Skravletråd for GUL lag :)

Oi! Nei det høres temmelig usannsynlig ut. Jeg vil anbefale at du kontakter krigleder Sara, så får hun ta en avgjørelse på det.
Skal sende en melding :)
 
Opp 100 g denne uken og det er jo selvsagt skuffende... kjipt å gå ned i rykk og napp. Skulle heller gjerne vært stabil på en halvkilo i uken, men sånn har det nå blitt...
Håper å få være med videre likevel :rolleyes:
 
Opp 100 g denne uken og det er jo selvsagt skuffende... kjipt å gå ned i rykk og napp. Skulle heller gjerne vært stabil på en halvkilo i uken, men sånn har det nå blitt...
Håper å få være med videre likevel :rolleyes:
Her ble det null, håper for guds skyld at vekta her er helt på jordet kontra den hjemme. Håper vi går videre hele gjengen!
 
Jippi, vi gikk videre! Og vi vant utfordringen :)

Jeg foreslår noe sånt:

1 poeng per dag per punkt. Ingen maxgrense på poeng per dag.

Minst 10 min tur
Minst 10 min trening (bli svett og andpusten)
Drikke vann til middag
5 om dagen
Minst 10 min yoga
En kopp grønn te eller urtete
Snopfri dag
Knebøy når du pusser tennene morgen og/eller kveld

Kanskje noen flere sånne superenkle ting på lista som har med livsstilsendring å gjøre?
 
Jippi, vi gikk videre! Og vi vant utfordringen :)

Jeg foreslår noe sånt:

1 poeng per dag per punkt. Ingen maxgrense på poeng per dag.

Minst 10 min tur
Minst 10 min trening (bli svett og andpusten)
Drikke vann til middag
5 om dagen
Minst 10 min yoga
En kopp grønn te eller urtete
Snopfri dag
Knebøy når du pusser tennene morgen og/eller kveld

Kanskje noen flere sånne superenkle ting på lista som har med livsstilsendring å gjøre?

Jeg blir opptatt i hele dag, så jeg får ikke kommet med så mange innspill. Jeg tenker at om ingen kommer med noen innvendinger så er det bare å poste en utfordring som du liker :)
 
Hei, jeg kommer fra rødt lag og la meg akkurat inn i veietråden. Jeg skal ikke legge meg borti utfordringen fra gult lag ;)
 
Hei, jeg kommer fra rødt lag og la meg akkurat inn i veietråden. Jeg skal ikke legge meg borti utfordringen fra gult lag ;)
Om du har ideer må du jo komme med dem! :) Vi et ett lag nå og må legge til rette for både nye og gamle medlemmer :)

Velkommen :D
 
Jippi, vi gikk videre! Og vi vant utfordringen :)

Jeg foreslår noe sånt:

1 poeng per dag per punkt. Ingen maxgrense på poeng per dag.

Minst 10 min tur
Minst 10 min trening (bli svett og andpusten)
Drikke vann til middag
5 om dagen
Minst 10 min yoga
En kopp grønn te eller urtete
Snopfri dag
Knebøy når du pusser tennene morgen og/eller kveld

Kanskje noen flere sånne superenkle ting på lista som har med livsstilsendring å gjøre?

Syns det var en fin ide at det ikke skulle være noe poengtak, men 1 poeng per oppgave virker litt lite for å motivere kanskje?
Tror det har vært noen oppgaver tidligere uten tak. Kan se om jeg finner :)
 
Denne er et eksempel på en fin utfordring, men kan gjerne være andre ting på lista også :)

https://forum.babyverden.no/threads/utfordring-uke-12.1925687/

Syns gjerne mosjon, trening og snop uansett må være egne punkter.

Tidligere har vi også hatt 25 p for 10000 skritt og 10 poeng for hver 1000 over dette igjen.

Ting som fint kan stå på listen:

5 om dagen
Fiskemiddag
Vegetarmiddag
Vegetardag
Frokost
Sex? :rolleyes:
3x15 Diagonalløft
3x15 Knipeøvelser
Vann til måltider
Yoga
Dans/Zumba
Fitnessblender
Ta trappa

:D
 
Syns det var en fin ide at det ikke skulle være noe poengtak, men 1 poeng per oppgave virker litt lite for å motivere kanskje?
Tror det har vært noen oppgaver tidligere uten tak. Kan se om jeg finner :)
1, 25 eller 1000. Forholdene er jo de samme uansett. Hva med 10 per ting?


