Lavt antall svømmere - sædprøve

Søskendrøm2022

Gift med forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
September To Remember
Hei,

Mannen tok spermprøve i dag, og scorte litt under på det første punktet under. Han fikk ca. 10 millioner spermier per milliliter sædveske.

84C693F2-4E6D-498A-840F-DB6233F77A5F.jpeg


Har noen tips til hva deres mann gjorde for å øke denne?

Eventuelt noen historier om hvor lett/vanskelig det var for dere å bli gravide i samme situasjon?
 
Hei!

Vi var i samme situasjon som dere, og ble henvist til IVF pga det. Det var lavt antall, men de få som var der, var fine i utseende og bevegelighet.

Hvordan var scoren hans utover antall?

Vi ble gravide mens vi ventet på timen til IVF.

Brukte en ganske usexy oppskrift på å bli gravide, men hvis du vil prøve samme greia -send gjerne en PM. :Heartred
 
Hei!

Vi var i samme situasjon som dere, og ble henvist til IVF pga det. Det var lavt antall, men de få som var der, var fine i utseende og bevegelighet.

Hvordan var scoren hans utover antall?

Vi ble gravide mens vi ventet på timen til IVF.

Brukte en ganske usexy oppskrift på å bli gravide, men hvis du vil prøve samme greia -send gjerne en PM. :Heartred

Hvor lavt antall hadde mannen din? Min mann ønsker å ta en prøve til siden han hadde forrige utløsning ca. 40 timer før testen, og tenker at dersom han hadde ventet i 72 timer ville det blitt bedre. Han scorte godt over på tre av de andre parameterne og rett over på ett. Husker ikke hvilken han scorte rett over på.

Vi er under utredning, og får svar på hvordan det står til med meg på fredag (og får sikkert en totalvurdering da). Vi tenkte egentlig å utrede oss fordi jeg har uregelmessige sykluser og syster på eggstokkene, og derfor tror jeg har PCO(S).
 
Hei,

Mannen tok spermprøve i dag, og scorte litt under på det første punktet under. Han fikk ca. 10 millioner spermier per milliliter sædveske.

Vis vedlegget 308097

Har noen tips til hva deres mann gjorde for å øke denne?

Eventuelt noen historier om hvor lett/vanskelig det var for dere å bli gravide i samme situasjon?

Hei!

Vi var i samme situasjon som dere, og ble henvist til IVF pga det. Det var lavt antall, men de få som var der, var fine i utseende og bevegelighet.

Hvordan var scoren hans utover antall?

Vi ble gravide mens vi ventet på timen til IVF.

Brukte en ganske usexy oppskrift på å bli gravide, men hvis du vil prøve samme greia -send gjerne en PM. :Heartred


Er selv i samme situasjon, og har fått beskjed om at mannen må ta prøve nr 2 tre måneder etter prøve nr 1 før vi får henvisning til ivf. Måtte dere også det? Nå er den 2. prøven rett rundt hjørnet, så får vi forhåpentligvis henvisningen vår. Prøvd i 15 mnd.
 
Er selv i samme situasjon, og har fått beskjed om at mannen må ta prøve nr 2 tre måneder etter prøve nr 1 før vi får henvisning til ivf. Måtte dere også det? Nå er den 2. prøven rett rundt hjørnet, så får vi forhåpentligvis henvisningen vår. Prøvd i 15 mnd.

Min mann hadde 2 millioner pr ml, og med min alder i betraktning var det ikke noe poeng å vente 3 mnd på neste prøve. Ble anbefalt ICSI. Sender gjerne «oppskrift» til deg også, hvis du vil ha. Send PM
 
Min mann hadde 2 millioner pr ml, og med min alder i betraktning var det ikke noe poeng å vente 3 mnd på neste prøve. Ble anbefalt ICSI. Sender gjerne «oppskrift» til deg også, hvis du vil ha. Send PM
Jatakk :happy:
 
Hei!

Vi var i samme situasjon som dere, og ble henvist til IVF pga det. Det var lavt antall, men de få som var der, var fine i utseende og bevegelighet.

Hvordan var scoren hans utover antall?

Vi ble gravide mens vi ventet på timen til IVF.

Brukte en ganske usexy oppskrift på å bli gravide, men hvis du vil prøve samme greia -send gjerne en PM. :Heartred

Vil du sende denne "oppskriften" til meg også? :)
 
Hei!

Vi var i samme situasjon som dere, og ble henvist til IVF pga det. Det var lavt antall, men de få som var der, var fine i utseende og bevegelighet.

Hvordan var scoren hans utover antall?

Vi ble gravide mens vi ventet på timen til IVF.

Brukte en ganske usexy oppskrift på å bli gravide, men hvis du vil prøve samme greia -send gjerne en PM. :Heartred

Kunne jeg også fått denne oppskriften? :)
 
Er selv i samme situasjon, og har fått beskjed om at mannen må ta prøve nr 2 tre måneder etter prøve nr 1 før vi får henvisning til ivf. Måtte dere også det? Nå er den 2. prøven rett rundt hjørnet, så får vi forhåpentligvis henvisningen vår. Prøvd i 15 mnd.

Vi måtte ikke det. Vi tok prøven hos Hausken, og fikk plan over IVF og medisiner samme dag som han leverte prøven).
 
Hvilke nivåer hadde din mann siden dere fikk IVF med en gang? Veldig spent på hva de kommer til å foreslå for oss, trodde ikke at svarene hans var såå dårlige.

Jeg huske ikke helt, men det lav lavere antall svømere lurer på om det var på 10 mill, så var det mindre hurtigere svømmere enn det det burde. Vi hadde da prøvd i 2 år. Jeg hadde også litt lav amh for alderen så det er godt mulig det også spilte inn.
 
Back
Topp