AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

Stor :smiley-angelic003 !
Så herlig du fikk både se og høre hjerte.
Får du noen spesiell oppfølging siden du mistet to i mai?
 
Stor :smiley-angelic003 !
Så herlig du fikk både se og høre hjerte.
Får du noen spesiell oppfølging siden du mistet to i mai?
Tusen takk ❤️❤️❤️

Jeg har fått tidlig ultralyd hos gyn., og skal på ultralyd på Riksen i uke 12. Det er også der jeg har fødeplass, så håper kanskje jeg kan få en sjekk til der før oul.
 
- Termin: 22.04.20

- På vei: 9+1

- Neste svangerskapskontroll: 17. oktober

- Ultralyd: andre TUL privat på torsdag, NIPT med ul i Sverige neste uke, og TUL på Riksen uke 12.

- Kjønn: Vet ikke enda ❤️

- Utålmodig: litt med tanke på å nå uke 12.

- Nye innkjøp: vi har kjøpt vogn fordi en i familien jobber på babybutikk. Fikk en helt ny vogn med bag til 2800kr. Der var vi ekstra heldige. De skulle ikke ha merket i butikken mer, så ville bare bli kvitt den!

- Utstyr som mangler: bilsete til både baby og storesøsken. De store på 5 og 7 må også ha nye hvis vi skal ha plass i bilen. Ellers mangler vi alt av klær, bilstolpose, dyne, saueskinn, ammeutstyr, babygym ++ denne gangen skal vi også gå for tøybleier har jeg bestemt meg for, så det mangler også!

- Svangerskapsrelaterte aktiviteter: ingen foreløpig

- Vektendring: vet ikke. Har ikke veid meg.

- Melk i brystene: Nope. Men de har vokst, og har veldig tydelige blodårer.

- Aktivitet i magen: ikke enda, men gleder meg veldig til det!

- Tungt: det er heldigvis lenge til

- Kynnere: nei, men masse ligamentsmerter hvis jeg reiser meg brått, eller snur meg brått.

- Hodet festet: Nei.

- Barnerom: Babyen kommer til å sove på vårt rom den første tiden.

- Matkick: frukt, saftis, riskjeks

- Plager: kvalm i bølger, og sliten

- Humør: kall meg gjerne hormonella. Føler meg som en heks.

- Sykehusbagen: lenge til:)

- Høygravid: nei

- Tanker om fødselen: ikke tenkt på enda

- Medisiner: ingen

- Tilskudd: Multivitaminer for gravide og ekstra magnesium

- Mage: kjenner livmora så vidt over skambeinet. Venter på at den skal poppe om noen uker
 
Last edited:
I morgen skal jeg på TUL igjen. Veldig spent!

Vi mistet sist i uke 16. Jeg kommer nok ikke til å slappe av før etter oul. Det rare er at terminen jeg hadde med tvillingene (som vi mistet) er den dagen jeg er like langt i dette svangerskapet som da jeg mistet sist.

Dette var litt komplisert å forklare, men noen forstår det kanskje likevel.. Hehe..
 
Nå setter jeg meg straks i bilen og kjører til ultralydklinikken.

Jeg er så NERVØS!!!

Det hjelper ikke akkurat på kvalmen. Mannen min hadde ikke mulighet til å være med i dag, og det stresser meg også. I tillegg skal jeg i et stort og viktig møte på jobb rett etterpå.

Håper håper det går bra!!!
 
Alt var heldigvis bra med lille! Fikk ikke særlig tydelige bilder, men fint å se på skjermen. Hjerteslag på 170, og kunne se at den beveget både armer, bein og hode! En aktiv liten krabat!
 
Alt var heldigvis bra med lille! Fikk ikke særlig tydelige bilder, men fint å se på skjermen. Hjerteslag på 170, og kunne se at den beveget både armer, bein og hode! En aktiv liten krabat!

Åå, så herlig at det gikk så bra!! :Heartred

Veldig spesielt, det med terminen. Heldigvis betyr det ingen verdens ting, selv om en kanskje kan føle ekstra uro ved sånne tilfeldigheter?
 
