dine favortitt rodukter til barn og mor!

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Kan vi ikke lage en tråd med produkter du sverger til og hvorfor?
Det er så mye produkter der ute. noe dyre noe billige og det er virkelig vanskelig for mange å velge. Så her kan vi hjelpe værandre litt. :)


Jeg sverger til bepanthen salve som en mulit salve. jeg har kjøpt en til meg og en til baby. Jeg bruker den når jeg får overfladiske sår og utslett til vanelig. har brukt den som salve på tattooveringer og gangsår i lysken.

Jeg kommer til å bruke min salve til sårebrystknopper, da jeg trur mer på denne enn medela purelan sin. og babyen sin salve som stellekrem/bariere krem hvis baby er sår.
 
Vi brukte også bephanten mye i starten med storesøster, til å smøre nedentil hvis det ble sårt eller tørt. Fungerer kjempefint, og kommer til 0 bruke det nå også.
Vi har etterhvert gått over til å bruke inotyol istedenfor nå som hun er større, da det ofte er mer fuktigere sårhet nedentil enn når hun var veldig liten. Den er litt tørrere enn bephantenen. Det er jeg også veldig fornøyd med:)

Ellers har vi brukt vanlig spenol når/hvis hun har hatt tørr hud andre steder :)
 
Vi brukte også bephanten mye i starten med storesøster, til å smøre nedentil hvis det ble sårt eller tørt. Fungerer kjempefint, og kommer til 0 bruke det nå også.
Vi har etterhvert gått over til å bruke inotyol istedenfor nå som hun er større, da det ofte er mer fuktigere sårhet nedentil enn når hun var veldig liten. Den er litt tørrere enn bephantenen. Det er jeg også veldig fornøyd med:)

Ellers har vi brukt vanlig spenol når/hvis hun har hatt tørr hud andre steder :)

Greit å vite om den inotyol.. Har bare brukt den på min niese når Jeg har stelt henne men har ikke lagt meg opp noe mening om den kremen. :)
 
Greit å vite om den inotyol.. Har bare brukt den på min niese når Jeg har stelt henne men har ikke lagt meg opp noe mening om den kremen. :)

Ja, den er vel litt mer som en slags zink salve, bare ikke så intens (sitter ikke så godt fast:p) :)
 
Jeg sver til Aco intimsåpe med olje til tiden etter fødsel. Vi skal jo bruke minst mulig såpe i starten, men etter hvert er denne gull. Oljen legger seg som et tynt beskyttende lag, særlig kjekk hvis man har revnet/blitt klipt. En skikkelig dyr liten flaske fra apoteket, jeg skal helt klart gjemme den for resten av huset :hilarious::facepalm:

Å disana sine ammeinnlegg i ull/silke er helt fantastiske. De er 3 lags, så ganske tjukk i forhold til vanlige. Men de er helt rå på å holde varmen :)
 
Kan vi ikke lage en tråd med produkter du sverger til og hvorfor?
Det er så mye produkter der ute. noe dyre noe billige og det er virkelig vanskelig for mange å velge. Så her kan vi hjelpe værandre litt. :)


Jeg sverger til bepanthen salve som en mulit salve. jeg har kjøpt en til meg og en til baby. Jeg bruker den når jeg får overfladiske sår og utslett til vanelig. har brukt den som salve på tattooveringer og gangsår i lysken.

Jeg kommer til å bruke min salve til sårebrystknopper, da jeg trur mer på denne enn medela purelan sin. og babyen sin salve som stellekrem/bariere krem hvis baby er sår.
Er det trygt for baby å "spise" bepanthen? Om du smører de på brystvortene kan jo baby få i seg rester når du ammer.
 
Er det trygt for baby å "spise" bepanthen? Om du smører de på brystvortene kan jo baby få i seg rester når du ammer.


står at man må vaske det av. hadde vasket vell ren lanolin også.. .
 
Jeg foretrekker også inotyol og Bepathen salvrne.
Bruker multi-mam kompresser på brystene mot sårhet, det lindrer veldig.
Veldig greit med Medela såre bryst skjold også, så brystene får litt luft av å til nå i starten.
 
Jeg foretrekker også Bepanthen som bleiesalve. Bruker den også på litt tørre hudpartier på baby/barnet. Har ikke forsøkt den som ammesalve. Der foretrekker jeg ammesalve fra Lykkelig som liten. Den er mindre klissete og enklere å smøre på enn Purelan.

Ellers bruker jeg babyoljen til Dr. Greve i badevannet og eventuelt ved stell dersom det er bæsj det er vanskelig å tørke bort. Tørre engangskluter (billig fra Apotek1) som jeg våter i vann og Libero Touch. Ikke så mye altså :happy:
 
Inotyol- salve fra dag 1,det har vært min favoritt i 18 år. Så faktisk reklame på føden for den nå..
Balneum hermal- dryg dusj/badeolje, føles ikke oljete men gir en myk og glatt hud. Bruker den på meg selv også.
Hadde tenkt å bare bruke melk/ og lufttørke brystknoppen.. mulig optimist. Har en miniprøve av medela i tilfelle krise.
 
Back
Topp