Kjøper du brukte klær?

Nei, har ikke kjøpt brukt.
 
Kjøper mye brukt til yngste på Facebook. Eldste (9 år) er for opptatt av hva hun vil gå med til at jeg kan kjøpe brukt..
 
Kjøper mye brukt. "Brukt", for mye av det har fortsatt merkelappen på. Kjøper mest på Instagram.
 
Jeg er stor fan av gjenbruk, og har kjøpt brukte gravidklær både fra finn og tise, og har allerede kjøpt endel ullklær til kommende baby på facebook (litt vel tidlig, men greide ikke å la være) :)
 
Fretex, loppemarked, bruktbutikker, finn.no og facebook :)
 
Til meg selv kjøper jeg nytt alt av undertøy/sokker/badetøy/trøyer, men ellers er så godt som alt (bukser, jakker, kjoler, yttertøy, sko, vesker, etc) kjøpt brukt. Kjøper heller når jeg ser noe fint, og legger det på loftet til rett sesong/anledning, enn å måtte tråle butikkene etter "det plagget jeg trenger" med en tidsfrist over meg - det er noe av det mest stressende jeg vet om. Vil mye heller holde tale foran 100 personer, for å si det sånn.

Kjøper stort sett på Fretex/loppemarked/bruktbutikk, så jeg kan prøve plaggene eller iallefall få et godt inntrykk av størrelsen - synes det er vanskelig å kjøpe til meg selv på Finn/Tise.

Som regel blir det det samme for barna, mye bruktkjøp (mest loppemarked og samlepakker fra Finn), men der har jeg også kjøpt endel strømpebukser og smekker nye, fordi det er plagg som slites mye - og de fleste plaggene skal helst brukes på 2-3 barn her i huset også.
 
Facebook for det meste :)
 
Ja absolutt er bra for miljøet og lommeboka. Her kjøpes det igjennom Facebook, finn eller bekjente
 
Har ikke kjøpt noe, men fått mye arveklær til lillemor. Ikke noe imot brukt, men finner sjeldent brukt som passer i str. og som jeg liker. Og til lillemor har jeg ikke hatt behov for å kjøpe, siden vi har fått så mye.
 
Vi kjøper en del brukt på Finn, og en del nytt. Vi er ikke spesielt opptatt av merker/farger/design, så slike klespakker som selges på Finn er gull. Vi har også kjøpt en del yttertøy brukt. Sko kjøper vi kun nye.
 
Ja, alt som kan kjøpes brukt kjøpes brukt. Ser ingen grunn til å skape mer søppel, eller bruke mer penger enn nødvendig. :)

Vi bruker lokale salgsgrupper på Facebook. :)
 
Kjøper en del pent og lite brukt via Facebook grupper :happy: Fått gjort noen skikkelige gode kupp til nå! Super fornøyd med det :D
 
Kjøper mye bruk. Finn, facebook og tise er de jeg sjekker :) kjøper alt av yttertøy (men ikke regntøy) ull, vanlige klær. Om jeg ikke kjøper brukt kjøper jeg på salg :D sko kjøpes nytt :)
 
Kjøpt litt på Finn, et par småting på fb og litt på Instagram (pent brukt hjemmestrikk).
 
Kjøpt litt på Finn, et par småting på fb og litt på Instagram (pent brukt hjemmestrikk).

Sko kjøper jeg nytt, eneste som arves videre til evt søsken blir pensko, tynne tøfler og gummistøvler (ting uten nevneverdig såle).
 
Kjøper nytt.

Vurderte å kjøpe brukt ulldress til minien, men jeg syns helt ærlig det meste koster så mye at jeg heller legger i noen ekstra hundrelapper og får noe helt nytt.
 
Kjøper på finn, fb og fretex, ellers arver vi mye fra venninner. Har litt nytt, men det er stort sett gaver vi har fått.
 
Ser ingen grunn til å ikke kjøpe brukte klær. Klesindustrien står for så stor del av klimabelastningen at jeg hadde ikke hatt samvittighet til å kjøpe mer enn nødvendig nytt. Med tanke på hvor mange mennesker som har mistet livsgrunnlaget sitt pga vårt forbruk av klær, så er det mest etisk med gjenbruk også.
Men undertøy, det blir nytt. Gjenbruker gjerne etter storesøsken, men har en sperre akkurat der.
 
Back
Topp