Dobesøk etter fødsel

JjHh33

Forelsket i forumet
Er det noen som har noen tips til hvordan dobesøket kan bli litt mindre vondt?
Fikk en 3a ruptur under fødsel for en uke siden + ett par mindre rifter.. og det svir jo noe så inni granskauen når jeg tisser! :arghh: Drikker masse for at urina ikke skal bli så konsentrert, bruker en klut med lunkent vann å holder for før jeg tisser evnt så går jeg i dusjen.. Vondt gjør det okke som:arghh:
 
Flaske med vann til å skylle med samtidig, om ikke dusjhodet når bort. Tar ikke all svie, men noe. Og prøv deg fram med sittestillinger. Her funka det best litt lett fremoverbøyd og at jeg stod litt (hockey hehe), da traff ikke så mye av urin stingene.


Kjenner jeg ikke gleder meg til den første tiden etter fødsel igjen. Det går heldigvis over!!
 
Hos meg hjalp det å tisse i dusjen og å vaske ofte med grønnsåpe. En annen jeg kjenner fikk tips av en jordmor om å sitte feil vei på do. Altså, sitte skrevs over med ansiktet inn mot veggen :)
 
Hvis du ikke har hånddusj ved toalettet, så kan det være en ide å tisse i dusjen. Hjelper med vannstråle mot mens man tisser.
Også første dagene etter fødsel når det var hovent syntes jeg det var godt å presse imot med en våt klut frem til urinstrålen kom, det ble mindre vondt av presset da.
Også lurt som du allerede gjør er å passe på at ikke urinen er for konsentreret.

Husk å skifte bind alltid når du er på toalettet og hold det tørt nedentil. Så du ikke får andre plager i tillegg.
 
Takk for tips jenter!
Det visste seg å være ett par sting som hadde gått opp og som lå å irriterte. Ellers hadde alt grodd kjempefint! Har blitt lagt inn på sykehus ikveld med infeksjon pga for mye blod og hinnerester igjen i livmor :hungover:
Utskraping imorgen tidlig :sorry:
 
Neste tipset jeg fikk av jordmor på sykehuset: sitt bakfrem på do når du skal tisse! Funket gull her:D
 
Takk for tips jenter!
Det visste seg å være ett par sting som hadde gått opp og som lå å irriterte. Ellers hadde alt grodd kjempefint! Har blitt lagt inn på sykehus ikveld med infeksjon pga for mye blod og hinnerester igjen i livmor :hungover:
Utskraping imorgen tidlig :sorry:

Uff det er ikke bare bare å få baby. Bare å holde ut, det kommer til å bli bedre. Ca en måned siden fødsel her og nå er nesten alt normalt igjen.
 
Uff det er ikke bare bare å få baby. Bare å holde ut, det kommer til å bli bedre. Ca en måned siden fødsel her og nå er nesten alt normalt igjen.

Kom hjem dagen etter, og nå føler jeg meg i kjempeform! :D Arvingen er heldigvis snill som ett lam (enn så lenge) :p
 
Jeg fikk en bedøvelsekrem som jeg tok på 10 min før jeg gikk på toalettet. Ble mye bedre :)
 
Back
Topp