Flytte før eller etter baby?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Flere som må gjøre store forandringer før mini kommer?

Her vi bor er det forsåvidt greit nok, men vi må flytte før småen skal ha eget rom uansett, og det er noe begrenset med lagringsplass. Det er også fryktelig gulvkaldt (tenker da på når baby begynner å være på gulvet), og dersom vi ikke lar luftavfukteren gå jevnlig kommer det mugg på soverommet med en gang.. Ville dere anbefalt å flytte før baby kom om mulig, eller vente til senere?

Flytting nå blir litt verre pga jeg ikke kan bære, men det går jo an å få hjelp. Det blir også noe dyrere siden vi må ha 2 soverom, men vi må jo det til slutt uansett..
Ser også for meg det er verre med baby siden en må passe den uansett, og ikke kan delta like mye? Noen som har gjort det?
 
Flytt før!! :) vi drev med salg og kjøpsprosess/flytting/utvask etc når mini var 1-2 mnd gammel. Bare masse ekstra stress, sa det til meg selv, aldri mer en sånn prosess med baby i hus:)
 
Jeg ville også flytta før! Du kan bære lette ting, det er mer en du får til med en baby i armene :)
 
Helt enig med de over: Flytt før :) Spesielt mtp mugg... Du har jo nedsatt immunforsvar som gravid, så er absolutt ikke heldig å sove i mugg... Evt. ville jeg montert en skikkelig avfukter, som regulerer luftfuktigheten automatisk og derfor kan stå på hele tiden. Bør monteres slik at fuktigheten som blir tatt opp går ut av leiligheten/huset, ellers er det lite vits i avfukter.
 
Helt enig med de over: Flytt før :) Spesielt mtp mugg... Du har jo nedsatt immunforsvar som gravid, så er absolutt ikke heldig å sove i mugg... Evt. ville jeg montert en skikkelig avfukter, som regulerer luftfuktigheten automatisk og derfor kan stå på hele tiden. Bør monteres slik at fuktigheten som blir tatt opp går ut av leiligheten/huset, ellers er det lite vits i avfukter.
Den vi har nå har en vannbeholder vi må tømme. Den tar lett 20 liter på en natt, så det er egentlig bare opp til oss hvor ofte vi gidder å tømme den så den kan gå igjen.. men når vi flytter kommer jeg til å anbefale huseier å skaffe seg en selv til å ha der :p
 
Jeg ville flyttet før. Det tar gjerne litt tid å finne et nytt sted. Er greit om dere skal pusse opp i den nye boligen også. Vi er nesten ferdig med oppussing av stuen og kjøkken, og hadde ikke orket alt dette med en unge i tillegg.:)
 
Flytt før ja! Vi holder på å flytte nå. Er himla styr, men det ordner seg med litt hjelp. Er snart ferdig med nytt kjøkken og stue i nye huset, så målet er å flytte inn i høstferien :angelic:
 
Vi flyttet etter, når baby var 4 mnd. Gikk greit det også, men det hadde vært mer hjelp i meg før baby, siden kun én av oss kunne gjøre flytte/oppussingsting om gangen. Eller gikk det veldig greit, siden baby foreløpig ikke var mobil. Flytter dere etterpå, så gjør det før den begynner å krype rundt på gulvet, for da må dere sikre på en helt annen måte, og det er utfordrende med kasser, montering og oppussing.
 
Sniker

Ville flyttet før om det var mulig.
Du kan hjelpe til noe og du har mer tid til pakke ut og ordne enn etter fødsel.
Og så kan du slappe av og bare fokusere på babyen etter fødsel istedet for å skulle styre med flytting da
 
Flere som må gjøre store forandringer før mini kommer?

Her vi bor er det forsåvidt greit nok, men vi må flytte før småen skal ha eget rom uansett, og det er noe begrenset med lagringsplass. Det er også fryktelig gulvkaldt (tenker da på når baby begynner å være på gulvet), og dersom vi ikke lar luftavfukteren gå jevnlig kommer det mugg på soverommet med en gang.. Ville dere anbefalt å flytte før baby kom om mulig, eller vente til senere?

Flytting nå blir litt verre pga jeg ikke kan bære, men det går jo an å få hjelp. Det blir også noe dyrere siden vi må ha 2 soverom, men vi må jo det til slutt uansett..
Ser også for meg det er verre med baby siden en må passe den uansett, og ikke kan delta like mye? Noen som har gjort det?

Sniker
DEFINITIVT før dere får babyen, selv om dere da må ha mye bære og ryddehjelp. Det er grusomt å flytte med små barn, en helgetur med tilhørende pikkpakk er nok til å gjøre meg svett :hilarious:
 
Så spennende! Lykke til med jakten på ny bolig! :flower
 
Flytt før! Vi flytta når jentungen var 7mnd. Såå stress, ødela mye av permisjonstiden følte jeg.
 
Flytt før!

Jeg var 16 uker på vei når vi flyttet sist og mannen gikk på krykker.
Uflaks!

Vi leide ett flyttebyrå, helt perfekt :)
 
Vi flyttet når første var 15 mnd og det synes jeg gikk helt strålende. Hu og jeg pakket ut mens mannen og en kamerat bar møbler og kasser. For min del hadde det ikke fungert å flytte mens jeg var gravid pga formen. Ved å vente fikk vi også mulighet til å kjøpe en leilighet istedenfor å leie. Med tanke på de beskrivelsene du gir av inneklimaet tror jeg at jeg ville flyttet nå. Jeg ville bare dele en god opplevelse angående å flytte med barn :happy:
 
Beste er å flytte før.. Her blir det nok Kanskje til flytting med baby.. Her var vi så uheldig med at leiligheten vår Hr fått fukt og sopp.. Så vi måtte flytte til familien.. Kan ikke selge leiligheten før alt er fikset.. Og kan ikke flytte før leiligheten er solgt
 
Back
Topp