Flere som plages med tett og rennende nese?

Zephyra

Forumet er livet
VIP
Sommerfuglene 2017
Januarlykke 2020
Jeg holder på å bli sprø! Hele sommeren har jeg trodd det var allergi, men jeg blir ikke noe bedre. Konstant tett og rennende nese, er det en typisk svangerskapsplage?
 
Jeg holder på å bli sprø! Hele sommeren har jeg trodd det var allergi, men jeg blir ikke noe bedre. Konstant tett og rennende nese, er det en typisk svangerskapsplage?
Jeg er ekstremt plaget med tett nese når jeg er gravid. Var det sist og :/
 
Det er vel ganske typisk fordi slimhinnene ofte endrer seg. Var ille plaget med dette når jeg gikk med første, brukte livicort allerginesespray med god effekt. Skal ærlig innrømme at jeg noen dager måtte ty til otrivin:smiley-ashamed005
 
Tett nese er i hver fall helt normalt. Jeg hadde det de første 3-4 mnd, så gikk det over, heldigvis.
 
Jeg har brukt en hel pakke kleenex bare siden jeg sto opp idag. Kan ikke bruke nesespray, har så såre slimhinner at jeg begynner å blø neseblod med engang jeg sprayer noe oppi der :rolleyes:
Sykt frustrerende
 
Ja, det er dessverre en vanlig svangerskapsplage, skikkelig irriterende!

Kan du prøve saltvannsspray eller evt. sånn nesehorn til å skylle med? Det virker greit for meg nå. Jeg blør også mye neseblod, men tenker at saltvannet sikkert er fint å rense med uansett. I forrige svangerskap ble det helt pottetett pga. hovne slimhinner til slutt. Saltvann hadde ingen effekt mer da, men inntil videre i hvert fall. Forøvrig var nesa helt åpen og normal igjen dagen etter fødsel. Det skal jeg i hvert fall tenke på om det blir det samme igjen nå :p
 
Ikke tett eller rennende, men nyser mange ganger om dagen! Pleier aldri å gjøre det til vanlig.
 
Er tett, rennende, nyser masse og blør neseblod (noe jeg nesten aldri gjør) og har vært sånn lenge. Fikk beskjed av legen at det er pga svangerskapet og blødene nese pga blodfortynnende. Men skal til øre, nese, hals og dobbelskjekke..
 
Jeg er også tett i nesa og nyser mye.
 
Back
Topp