Denne er et eksempel på en fin utfordring, men kan gjerne være andre ting på lista også :)

https://forum.babyverden.no/threads/utfordring-uke-12.1925687/

Syns gjerne mosjon, trening og snop uansett må være egne punkter.

Tidligere har vi også hatt 25 p for 10000 skritt og 10 poeng for hver 1000 over dette igjen.

Ting som fint kan stå på listen:

5 om dagen
Fiskemiddag
Vegetarmiddag
Vegetardag
Frokost
Sex? :rolleyes:
3x15 Diagonalløft
3x15 Knipeøvelser
Vann til måltider
Yoga
Dans/Zumba
Fitnessblender
Ta trappa

:D
Jeg synes 10.000 skritt er dumt personlig, har ikke skritteller og går ikke med mobilen på meg på jobb så jeg får telt der.

Og så tenkte jeg kanskje å kutte ut trening, mosjon og snop for å finne på noe litt nytt og at det ikke blir så mye av det samme hver uke. Kanskje flere blir med?

Ellers bra med forslag :) Hva med sånn max 15 sånn at det ikke blir så stort skille mellom de som gjør mye og de som bare får til litt?
 
1, 25 eller 1000. Forholdene er jo de samme uansett. Hva med 10 per ting?



Jeg synes 10.000 skritt er dumt personlig, har ikke skritteller og går ikke med mobilen på meg på jobb så jeg får telt der.

Og så tenkte jeg kanskje å kutte ut trening, mosjon og snop for å finne på noe litt nytt og at det ikke blir så mye av det samme hver uke. Kanskje flere blir med?

Ellers bra med forslag :) Hva med sånn max 15 sånn at det ikke blir så stort skille mellom de som gjør mye og de som bare får til litt?

10 000 skritt kan kanskje være en av punktene på listen, så får de som liker den med likevel?

Tenker at om trening, mosjon og snop tas bort som egne punkter så må det mange alternativer inn på plukk og mix listen. De kan godt være 10p hver, men da bør det være mulig å gjøre mange for å kompansere

Hva tenker du/dere om bonus?
 
10 000 skritt kan kanskje være en av punktene på listen, så får de som liker den med likevel?

Tenker at om trening, mosjon og snop tas bort som egne punkter så må det mange alternativer inn på plukk og mix listen. De kan godt være 10p hver, men da bør det være mulig å gjøre mange for å kompansere

Hva tenker du/dere om bonus?
Ja, enig. Ha med min 10 min tur, 30 min trening og snopefri dag som tre av plukk og miks?

Jeg tenker ingen bonus, fordi jeg har sett i skravletråder at noen blir demotiverte og gir opp dersom de skjønner at de ikke får bonus halvveis i uka. Uten bonus vil du få uttelling for å delta per dag, ikke for å delta alle dagene.
 
Forslag:

Utfordring uke 4:

Gjelder fra søndag til torsdag.

Oppgaver fra plukk og mix listen gir 10 poeng hver. Det finnes ingen grenser for hvor mange som kan gjøres eller hvor mange ganger de enkelte kan gjøres hver dag. Kjør på! :)

1. 10 minutter trening
2. 20 minutter mosjon
3. 10 000 skritt
4. Dra i svømmehallen
4. Ta trappen (ikke heis/rulletrapp)
5. Gå/sykle til jobb/skole
6. Ha sex eller onanere ;)
7. 5 frukt/grønnsaker
8. Vegetarmiddag
9. Fiskemiddag
10. Vann til måltid
11. Spise frokost
12. Snopefri dag
13. Koffeinfri dag
14. Ingen kunstig søtning
15. 3x15 bekkenbunnsknip
16. 3x15 rygghev
17. 3x15 diagonalløft
18. 3x15 situps
19. 3x15 knebøy
20. 3x15 bicepscurl

Bonus for 4, 6, 8 og 10 hver dag fordelt med
25, 50, 75 og 100 poeng.
Ja, enig. Ha med min 10 min tur, 30 min trening og snopefri dag som tre av plukk og miks?

