AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

Da var det en stund siden jeg hadde oppdatert dagboken ser jeg. Grunnen er vel så enkel som at det har vært litt tøft de siste dagene.

Fastlegen min har henvist meg til en privat gynekologspesialist for tett oppfølging nå i starten. I følge min beregning var jeg 7+0 på fredag, og forventet ultralyd hvor vi fikk se frøet og se hjerteaktivitet.

Gynekologen var en dame som fremstod som kjapp og effektiv. Litt kort i måten å snakke på, og kanskje ikke det jeg vil kalle en pedagog. Hun tok ultralyd, og viste meg både plommesekk, fostervannshule og fosteret. Jeg kunne ikke se noe hjerte som beveget seg, så jeg ble litt satt ut. Jeg spurte, men hun tok ut proben og sa at nå var det veldig tidlig så det var ikke mye å se. Jeg kjente umiddelbart at jeg ble stressa. Og spurte igjen om hun ikke så hjertelyd: "tja, med litt fantasi kunne jeg sagt til deg at jeg gjorde det. Men for damer som er så stressa som deg pleier jeg ikke se etter det på dette tidspunktet. Det er også for tidlig å se om det er flere enn en der inne". Jeg ble helt satt ut! Var det noe jeg forventet så var det at hun skulle se etter om det var flere enn en der inne, og om hjertet slo. Trodde liksom det var litt av det man så etter på tidlig ul. Jeg gikk rett i kjelleren etterpå, og klarte ikke dra tilbake på jobb. Sikker på at spiren var død fordi hun sa som hun sa.

Mannen min var heldigvis ikke av samme oppfatning og klarte til en viss grad å roe meg ned. Det han følte var blitt sagt var at alt ser normalt ut så langt, og derfor satte hun opp en ny time 9. september. Jeg skrev også på terminforumet hvor en som jobber som lege svarte meg dette:

Det er veldig mulig at det som skjedde var nettopp som angitt over her. Hvis du var henvist pga senabort tidligere, ville kanskje gyn oppfatte at hennes hovedoppgave var å sjekke at akkurat nå er status OK, uten så mye mer fuss fra eller til. Kanskje ikke like koselig som når man går til en jordmor som bruker god tid, lar deg filme og printer bilder. Men effektiv oasientbehandling var det jo egentlig, sånn tross alt. Og hyggelig av henne å sette deg opp på nytt om 10 dager.

Hvis du har lyst på en skikkelig koselig TUL der du får video og god tid og høre hjertet og sånn, slår jeg et slag for private. Koster litt penger, men det er jo det man betaler for. Mange opplyser til og med på nettsiden hvor lang tid de bruker, gjerne både 20 og 30 min. En vaginal UL for en erfaren gynekolog, der man bare skal sjekke at alt er ok, tar maks to minutter sa mannen min. Klart at det blir ikke så mye tid til 3D på den tiden ;)

Etter jeg leste det roet jeg meg litt mer ned, men jeg har ikke tålmodighet nok til å vente til neste mandag. Så jeg har bestilt tidlig ul et annet sted onsdag morgen. Da får jeg kanskje et litt bedre svar og en grundigere undersøkelse som jeg selv forstår noe av.

Selv om jeg nå er roligere, så har helgen vært helt forjævlig. Minnene fra senaborten i mai kom over meg som en bombe.

Så nå teller jeg bare ned til onsdag morgen med en følelse av å være sånn passe optimist og realist.
Heier på deg! :) Masse lykke til på onsdag:Heartred
 
For en tøff tid du har hatt, alt du skal måtte igjennom.. For en kjip opplevelse på UL. Det gir heldigvis mye mening i det svaret du viste til, og jeg heier og krysser fingre for deg :Heartred Håper du får en mye bedre opplevelse på onsdag :Heartred
 
Uff! Trist å lese om din opplevelse... krysder fingrene for at alt er bra❤
 
Jeg tror doktoren i termingruppa vår har noen gode poeng! Ny tidlig ultralyd på onsdag blir nok veldig bra, greit å få litt betryggelse på at ting er som de skal, og at den som gjennomfører undersøkelsen har god tid til deg.

