Hvor mye klær i str 50

veenus

Forelsket i forumet
Sommerfuglene
Septemberbarna 2019
Oktoberlykke 2019
Hvor mye klær har dere kjøpt inn i str 50? Jeg har bare noen få bodyer til nå og er usikker på om jeg bør kjøpe inn mer. Dere som har født allerede, brukte dere str 50 eller gikk dere rett på str 56?
 
Jeg fødte for 12 dager siden og vi bruker fortsatt 50 (baby var 3400 gram). Kjøpte en pakke med pent brukte klær fra Finn siden de bruker den størrelsen så kort, så vi har 7 bodyer tror jeg, og kunne klart oss med færre. Det er også mulig å bruke 56 og brette opp på armene :) hvis du har 2 har du et lite lager også kan du bare bruke de som er 56 og brette opp inntil du eventuelt får kjøpt et par til hvis du får liten baby. De vokser veldig fort.
 
Jeg har ikke kjøpt noe i ren størrelse 50, men har kjøpt et par bodyer og pysjer i størrelse 50/56. Baby er estimert til å veie ca. 3500 gram til fødsel. Gjorde tilsvarende med førstemann, og savnet ikke størrelse 50 :happy:
 
Jeg var veldig usikker på det samme, men det kommer vell egentlig ann på babyens størrelse ved fødsel. De vokser fort så det er ofte ikke lenge de bruker størrelse 50. Jeg bruker størrelse 50 og 56 til min. Bretter bare opp hvis klærne er store. Jeg synes også størrelsene varierer veldig, i et merke er 56 stort og i et annet passe.
 
Brukte mye str 50 sist og bruker det nå også, men denne gangen er lillegutt en del lengre enn det jenta våres var (han er 50cm) så merker at pysjer og sparkebukser med fot er litt korte. Må kanskje fortere over til str 56 denne gangen. Men det ser jo ut som han svømmer i klærne, så ville ikke gått over til 56 enda :)
 
Førstemann var 3,4 kg og 51 cm ved fødsel, og vi brukte masse str 50. Jeg hadde ikke kjøpt inn så mye i det, så vi måtte ut og handle mer. Vil tro vi brukte det en måned eller to (størrelsene er jo veldig varierende). Jeg syntes det var litt kjipt med str 56 og å brette opp, for det satt så dårlig på han siden han var ganske slank. Så jeg brukte heller 50. Men det er vel ikke noe vits i å ha mengder på forhånd, for plutselig får du en som ikke er innom str 50 i det hele tatt :) Kanskje et par sett i 50, så kan du kjøpe inn mer hvis nødvendig.
 
Last edited:
Min gutt var 3870g og 51cm og vi bruker ikke str 50,eller har en body som passer veldig. Vi bruker 56 og 62 men må brette 62 litt og som sagt før str varierer veldig mye.
 
Lillemor er to uker og bruker 50 enda. Hadde mer klær enn jeg trodde jeg hadde behov for, men hun gulper en del så har fått bruk for alt. Hun er litt over 3 kg nå og var 47cm da hun ble født.
 
Hva med strømpebukser da? Greit å gå rett på 56 eller bør man ha i 50 der, det får jo man ikke brettet opp.
 
Hva med strømpebukser da? Greit å gå rett på 56 eller bør man ha i 50 der, det får jo man ikke brettet opp.
Jeg synes de fleste strømpebukser i str 50 er kjempestore til disse små, men er visst noen merker som er mer passende enn andre.
 
Jeg har noen få i den størrelsen også flere i størrelse 56, da jeg tenker det er lett å brette litt på klærne
 
Anbefaler å vente til etter fødselen å se hvor stor babyen blir. Forrige gutt ble godt over 4 kilo og 55 cm, så vi brukte aldri størrelse 50. ;)
 
Har ett par sett i 50 ( ble litt redd for å føde før tiden, men kjøper heller om det blir nødvendig) og resten 50/56 &56. :) så vanskelig å beregne akkurat hva mann trenger før faktiske mål og vekt. Men syns det er liten forskjell på ren 50 og 50/56. Som flere skriver en liten brett :)
 
Hvor mye klær har dere kjøpt inn i str 50? Jeg har bare noen få bodyer til nå og er usikker på om jeg bør kjøpe inn mer. Dere som har født allerede, brukte dere str 50 eller gikk dere rett på str 56?
Jeg har ikke kjøpt noe som helst i 50. Har vel fått en body og en bukse, tror jeg. Ikke helt oversikt over arvetøyet. Men resten er 54 og 62.
 
Sniker:)

Jeg hadde en trepakning med boddyer og bukser/strømpebukser i strl 50 og noen pysjer i strl 50 og noen i 50/56:) vi måtte kjøpe mer i 50 da jenta var 49 cm og vi også måtte brette strl 50 var ikke strl 56 noe alternativ før etter en mnd eller to for det ble rett og slett for stort til å brettes ogaå:)-)
 
Tenker det avhenger helt av hvor stort barnet er. Vår var 51 cm og 3,9 kg da han ble født, og strl 50 varte bare et par uker.
 
Vår lille gutt veide nesten 3400 da han ble født og bruker fortsatt strl 50 nå to uker etter. Vi hadde tre bomullsbodyer og to ullsett til han da han ble født i strl 50, det var litt lite. Men etterhvert som vi har hatt barselbesøk har vi fått masse i riktig størrelse :) Bruker noe 56 også, går fint å brette opp det meste.
 
Vår gutt var 3300gram og 50 lang da han kom fredag for to uker siden! Vi hadde veldig lite i str 50 og måtte gå til innkjøp av litt mer. Han svømte i noen av bodyene og det er uaktuelt å bruke str 56 da det blir aalt for stort! Han bruker en bukse i 56 som er alt for stor, men vi hadde ikke nok i str 50.

Jeg vil anbefale å ha litt i str 50 så du har noe skift og heller fylle på hvis deg er nødvendig etter fødsel. Det var ingen problem å handle eller ønske str 50 etter at han ble født :happy: Vi har kjøpt en pakke med brukt tøy i 50 og 56 på face og ønsket oss i gave fra de som har spurt :happy:
 
Back
Topp