Åå, så herlig at det gikk så bra!! :Heartred

Veldig spesielt, det med terminen. Heldigvis betyr det ingen verdens ting, selv om en kanskje kan føle ekstra uro ved sånne tilfeldigheter?
Ja, det var virkelig en lettelse altså. Fikk til og med videoklipp av undersøkelsen. Koser meg med de stadig vekk ❤️

Ja, rart med den termindatoen.. men jeg velger å ikke være redd eller urolig. Tenker heller at jeg er heldig som faktisk er gravid igjen, og så langt på vei den dagen jeg passerer den triste datoen ❤️
 
Ja, det var virkelig en lettelse altså. Fikk til og med videoklipp av undersøkelsen. Koser meg med de stadig vekk ❤️

Ja, rart med den termindatoen.. men jeg velger å ikke være redd eller urolig. Tenker heller at jeg er heldig som faktisk er gravid igjen, og så langt på vei den dagen jeg passerer den triste datoen ❤️

Det skjønner jeg godt! Åh, det er så koselig med videoklipp, jeg har også et som jeg stadig må se på :Heartred

Jeg tror det er veldig lurt å styre tankene i den retningen - at du er heldig som allerede er så langt på vei igjen når du passerer den siste datoen - for det er du jo!:Heartred
 
Det skjønner jeg godt! Åh, det er så koselig med videoklipp, jeg har også et som jeg stadig må se på :Heartred

Jeg tror det er veldig lurt å styre tankene i den retningen - at du er heldig som allerede er så langt på vei igjen når du passerer den siste datoen - for det er du jo!:Heartred
Ja, ellers blir dette svangerskapet så tungt!

Hvordan går det med deg da? Du er vel snart i uke 13?
 
Ja, ellers blir dette svangerskapet så tungt!

Hvordan går det med deg da? Du er vel snart i uke 13?
Ja, det er akkurat det! Også hjelper det jo uansett ikke noe som helst å bekymre seg. Og når alt ser så fint ut er det heller ingen grunn til å bekymre seg - selv når vi vet at de ikke kan se alt på ultralyd. Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt lenger selv, og er sikkert uvanlig avslappa :p

Jeg er i uke 13 i morgen, faktisk! Ikke verst husket :) Det går greit, men jeg er ganske kvalm for tida, hadde ikke regna med at det skulle bli verre så seint i svangerskapet. Men jeg har vært så heldig hittil og sluppet unna det meste, så skal ikke klage :) Det som er gøy nå er at jeg er over i den tida hvor vi deler nyheten med familie og sånt, og det er veldig koselig :Heartred
 
Ja, det er akkurat det! Også hjelper det jo uansett ikke noe som helst å bekymre seg. Og når alt ser så fint ut er det heller ingen grunn til å bekymre seg - selv når vi vet at de ikke kan se alt på ultralyd. Jeg bekymrer meg ikke i det hele tatt lenger selv, og er sikkert uvanlig avslappa :p

Jeg er i uke 13 i morgen, faktisk! Ikke verst husket :) Det går greit, men jeg er ganske kvalm for tida, hadde ikke regna med at det skulle bli verre så seint i svangerskapet. Men jeg har vært så heldig hittil og sluppet unna det meste, så skal ikke klage :) Det som er gøy nå er at jeg er over i den tida hvor vi deler nyheten med familie og sånt, og det er veldig koselig :Heartred
Ja, huff.. leste om episoden din med fiskekaker og brokkoli i nesa. Høres grusomt ut! Håper det bare er et blaff! Og at det snart er over ❤️

Gleder meg veldig til jeg selv er over tolvukersgrensa! Vi er jo i samme termingruppe, men du ligger jo tre uker foran meg. Etter hvert har jo ikke de ukene noe å si, men nå har de mye å bety. Kos deg med st du nå er i 2. trimester. Og at du kan si det til folk!
 
Ja, huff.. leste om episoden din med fiskekaker og brokkoli i nesa. Høres grusomt ut! Håper det bare er et blaff! Og at det snart er over ❤️

Gleder meg veldig til jeg selv er over tolvukersgrensa! Vi er jo i samme termingruppe, men du ligger jo tre uker foran meg. Etter hvert har jo ikke de ukene noe å si, men nå har de mye å bety. Kos deg med st du nå er i 2. trimester. Og at du kan si det til folk!

Det er jo egentlig litt komisk, med hele middagen oppi nesa og i kjøkkenvasken, men synes så synd på meg selv der og da. Det har ikke gjentatt seg enda, så krysser fingrene for å slippe mer :)

Du har helt rett, de ukene blir viktige akkurat nå, det skjer jo så mye hele tida i første trimester. Men jeg har lest at når ting ser bra ut på ultralyd i uke 8, er det stor sannsynlighet for at alt vil fortsette å være bra også. Og plutselig har ikke de ukene noe som helst å si - kanskje føder du før meg :)

Er ikke lenge til du er i 2. trimester, du også! Da håper jeg formen din tar seg opp og, må være mye tyngre å være kvalm når du har to barn fra før, selv om de ikke er små lenger. Likevel er det jo mye mer jobb og ansvar enn når en bare har seg selv å passe på (har jeg hørt rykter om :p ).
 