Veldig lite pedagogisk, hun gynekologen, men vi må jo anta at hun mente det hun sa - at det per nå ser fint ut. Samtidig skjønner jeg selvfølgelig bekymringen din.

Krysser fingrene for deg og spira :)
 
For en tøff tid du har hatt, alt du skal måtte igjennom.. For en kjip opplevelse på UL. Det gir heldigvis mye mening i det svaret du viste til, og jeg heier og krysser fingre for deg :Heartred Håper du får en mye bedre opplevelse på onsdag :Heartred
Tusen takk ❤️ Ja, nå synes jeg det holder for en stund. Krysser alt jeg har for å se en levende spire på onsdag!
 
Jeg tror doktoren i termingruppa vår har noen gode poeng! Ny tidlig ultralyd på onsdag blir nok veldig bra, greit å få litt betryggelse på at ting er som de skal, og at den som gjennomfører undersøkelsen har god tid til deg.

Veldig lite pedagogisk, hun gynekologen, men vi må jo anta at hun mente det hun sa - at det per nå ser fint ut. Samtidig skjønner jeg selvfølgelig bekymringen din.

Krysser fingrene for deg og spira :)
Enig! Det var defor jeg siterte henne her i dagboka også. Er også sinnsykt kvalm, og det setter jeg på lista for et godt tegn, sammen med null blod så langt.

Kan nesten ikke vente til onsdag!
 
454D6A6E-5558-49E3-A1DB-A728F9995C35.jpeg

Jeg er SÅ letta!! Lille spire lever! Den var 12 mm og hjertet dunka som bare det! Jeg er 7+3, og håper dette fortsetter å gå bra.

Jordmoren jeg var hos synes det hørtes veldig rart ut med det gynekologen sa til meg på fredag. Hun kunne også lett se at det bare var en der inne.

Jeg gråt da jeg så hjertet, ikke minst da jeg hørte hjertelyden.

Hold deg fast lille venn! Vi heier på deg
 
Vis vedlegget 307280
Jeg er SÅ letta!! Lille spire lever! Den var 12 mm og hjertet dunka som bare det! Jeg er 7+3, og håper dette fortsetter å gå bra.

Jordmoren jeg var hos synes det hørtes veldig rart ut med det gynekologen sa til meg på fredag. Hun kunne også lett se at det bare var en der inne.

Jeg gråt da jeg så hjertet, ikke minst da jeg hørte hjertelyden.

Hold deg fast lille venn! Vi heier på deg
Så godt å høre at alt er bra med spiren :love7 Vondt å høre at du hadde en sånn opplevelse hos gynekologen, syns ikke noen lege skal snakke sånn til pasienter. Det er klart vordende mor blir usikker av et sånt diffust svar, et svangerskap bærer med seg nok bekymringer som det er. Håper hun gir et bedre inntrykk på neste kontroll :happy:
 
Så godt å høre at alt er bra med spiren :love7 Vondt å høre at du hadde en sånn opplevelse hos gynekologen, syns ikke noen lege skal snakke sånn til pasienter. Det er klart vordende mor blir usikker av et sånt diffust svar, et svangerskap bærer med seg nok bekymringer som det er. Håper hun gir et bedre inntrykk på neste kontroll :happy:
Ja! Er sykt letta nå :love7 vil ikke tilbake til gynekologen jeg var hos på fredag igjen. Så timen jeg egentlig hadde på mandag har jeg avbestilt. Nå lever jeg på dette frem til jeg skal til Sverige og ta NIPT i uke 10.
 
Ja! Er sykt letta nå :love7 vil ikke tilbake til gynekologen jeg var hos på fredag igjen. Så timen jeg egentlig hadde på mandag har jeg avbestilt. Nå lever jeg på dette frem til jeg skal til Sverige og ta NIPT i uke 10.
Nei såklart, du har jo fått undersøkelsen og svarene :happy: Da er det bare å tenke på det lille hjertet som slår og at du nå vet at ting er bra ❤️
 
❤️❤️
 
Etter fire dager med omgangssyke er jeg nå på beina igjen. Jeg var overbevist om st jeg hadde fått ekstrem svangerskapskvalme inkl diaré. Men i dag våknet jeg og var helt fin.

