikke uansett når på ettermiddag/tidligkvelden jeg legger heller :sorry:

Nei, det var dessverre min erfaring også. Prøvde alt mulig, men ingenting førte til at han sov lenger på morgenene, annen enn at tida bare gikk og plutselig sov han litt lenger :hilarious:
 
Min har sovet natten gjennom fra 2 ukers alder. Fra 23 tiden til 07-09, avhengig av når vi har vekt hu. Nå sover hu omtrent det samme, så sover hu fra etter maten til neste måltid igjen.

Skal ikke nyfødte ha mat 8-12 ganger i døgnet/hver 3.time?
 
Skal ikke nyfødte ha mat 8-12 ganger i døgnet/hver 3.time?
Jeg ammet og opplevde at det regulerte seg av seg selv i løpet av døgnet. Barnet mitt sov lenge av gangen på natt de første månedene og jeg fikk beskjed om å vekke henne. Det var veldig mye jobb og etter en uke så tenkte jeg at jeg skulle la henne sove og heller se om det ga utslag på vekten på helsestasjonen (man går jo dit litt ofte i starten). Hun fortsatte å gå opp som før og da var det ikke noe problem å la henne sove. Til gjengjeld ammet jeg nesten fast hver 2.time på dagtid og litt hyppigere når kvelden nærmet seg, så det var mindre jobb på natt, men da også mindre fleksibilitet på dagtid.
 
Back
Topp