Er ikke lenge til du er i 2. trimester, du også! Da håper jeg formen din tar seg opp og, må være mye tyngre å være kvalm når du har to barn fra før, selv om de ikke er små lenger. Likevel er det jo mye mer jobb og ansvar enn når en bare har seg selv å passe på (har jeg hørt rykter om :p ).

Gleder meg veldig til jeg bikker over i 2. trimester jeg også! Det er mye når man har barn fra før, men jeg husker ikke lenger hvordan det er uten.. Hehe..

Heldigvis er mannen min veldig snill. Han står på både tidlig og sent. Ordner opp med barn, middag og handling. Det hjelper! ❤️
 
Gleder meg veldig til jeg bikker over i 2. trimester jeg også! Det er mye når man har barn fra før, men jeg husker ikke lenger hvordan det er uten.. Hehe..

Heldigvis er mannen min veldig snill. Han står på både tidlig og sent. Ordner opp med barn, middag og handling. Det hjelper! ❤️
Det skjønner jeg godt :) Like før!

Hehe, det blir vel fort sånn, at man glemmer hvordan ting egentlig var før. Kanskje litt bra også :)

Godt du har en flink mann som stiller opp! Heldig der, jeg også :) Eller, bare flaks er det vel ikke - vi valgte de rette ;)
 
I dag gikk turen til Göteborg og Barnmorskehuset der. Tok NIPT blodprøve og ultralyd (igjen). Det var så gøy å se at den har vokst masse på under en uke! Den turnet rundt og viste alle sine kunster. Jordmoren måtte le flere ganger. Jeg gråt litt som jeg pleier. Mannen synes endelig det så ut som en liten baby der inne! Tror det liksom ble mer virkelig nå.

NIPT er en test som tas som blodprøve. Den screener mors blod og analyserer det den finner av babyens DNA. Man kan finne ut masse hvis man vil, men vi valgte å ville vite om de tre vanligste kromosomfeilene (trisomier). Vet ikke hva vi gjør hvis det viser at det er noe galt, men jeg vil gjerne vite mest mulig, så tidlig som mulig.

Svarene er 99,9% sikkert hvis det viser seg å være lav risiko, 90 % sikkert ved høy risiko. Er det høy risiko blir vi henvist til Riksen for fostervannsprøve og morkakeprøve. Man kan også velge å vite kjønn, og det ville vi!

Blodprøvene analyseres i Sverige.
Svarene kommer om to uker, så nå er det bare å vente.
 
I dag gikk turen til Göteborg og Barnmorskehuset der. Tok NIPT blodprøve og ultralyd (igjen). Det var så gøy å se at den har vokst masse på under en uke! Den turnet rundt og viste alle sine kunster. Jordmoren måtte le flere ganger. Jeg gråt litt som jeg pleier. Mannen synes endelig det så ut som en liten baby der inne! Tror det liksom ble mer virkelig nå.

NIPT er en test som tas som blodprøve. Den screener mors blod og analyserer det den finner av babyens DNA. Man kan finne ut masse hvis man vil, men vi valgte å ville vite om de tre vanligste kromosomfeilene (trisomier). Vet ikke hva vi gjør hvis det viser at det er noe galt, men jeg vil gjerne vite mest mulig, så tidlig som mulig.

Svarene er 99,9% sikkert hvis det viser seg å være lav risiko, 90 % sikkert ved høy risiko. Er det høy risiko blir vi henvist til Riksen for fostervannsprøve og morkakeprøve. Man kan også velge å vite kjønn, og det ville vi!

Blodprøvene analyseres i Sverige.
Svarene kommer om to uker, så nå er det bare å vente.

Så spennende med nipt-test! Vi ville egentlig også det, men har så lang vei til nærmeste sted det er mulig at vi måtte overnattet, og da ville det blitt i dyreste laget.

Gøy at babyen turna rundt i magen! Høres ut som det er en som virkelig koser seg der inne :)
 
Så utrolig spennende. Krysser fingrene for at alt er som det skal med lille turneren :Heartred Har du noen magefølelse på kjønn enda? :)
 
Så godt alt står bra til i magen
 
Back
Topp