Tidligere svangerskap

Venter nr 4

Forelsket i forumet
Maiblomstene 2020
Hei på dere :)

Bare lurte på dere med barn fra før, har dere født før termin, på termin dato eller på overtid?

Noen med premature barn?

Noen med høy risiko svangerskap?

Noen som går på blodfortynnende medikamenter i svangerskap?

Fortell gjerne litt om hvorfor dere også gjør det :)
 
Vår førstemann ble født 6 uker før termin, etter langvarig vannavgang i 3 uker før det. Så det ble jo et risikosvangerskap når det ble påvist fostervannslekkasje, men var et «normalt» svangerskap før det.
 
Mine to jenter er født 6 og 10 dager før termin, helt naturlig uten komplikasjoner :) hvis dette fortsetter på samme måte vil jo neste komme et par uker før, men de sier jo at tredjemann er en luring :Heartred
 
Vår førstemann ble født 6 uker før termin, etter langvarig vannavgang i 3 uker før det. Så det ble jo et risikosvangerskap når det ble påvist fostervannslekkasje, men var et «normalt» svangerskap før det.

Bra det gikk bra da :) nr to her er å 6 uker før termin :)
 
Fødte på termin men ble satt i gang pga liten svangerskapsforgiftning.
 
Mine to jenter er født 6 og 10 dager før termin, helt naturlig uten komplikasjoner :) hvis dette fortsetter på samme måte vil jo neste komme et par uker før, men de sier jo at tredjemann er en luring :Heartred

Nr 3 kan jeg nok skrive under på at er en luring :) for her kom nr 3 i uke 33
 
Han kom 4 dager på overtid. Alt bra. Snart 10 år siden nå :love7
 
Jenta mi ble født i 37+0. Normalt forløp i både svangerskap og fødsel.:happy:
 
Datteren min kom dagen før termin:Heartpink
Prøvde på nr 2 med min eksmann i 2 år, hadde 6 sa på de 2 årene. Ble utredet og fant ut at jeg hadde både hyperprolaktinom og antifosfolipidsyndrom.
Er nå gravid med nr 2 med ny mann og går på klexane og abyl-e. Krysser fingrene for at Spira holder til termin:Heartpink
 
Førstemann kom 2 dager før termin. Likevel var han 4kg og 38cm rundt hodet, så jeg nekter å gå over termin denne gangen. Så det BLIR maibaby :hilarious: ingen diskusjon haha! Håper den kommer av seg selv en dag eller to før
 
Forrige svangerskap var eg plaget med voldsomme blødninger fra uke 5 til uke 20.
20+3 hadde jeg fullstendig vannavgang og fikk beskjed om at det var en senabort. :sorry:
Men han holdt seg jaggu inni magen frem til uke 25! Han er nå 4,5 år, frisk og rask:Heartred
 
Last edited:
9 dager over på første, 10 dager over med andre og 4 dager over med tredje. Denne gangen tipper jeg på 5 dager over.
 
6 dager før med førstemann :) Et fint svangerskap og en rask fødsel
 
Her kom han 5 uker før termin med Hsk, pgr morkake svikt, og ingen liv! Var på sjukehuset i 1 mnd. Går nå på blodfortynnende, pgr det som skjedde. Så blir fulgt ekstra opp. Med 2 ekstra ul, og jevnlige sjekker :)
 
Hei!


1. Fødsel. 5 dager på overtid . Ble ikke satt i gang

2. Fødsel. 2 dager før termin. Ble heller ikke satt i gang

3. Fødsel. Svangerskapshypertensjon i uke 37. Ble satt i gang på termin.

4. Svangerskap er vel i risikosonen fordi jeg har utviklet kronisk høyt blodtrykk etter svangerskapsforgitningen sist gang. Går på medisiner og må nok ha ekstra oppfølging .
 
Back
Topp