Nesten litt pinlig. Hadde legetime på torsdag, og hun sykemeldte meg i flere uker. Det trenger jeg jo ikke lenger.. Hehe.. egentlig gode nyheter det da. Men litt styr med papirarbeid, og måtte si det til sjefen.

Tanken streifer meg jo om dette er et ekstremt symptom som plutselig har forsvunnet.. i så fall dårlig nytt. Men enn så lenge fortrenger jeg de tankene. Ingen blødninger eller smerter så langt. Så får vel bare være glad jeg er frisk igjen!
 
I dag er alt tungt, så under følger ikke akkurat verdens mest sprudlende innlegg.

Jeg er fortsatt ikke helt frisk fra magesjauen. Legg svimmelhet og gravidkvalme på toppen, så er vi der. Ligger nå i senga mens barna sitter i stua og ser tv, mannen har handla og lager middag. Føler meg udugelig. Og med hormonene som herjer i kroppen, så kommer tårene.

Jeg vet det ikke hjelper å tenke negativt eller blir dramatisk, men det kommer liksom uansett for tiden.

Jeg avslo sykemeldingen fra legen fordi jeg trodde jeg var frisk, men så er jeg fortsatt dårlig. Blodig diaré (kan hende fra en rift eller noe altså), og maten går rett gjennom. Jeg ser at tarmen ikke har klart å fordøye det. Relativt ekkelt (beklager detaljer). Også blir jeg redd for at det kan gjøre fosteret noe, selv om det er lite sannsynlig. Jeg har vært smittet med e-coli før, og dette ligner. Men legen ville ikke ta meg inn, og ville ikke ha avføringsprøve.

Jeg har ikke kontakt med foreldrene mine, så kan ikke ringe dem. Har ikke lyst å belaste mannen med mer grining. Savner noen å snakke med ❤️

Jaja.. nå fikk dere alt her. Beklager.

I morgen skal jeg på jobb. Blir bra for psyken, men tøft for kroppen.

Vi mistet jo en baby i uke 16 i mai. Av og til kommer det også over meg. Rakk ikke sørge på en måte. Plutselig var jeg bare ikke gravid.. også var jeg det på nytt.

Jeg ble forøvrig behandlet utrolig dårlig da jeg kom inn den gangen i uke 16.
Etter noen uker skrev jeg en tilbakemelding/klage. Anbefaler alle som opplever lignende å gjøre det samme. Jeg fikk langt svar fra vakthavende lege og overlegen/seksjonsleder beklaget på det sterkeste og takket for at jeg sa i fra.

Ha en fin dag alle sammen. Klem ❤️
 
I dag er alt tungt, så under følger ikke akkurat verdens mest sprudlende innlegg.

Jeg er fortsatt ikke helt frisk fra magesjauen. Legg svimmelhet og gravidkvalme på toppen, så er vi der. Ligger nå i senga mens barna sitter i stua og ser tv, mannen har handla og lager middag. Føler meg udugelig. Og med hormonene som herjer i kroppen, så kommer tårene.

Jeg vet det ikke hjelper å tenke negativt eller blir dramatisk, men det kommer liksom uansett for tiden.

Jeg avslo sykemeldingen fra legen fordi jeg trodde jeg var frisk, men så er jeg fortsatt dårlig. Blodig diaré (kan hende fra en rift eller noe altså), og maten går rett gjennom. Jeg ser at tarmen ikke har klart å fordøye det. Relativt ekkelt (beklager detaljer). Også blir jeg redd for at det kan gjøre fosteret noe, selv om det er lite sannsynlig. Jeg har vært smittet med e-coli før, og dette ligner. Men legen ville ikke ta meg inn, og ville ikke ha avføringsprøve.

Jeg har ikke kontakt med foreldrene mine, så kan ikke ringe dem. Har ikke lyst å belaste mannen med mer grining. Savner noen å snakke med ❤️

Jaja.. nå fikk dere alt her. Beklager.

I morgen skal jeg på jobb. Blir bra for psyken, men tøft for kroppen.

Vi mistet jo en baby i uke 16 i mai. Av og til kommer det også over meg. Rakk ikke sørge på en måte. Plutselig var jeg bare ikke gravid.. også var jeg det på nytt.

