IKM uke 40. 2019

Ja, prøver å tenke positivt. Vi er veldig lykkelige for at det klaffet i alle fall:love017:love7:love2
Så bra. Så lenge barnet er ønsket så kal lege finne den hjelpen du trenger for å komme deg gjennom svangerskapet best mulig. Av og til kunne d ha passet bedre. Men d går som regel bra.
 
Hvor ofte har dere sex rundt EL? Jeg føler liksom at vi bør gjøre det hver dag, men det blir jo innmari slitsomt og preget av plikt til slutt da :hilarious:
Vi har som regel sex hver dag hele syklusen. Likevel klaffer det aldri :mad: får bare holde på å likevel være glad i hverandre :D det er viktigst
 
Har det noe for seg med 2 dager etter EL da? Egget lever vel ca ett døgn..?
Hu meine det leve opptil 2 døgn etterpå. Hu ska bli sykepleier så regne me hu vett ka hu snakke om da :) eg har 2 barn å er første gong eg sette meg inni eggløsning osv. Første kom me at me hadde sex 1 gong den måneden, og det va ikkje i nærheten av eggløsning. Andremann hadde me sex annenhver dag den uka eg trudde el va
 
Syns faktisk den fra tidligere i ettermiddag var litt sterkere.. første bildet er tidligere i dag
 

Vedlegg

  • D329F07B-C04B-40C9-AEE6-2F4F8C6ADB86.jpeg
    D329F07B-C04B-40C9-AEE6-2F4F8C6ADB86.jpeg
    22,3 KB · Visninger: 47
  • 8F5C50E2-0005-400F-A7CA-AA5AB2F1FEB8.jpeg
    8F5C50E2-0005-400F-A7CA-AA5AB2F1FEB8.jpeg
    25,8 KB · Visninger: 46
Fikk MAX på monitoren på fredag, fikk høy idag. Og samboeren kommer ikke hjem før ikveld. Denne PP ryker med glans for min del :shifty::shifty:

Huff, da er vi to :sorry: Har forventa el til onsdag, og samboer er borte frem til fredag ettermiddag :( Så utrolig kjipt å bare kaste bort en pp sånn.. :sorry:
 
Ja skjønner. Det er jo det styrkehoppet jeg satser på da! ;) Synes det er litt utfordrende med disse testene når de helst skal tas på ettermiddag/kveldstid. Hadde vært mye lettere med morgenen. Nå er det liksom sånn at jeg må stoppe og drikke vann på jobb kl. 12, og når klokken nærmer seg 16 må jeg jo skikkelig på do, så da gjelder det å holde seg og bare løpe hjem. Haha.

Noen som har smarte triks på lur her? I og med at testene ikke tas på morgenen kan jo variasjonen i resultatene også skyldes at urinkonsentrasjonen ikke er helt lik også antar jeg.
Ingen smarte triks dessverre. Har problemer selv om jeg slutter å drikke 4 timer før testing som gjerne blir til 3,5t fordi jeg må sånn på do.
 
Positiv test i dag, noe som tyder på el i nærmeste framtid. Hadde håper den kunne være i dag eller la vente på seg til i morgen. I dag er en dårlig dag for å hoppe til sengs. :banghead:
 
Positiv test i dag, noe som tyder på el i nærmeste framtid. Hadde håper den kunne være i dag eller la vente på seg til i morgen. I dag er en dårlig dag for å hoppe til sengs. :banghead:

Positiv test i dag betyr vel normalt el om rundt 24 timer? Om du hopper til sengs i morgen kan det gå ;)
 
Liker ikke helt utviklingen av EL testene.. syns bare den har blitt svakere etter ettermiddagstesten i går..
 

Vedlegg

  • A864F37D-2098-4EF9-AF83-27656389CC5D.jpeg
    A864F37D-2098-4EF9-AF83-27656389CC5D.jpeg
    29,3 KB · Visninger: 43
Fikk Max på monitoren i dag. :smiley-bounce016
Var sånn at jeg så vidt hadde lyst å hå på jobb. Hadde jeg ikke hatt møte før kl 10 hadde jeg blitt hjemme etter ungene var gått.
 
Skummel ventetid i dag. Var hos gynekolog og der var det for tidlig til å se noe. Så enten er jeg kortere på vei enn ukeindikatoren sier, eller så henger hcg igjen i urinen og at jeg ikke er gravid likevel. Tok blodprøve i dag og skal ta ny blodprøve på torsdags morgen for å se om den stiger. Hvis gynekologen ringer meg i dag så er det fordi den er negativ. Håper håper håper:Heartred Er veldig redd for at den er negativ for jeg gikk rett inn i kalenderen og sjekket og det er ganske mange dager på rad hvor vi ikke hadde sex:shifty::arghh:

Flere som har opplevd at ukeindikatoren ikke stemmer med hvor langt man er på vei? Min så 3+ i går, men det stemmer i alle fall ikke..
 
