Dusje med barn?

*BigBang*

Flørter med forumet
Ei venninne av meg er totalt imot at faren til barna hennes (tvillinger) skal dusje sammen med barn demmes, og jeg forstår det ikke. Hva som er galt med det? Ikke vil hun la han bade de heller, men skifte bleie får han. Lar dere barnefaren dusje med barna el er det fyfy?
 
Ja, såklart og alle kan være nakne på badet samtidig. Hvis barna er i bleiealder burde det være et faresignal om hun ikke vil la faren dusje med barna o_O
 
Ja, dusje med dem, bade dem, bade med dem når de er bittesmå, mannen badet med den lille datteren vår når storebror på 2,5 ville bade med henne og jeg enda hadde renselsen f. eks
 
Husets kommende barnefar er glad i privatliv på badet, så når vi har snakket om f.eks. sambading/dusjing har han ikke vært kjempebegeistret.. men jeg ønsker et avslappet forhold til kropp i familielivet, så det er altså langt i fra fy-fy her :)
 
Jeg skjønner ikke hvorfor det skal være fy, det er da like naturlig at pappa dusjer sammen med barna sine.
Om man gjør noe stort ut av det, kan barna vokse opp med et unaturlig syn på kroppen. Nakenhet er naturlig, kropp er naturlig. Så lenge barna er komfortable med dette, er det ikke noe feil i det. Har hun opplevd noe selv, siden hun tenker slik?

Jeg tenker at, om det overhodet finnes noen grunn til at hun er redd for at far skal dusje/bade med barna sine, har de et større problem enn en vanlig handling i hverdagen. Om dette ikke er tilfelle, noe jeg regner med, så må hun ikke gjøre noe stort ut av det. Man kan ikke forskjellsbehandle mor og far på den måten. Det er det barna kommer til å reagere på, ikke noe annet.
 
Her har vi et ganske åpent forhold til kropp, det er naturlig! Vi har begge to kunne bade med barna, mannen er litt mer privat enn meg :p
 
Vi har prøvd å gjøre kropp så naturlig som mulig, så vi dusjer fortsatt sammen med han 3,5 år. Både jeg og pappaen. Prøver heller ikke å skjule oss når vi steller oss for dagen/kvelden. Høres veldig rart ut at mor skal få lov men ikke far. Hva er forskjellen?
 
Her i huset er mannen litt mer privat av seg enn meg. Jeg sprader rundt naken når jeg går fra soverom til badet for å kle på meg om morran. Her er jeg veldig for at kropp er helt naturlig. Han dusjer med sønnen på 7 år og mini, men jentene på 10 og 12 år dusjjer alene. Jeg hjelper dem når de skal ha hårkur i håret osv og noen ganger dusjer de med meg ennå, da både jeg og de føler det er komfortabelt og helt naturlig:) kan ikke forstå at det skal være så fy-fy å dusje med små barn, men okei, alle er vi forskjellige:happy:
 
Vi har ei snuppe på 6 mnd så vi dusjer begge med henne. En fin stund hud mot hud og hun liker det kjempegodt. Det vil jo ta en naurlig slutt en gang, men vi har ikke tenkt så langt fram. Vi kommer vel til å se an fra dag til dag.
 
Kan ikke helt se hvorfor det skal være fyfy ... Her har far gjort akkurat det samme som meg av daglig stell og gjøremål. Hadde ikke ramla meg inn å nekte han i det hele tatt.
 
Høres merkelig og forknytt ut av henne. Det er da like naturlig at barnas får dusjer og bader med barna som mor. Med mindre hun tenker på han som en potensiell overgriper? (Hvem vet hva hun har blitt utsatt for?)
 
Han orker ikke for det er så sykt liten plass i dusjen,men jeg gjør jo det selv så hadde ikke hatt noe i mot at han gjorde det.
 
Mannen dusjer med barna, men han har gjerne boxer på seg nå pga mellomste er akkurat i høyde med tissen, eller så sitter han på huk eller løfter ungene.

Jeg tenker at så lenge ungene synes det er ok, så er det greit, eldste på 9 år har begynt å ønske å være alene på badet og det respekterer vi :)
 
Her er det ikke noe spørsmål om jeg lar han, det velger han helt selv. Enda så har kun jeg dusjet med frøkna på babysvømming, men det er mer av praktiske årsaker (har ikke stelleplass på badet enda - oppussing). Men regner med at vi kommer til å dusje mer med henne når det blir enklere å håndtere henne etter dusjen. :)
 
For de som dusjer med barna ser jeg ikke problemet om pappan også gjør det. Selv er jeg nok litt for privat av meg, men om pappan vil gjøre det så blir jeg ikke å nekte :)
 
Vi dusjer sammen på kryss og tvers her. Eldste er blitt så stor nå at han vil jo ha privatliv, men for noen år siden så dusjet han sammen med oss begge.

Men hvis vi skal på badeland så er jo åpenbart barna nødt til å kunne være med begge oss frem til de er gamle nok til å gå alene i den garderoben de tilhører. Ellers hadde vi jo alltid vært nødt til å bli med begge to, og aldri kun en av oss...

Når jeg er på badeland med bhg jeg jobber i så er vi for det første blandet både guttene og jentene. Deretter så må den barnegruppen vi har med være med i garderoben der de voksne går og vi er alle nakne sammen. Er det mannlige ansatte som drar i bassenget med dem så er alle med i guttegarderoben, og er det kvinnelige ansatte må alle barna i jentegarderoben. Aldri opplevd noen som reagerer, verken barn eller foreldre...
 
Både jeg og mannen dusjer og bader med datteren vår på 2,5, og jeg ser virkelig ikke hvorfor det skulle være noe annerledes når pappaen bader med henne, enn når jeg gjør det. Eneste kanskje er at sist de bada sammen så hørte jeg et hyl fra badet og ei lita som ropte "pappa bæææsja!!" Hun hadde oppdaga det han hadde mellom beina og trodde det var bæsj:hilarious::hilarious:
 
Både jeg og mannen dusjer og bader med datteren vår på 2,5, og jeg ser virkelig ikke hvorfor det skulle være noe annerledes når pappaen bader med henne, enn når jeg gjør det. Eneste kanskje er at sist de bada sammen så hørte jeg et hyl fra badet og ei lita som ropte "pappa bæææsja!!" Hun hadde oppdaga det han hadde mellom beina og trodde det var bæsj:hilarious::hilarious:
Hahaha, takk for dagens beste latter :hilarious::hilarious:
 
Back
Topp