Jeg ble forøvrig behandlet utrolig dårlig da jeg kom inn den gangen i uke 16.
Etter noen uker skrev jeg en tilbakemelding/klage. Anbefaler alle som opplever lignende å gjøre det samme. Jeg fikk langt svar fra vakthavende lege og overlegen/seksjonsleder beklaget på det sterkeste og takket for at jeg sa i fra.

Ha en fin dag alle sammen. Klem ❤️

Huff, det høres ikke bra ut med den magesjauen. Godt du i hvert fall kan «blåse ut» her! Når legen ikke ville ha avføringsprøve eller ta deg inn må det vel være fordi sannsynligheten for at det er noe alvorlig er minimal ... men dumt at hun ikke ville det likevel, er så godt å bare få det sjekka.

Det er så bra at du klaga på den måten du ble møtt på da du mista i uke 16. Det skal ikke være sånn. Skjønner godt at dette er noe du tenker på iblant, at det ikke er helt bearbeidet. En har vel litt mindre motstandskraft mot sånne tanker når en er sliten og dårlig også.

Sender over en god klem til deg :Heartred
 
Huff, det høres ikke bra ut med den magesjauen. Godt du i hvert fall kan «blåse ut» her! Når legen ikke ville ha avføringsprøve eller ta deg inn må det vel være fordi sannsynligheten for at det er noe alvorlig er minimal ... men dumt at hun ikke ville det likevel, er så godt å bare få det sjekka.

Det er så bra at du klaga på den måten du ble møtt på da du mista i uke 16. Det skal ikke være sånn. Skjønner godt at dette er noe du tenker på iblant, at det ikke er helt bearbeidet. En har vel litt mindre motstandskraft mot sånne tanker når en er sliten og dårlig også.

Sender over en god klem til deg :Heartred
Tusen takk Sitronjenta ❤️ Det var fine ord.

Jeg må bare følge med på diaréen. Ikke bra at jeg har vært dårlig så lenge! Men, nå drar jeg på jobb i morgen. Håper på mer energi og bedre humør av det.

Har en leder som er kjempesnill og legger tilrette på alle vis. Det gir også lyst og motivasjon for jobben selv om jeg føler meg dårlig.

Hvordan går det med deg for tida?

Ha en god kveld videre så lenge.
 
Tusen takk Sitronjenta ❤️ Det var fine ord.

Jeg må bare følge med på diaréen. Ikke bra at jeg har vært dårlig så lenge! Men, nå drar jeg på jobb i morgen. Håper på mer energi og bedre humør av det.

Har en leder som er kjempesnill og legger tilrette på alle vis. Det gir også lyst og motivasjon for jobben selv om jeg føler meg dårlig.

Hvordan går det med deg for tida?

Ha en god kveld videre så lenge.

Huff, det har du rett i. Diaré er ikke helt bra. Håper du får i deg mye vann. Har den blitt noe bedre nå, og hvordan gikk det på jobb? Så godt å ha en sånn leder! Det er så viktig for både arbeidslyst og sykefraværet.

Det går veldig fint med meg. Er småkvalm og sliten, gir litt etter for lakrissuget for tida ... men ellers fint :) Drar på miniferie og jentetur i morgen!

Håper du har en fin kveld!
 
Huff, det har du rett i. Diaré er ikke helt bra. Håper du får i deg mye vann. Har den blitt noe bedre nå, og hvordan gikk det på jobb? Så godt å ha en sånn leder! Det er så viktig for både arbeidslyst og sykefraværet.

Det går veldig fint med meg. Er småkvalm og sliten, gir litt etter for lakrissuget for tida ... men ellers fint :) Drar på miniferie og jentetur i morgen!

Håper du har en fin kveld!
Gikk heldigvis greit på jobb i dag. Føler meg bedre, selv om jeg måtte styrte på do et par ganger.

Åå.. lakris ❤️ Jeg elsker det! Men tør ikke spise det etter jeg leste at i bla Finland så fraråder de gravide å spise det. Det er sikkert ikke farlig med litt altså. Men siden vi mistet forrige gang har jeg blitt litt hysterisk.

Miniferie med venninner høres perfekt ut! Kos deg masse ❤️ Vet de du reiser med at du er gravid?
 
Back
Topp