Skummel ventetid i dag. Var hos gynekolog og der var det for tidlig til å se noe. Så enten er jeg kortere på vei enn ukeindikatoren sier, eller så henger hcg igjen i urinen og at jeg ikke er gravid likevel. Tok blodprøve i dag og skal ta ny blodprøve på torsdags morgen for å se om den stiger. Hvis gynekologen ringer meg i dag så er det fordi den er negativ. Håper håper håper:Heartred Er veldig redd for at den er negativ for jeg gikk rett inn i kalenderen og sjekket og det er ganske mange dager på rad hvor vi ikke hadde sex:shifty::arghh:

Flere som har opplevd at ukeindikatoren ikke stemmer med hvor langt man er på vei? Min så 3+ i går, men det stemmer i alle fall ikke..
Har du akkurat mistet før dette? Har en venninne som fikk sykt høye HCG verdier når hun ble gravid rett etter å ha mistet. De trodde det var noe gale men ble en sunn baby av det. Heldigvis skal det bare en dose til det rette tidsrommet for å kunne bli gravid. Så selv om dere ikke har hatt masse sex skal ikke det ha noe å si.

For 6 år siden når jeg ble gravid så var mannen vekke offshore i 2 uker. Kom hjem. Vi hadde sex 1 dag. Og så hadde vi ikke sex igjen før det slo ut på testen 1,5 uke senere. Gikk til gyn for å sjekke for trodde jeg kanskje var lenger på vei. Men det var den ene gangen som skulle til. Og da hadde el testen slått ut positivt mens han var vekke. Forstår meg ikke på kroppen min.
 
Har du akkurat mistet før dette? Har en venninne som fikk sykt høye HCG verdier når hun ble gravid rett etter å ha mistet. De trodde det var noe gale men ble en sunn baby av det. Heldigvis skal det bare en dose til det rette tidsrommet for å kunne bli gravid. Så selv om dere ikke har hatt masse sex skal ikke det ha noe å si.

For 6 år siden når jeg ble gravid så var mannen vekke offshore i 2 uker. Kom hjem. Vi hadde sex 1 dag. Og så hadde vi ikke sex igjen før det slo ut på testen 1,5 uke senere. Gikk til gyn for å sjekke for trodde jeg kanskje var lenger på vei. Men det var den ene gangen som skulle til. Og da hadde el testen slått ut positivt mens han var vekke. Forstår meg ikke på kroppen min.
Da er det kanskje håp for meg da, for det kan jo være det har blitt befruktet et par dager etter sex eller sånn siden sæd kan overleve osv. Så hvis det er bare 4 uker og noen dager på vei så er det jo derfor de ikke kan se noe ennå.
Her er bildeoversikt, vi har hatt sex et par ganger utenom dette også, uten at han kom så derfor jeg ikke har plotta det inn, så de markert med hjerte er de dagene han kom:shy:
 

Vedlegg

  • Screenshot_20190917-092728_My Calendar.jpg
    Screenshot_20190917-092728_My Calendar.jpg
    20,1 KB · Visninger: 42
  • Screenshot_20190917-092731_My Calendar.jpg
    Screenshot_20190917-092731_My Calendar.jpg
    20,2 KB · Visninger: 40
Har du akkurat mistet før dette? Har en venninne som fikk sykt høye HCG verdier når hun ble gravid rett etter å ha mistet. De trodde det var noe gale men ble en sunn baby av det. Heldigvis skal det bare en dose til det rette tidsrommet for å kunne bli gravid. Så selv om dere ikke har hatt masse sex skal ikke det ha noe å si.

For 6 år siden når jeg ble gravid så var mannen vekke offshore i 2 uker. Kom hjem. Vi hadde sex 1 dag. Og så hadde vi ikke sex igjen før det slo ut på testen 1,5 uke senere. Gikk til gyn for å sjekke for trodde jeg kanskje var lenger på vei. Men det var den ene gangen som skulle til. Og da hadde el testen slått ut positivt mens han var vekke. Forstår meg ikke på kroppen min.
Jeg har bare vært gravid 1 gang før i januar og mistet da slutten av mars i uke 9/10, og hadde daglige kramper men ingen blødninger så de tok meg ikke på alvor og sjekket meg ikke før i uke 16 hvor de konstaterte at den hadde vært død i flere uker..
 
Jeg har bare vært gravid 1 gang før i januar og mistet da slutten av mars i uke 9/10, og hadde daglige kramper men ingen blødninger så de tok meg ikke på alvor og sjekket meg ikke før i uke 16 hvor de konstaterte at den hadde vært død i flere uker..
Det er så fælt. Jeg mistet i juni. MA. Da hadde jeg hatt sterke kynnere i en uke. Hatt det i alle svangerskap. Men de gikk rett på å være sterke. Fikk noia og bestilte privat ul. Da hadde babyen dødd dagen fø ul og en uke etter at de sterke kynnerene begynte. Jeg var da 9+3.
Men variasjonen i HCG kan variere veldig fra person til person. Bra at de sjekker deg skikkelig nå.
Du kan jo ha blødd selv om du har blitt gravid. Min søster blødde mer i svangerskapet en jeg gjør ved en vanlig mens.
 
Jeg er ikke så erfaren i dette gamet her. Men forskjellen på SA og MA, er det hvor langt man er på vei? Forstår at SA er tidlig og at man gjerne ikke merker det heller. Men når går det fra å kalles SA til MA?
 
Back
Topp