Hvor fort ble du gravid etter prevensjonsslutt?

P piller, Jasmin, ble gravid 9 pp etter p pille slutt :)
 
Etter p-stav tok det 6 mnd og 5 pp før spiren satt. Uten hormon prevensjon satt de to første på PP 1 derimot.
 
Første svangerskap: 3 pp tror jeg det var.
Andre svangerskap: ble gravid mens jeg ennå gikk på p-piller o_O Bruker/brukte Cerazette.
 
Med førstemann tok det 7 mnd etter at jeg sluttet på pilla, hadde veldig uregelmessig syklus. Brukte ikke prevansjon etter første fødsel og fram til vi prøvde på nummer 2 (nesten 3 år). Da satt den på første forsøk :wacky:
 
Jeg hadde brukt ppiller (Loette) i ca 9 år. Sluttet på disse i slutten av mai i år og begynte å prøve nå i august. Spiren satt på første forsøk og jeg er idag 6+0. Håper den holder hele veien :love7
 
Hadde kobberspiral og ble gravid på andre forsøk. Fjernet spiral i slutten av april, og hadde positiv test i slutten av juni :)
 
Gikk på p-piller (Loette) i ca 5 år. Gikk over til kondom i mars i år, så jeg skulle bli kjent med syklus før første pp i juli. Ble da gravid på første forsøk.
 
Hadde brukt hormonprevensjon i 13 år. Fikk normal syklus med en gang og ble gravid i mnd 2 uten prevensjon.
 
Brukte Microgynon/Oralcon.

Første svangerskap; gravid etter to måneder, valgte å ha en naturlig blødning først.

Andre svangerskap; sluttet vel med pillene etter en runde med matforgiftning i mai samtidig som jeg var midt på ett brett. Var i tenkeboksen om nummer tre på det tidspunktet uansett. Men jeg var usikker og turte ikke å prøve for fullt før i november tror jeg. Full klaff på første forsøk :) Har vært veldig heldig :)
 
Blitt gravid på prevensjon hver gang, både p-piller og spiral. Tok ut spiral når jeg fant ut jeg var gravid siste gang, endte i SA. Ble gravid igjen 10 dager etter jeg begynte å blø.
 
Sluttet på p-pillen mikrogynon etter 8 års bruk i november. Vi begynte å prøve i april, og jeg fikk positiv test i dag morres :Heartred
Tok oss 5 PP.
 
Back
Topp