Jeg tenker ingen bonus, fordi jeg har sett i skravletråder at noen blir demotiverte og gir opp dersom de skjønner at de ikke får bonus halvveis i uka. Uten bonus vil du få uttelling for å delta per dag, ikke for å delta alle dagene.

Tenker kanskje at vi bør vekte trening og mosjon slik at det blir samme innsats for for samme poeng? 10 min tur er mye enklere enn 30 min trening f.eks og da velger kanskje folk å gå mye tur og ikke trene? Taktisk sett.

Ang. bonus så tenker jeg litt det samme som deg, men at om vi skal ha bonus bør det finnes flere nivåer slik at flere kan oppnå bonus.

Satte opp et forslag over her.
 
Forslag:

Utfordring uke 4:

Gjelder fra søndag til torsdag.

Oppgaver fra plukk og mix listen gir 10 poeng hver. Det finnes ingen grenser for hvor mange som kan gjøres eller hvor mange ganger de enkelte kan gjøres hver dag. Kjør på! :)

1. 10 minutter trening
2. 20 minutter mosjon
3. 10 000 skritt
4. Dra i svømmehallen
4. Ta trappen (ikke heis/rulletrapp)
5. Gå/sykle til jobb/skole
6. Ha sex eller onanere ;)
7. 5 frukt/grønnsaker
8. Vegetarmiddag
9. Fiskemiddag
10. Vann til måltid
11. Spise frokost
12. Snopefri dag
13. Koffeinfri dag
14. Ingen kunstig søtning
15. 3x15 bekkenbunnsknip
16. 3x15 rygghev
17. 3x15 diagonalløft
18. 3x15 situps
19. 3x15 knebøy
20. 3x15 bicepscurl

Bonus for 4, 6, 8 og 10 hver dag fordelt med
25, 50, 75 og 100 poeng.


Tenker kanskje at vi bør vekte trening og mosjon slik at det blir samme innsats for for samme poeng? 10 min tur er mye enklere enn 30 min trening f.eks og da velger kanskje folk å gå mye tur og ikke trene? Taktisk sett.

Ang. bonus så tenker jeg litt det samme som deg, men at om vi skal ha bonus bør det finnes flere nivåer slik at flere kan oppnå bonus.

Satte opp et forslag over her.
Kjør på :) Så ser vi hvordan responsen er. Kanskje vi vinner en gang til og kan prøve å fininnstille til neste gang ;)
 
Kjør på :) Så ser vi hvordan responsen er. Kanskje vi vinner en gang til og kan prøve å fininnstille til neste gang ;)
Da får jeg inn malen og legger ut etterpå :) Først litt lørdagskos med mini ;)
 
Da får jeg inn malen og legger ut etterpå :) Først litt lørdagskos med mini ;)
Helt supert! :D Vi har vært i bryllup i helga så har ikke fått vært her inne, men så fint at du tar ansvar :)

Haha, og så bra at dagen ble starta med sex da, fikk litt ekstra poeng da :p :p
 
Helt supert! :D Vi har vært i bryllup i helga så har ikke fått vært her inne, men så fint at du tar ansvar :)

Haha, og så bra at dagen ble starta med sex da, fikk litt ekstra poeng da :p :p
Mye mosjon i det :p
 
Skjønner ikke helt hva som skjer med vekta mi for tiden :arghh: I dag veide jeg over 1 kg mer enn på fredag... lever fortsatt keto og mosjonerer, men går tydeligvis ikke ned.
Det er så demotiverende å kjempe bare for å gå i null hver uke :shifty:
 
Skjønner ikke helt hva som skjer med vekta mi for tiden :arghh: I dag veide jeg over 1 kg mer enn på fredag... lever fortsatt keto og mosjonerer, men går tydeligvis ikke ned.
Det er så demotiverende å kjempe bare for å gå i null hver uke :shifty:

Kan det være en partystopper eller at du får i deg sukker i en matvare du ikke tror det er sukker i?
 
Back
Topp