Storebror vekker lillesøster!

B

Elsker forumet
Ja,hva gjør man da? Han er 19 mnd og roper litt osv ,og da vekker han søstera på snart 3 uker. Normal støy merker hun ikke,men sånne skrik og rop våkner hun av. Vi tenker å legge henne i vogna på eget rom,så er hun i alle fall litt skjermet, noen andre tips? Hun sliter nemlig med å sove igjen etter å ha blitt vekket slik.
 
Ha henne o bæretøy så finner hun roen fortere. La henne sove ute.
Problemet er at hun så langt kun vil sovne med puppen. Veldig sjelden hun vil sovne på brystet en gang. Å sove ute er lurt,bare at hun må trilles i søvn,men det lar seg jo gjøre noe vi er to voksne hjemme.
 
Vi slet med d samme her, men det gikk seg til av seg selv :) men jeg har vært knallhard på at baby ikke fikk sovne på puppen, det var utfordrende med storebror, og ønsket ikke det med lillebror. Så her kjørte vi rett på med mild sugeslutt. 3 mnd gammel nå og sovner i vogna uten at jeg trenger å rugge eller noe.... så alt går seg til skal du se :)
Grattis med baby i hus!!! :)
 
Her gikk det seg til med tida! Bæretøy har funket her og i mellomtida, i starten måtte vi amme på nytt i bæretøyet, men nå trenger vi det sjeldnere og sjeldnere. Nå sover også lillebror tyngre og tyngre for hver dag, så er glad vi ikke har skjermet masse egentlig (hadde ikke sjans, er mye alene med begge to og lillebror nekter vogn, da må han bare være med rett og slett) :p I skrivende stund ligger lillebror og halvsover på puppen mens tre stk på 2-4 år er rimelig høylydte rundt oss :hilarious:
 
Last edited:
Vi slet med d samme her, men det gikk seg til av seg selv :) men jeg har vært knallhard på at baby ikke fikk sovne på puppen, det var utfordrende med storebror, og ønsket ikke det med lillebror. Så her kjørte vi rett på med mild sugeslutt. 3 mnd gammel nå og sovner i vogna uten at jeg trenger å rugge eller noe.... så alt går seg til skal du se :)
Grattis med baby i hus!!! :)
Hun kunne sovne slik,men har dessverre vært litt syk første ukene,så lurer på om det har påvirket saken. Hvordan gjorde dy det rent praktisk? :) regner med det går seg til,me stakkars jenta trenger jo søvn hun også. Hun vekkes stadig ,det er ikke bra for henne. Vi pusser opp rommet hennes,og er snart ferdige, så da skal vi trille vogna hennes inn dit,det demper litt lyder i alle fall.
 
Problemet er at hun så langt kun vil sovne med puppen. Veldig sjelden hun vil sovne på brystet en gang. Å sove ute er lurt,bare at hun må trilles i søvn,men det lar seg jo gjøre noe vi er to voksne hjemme.
Du kan jo ha storebror i sjal på rygg mens du triller i søvn. Evt kombinere det med at dere er ute å leker.
 
Back
Topp