Permisjonsøknaden

Denkommendemamma

Andre møte med forumet
Er det flere her som ikke har fått godkjent permisjonsøknaden enda? Kjenner jeg blir stressa og en smule oppgitt. Går ut i permisjon den 11 September og det er bare kluss med inntektsopplysningene.
 
Jeg opplevde at nav behandlet søknaden ganske fort når de hadde fått mottatt inntektsopplysninger fra arbeidsgiver. Hvis atbeidsgiver ikke har sendt inn inntektsmeldingen til nav må du bare purre til arbeidsgiver.
 
Min ble godkjent en dag etter termin,da jeg ringte de sa at det haster ikke fordi jeg får lønn fra arbeidsgiver som vanlig :)
 
Her tok det sirka en og en halv mnd. Fikk godkjent da jeg allerede hadde starta permisjon da jeg var litt sent ute. Fine er at de etterbetaler uansett. Så for min del var det ingen stress. Men godt å få det i orden.
 
I fylket mitt har de fire ukers behandlingstid etter at ALLE opplysninger er kommet inn, altså inntektsopplysningene. Min søknad var ferdig behandlet etter tre uker.
Men de begynner ikke å behandle søknaden før arbeidsgiver har gjort sitt.
 
Hos meg gikk det fort når arbeidsgiver hadde sent inn opplysningene.. Hvis de er trege får du sikkert etterbetalt.
 
Jeg gikk ut i permisjon forrige fredag og har fortsatt ikke fått svar på søknaden :(
 
Her har også arbeidsgiver vært sen, men stresser ikke for jeg får penger utbetalt av arbeidsgiver.
 
Nav er min «arbeidsgiver» og har ikke fått svar på søknaden.. evigheter siden den ble sendt.. for jeg skulle være i god tid.. håper jeg får svar rett over helga.. «permisjon» starter den 10.. har ikke råd til noe kluss
 
Jeg har fått avslag fordi arbeidsgiver ikke har sendt opplysninger , så må purre på dem. Har allerede purret en gang tidligere. Skikkelig irriterende! :mad:
 
Jeg har fått avslag fordi arbeidsgiver ikke har sendt opplysninger , så må purre på dem. Har allerede purret en gang tidligere. Skikkelig irriterende! :mad:
Utrolig! Det er veldig dårlig gjort!!! Håper det ordner seg fort!
 
Jeg fikk faktisk svar med innvilgelse av permisjon i går via Digipost. Antar at det ble sendt på fredag, men at det er lagt inn forsinkelse. Første utbetaling blir ikke før 25. så hadde jo ikke vært krise om jeg hadde fått svar senere hemmer.
 
Noenganger lurer jeg på hvor sykt vanskelig det er på nav. . Først sender jeg inn søknad den får avslag pga manglende inntekstmelding. Så står det at jeg ikke tenger så søke igjen vis inntekstmelding kommer inne 6uker. Inntekstmelding kommer etter 1 uke. Men får da beskjed å søke på nytt! Søker på nytt og får nå beskjed at de må ha inntekstmelding. Jeg syntes nav er så vaneklig uansett ha jeg skal ha hjelp til. Sykemelding osv... Fy faen, sorry men nå er jeg missfornøyd med etaten. Sjerpings NAV! :mad::angry1
 
Noenganger lurer jeg på hvor sykt vanskelig det er på nav. . Først sender jeg inn søknad den får avslag pga manglende inntekstmelding. Så står det at jeg ikke tenger så søke igjen vis inntekstmelding kommer inne 6uker. Inntekstmelding kommer etter 1 uke. Men får da beskjed å søke på nytt! Søker på nytt og får nå beskjed at de må ha inntekstmelding. Jeg syntes nav er så vaneklig uansett ha jeg skal ha hjelp til. Sykemelding osv... Fy faen, sorry men nå er jeg missfornøyd med etaten. Sjerpings NAV! :mad::angry1

Er det mulig???
Jaggu sa de enklere system.. alt er helt på tryne hos Nav til tider...
Jeg fikk innvilget samme dag som permisjonen startet.. syns det er nok påkjenning å gå gravid om mann ikke skal bekymre seg for det økonomiske i tillegg :sour:
 
Er det mulig???
Jaggu sa de enklere system.. alt er helt på tryne hos Nav til tider...
Jeg fikk innvilget samme dag som permisjonen startet.. syns det er nok påkjenning å gå gravid om mann ikke skal bekymre seg for det økonomiske i tillegg :sour:

Ja nå må jeg ringe på mandag. (termindato) og spørre hva som skjer egentlig, Pappirene ligger inne når jeg går inn på saken min. Helt utrolig! Tenk om jeg går i fødsel nå og Skal drive å Styre med det her mens jeg er i barsel.. Uff. . :mad::confused:
 
Det tok litt tid hos meg også, men det var fordi arbeidsgiver ikke sendte inntektsmelding. Når den ble sendt så gikk det gjennom omtrent på dagen, så for min del har jeg heldigvis unngått å bli kjent med hvor vanskelig NAV er.. men jeg skulle ønske at NAV selv innhentet inntektsmelding ved å kontakte arbeidsgiver, og så fikk vi bare kopi av purringer og sånn slik at vi kan bistå dersom ingenting skjer. Rart at vi skal holde i den prosessen.
 
Back
Topp