Sparer du til pensjon?

Bare gjennom jobben, må vel spare vedsiden av også :wideyed:
 
Bare gjennom jobb.
Så lenge jeg ikke kaster bort penger på luksus, så ser jeg heller ikke poenget med pensjonssparing. Får jeg noe ekstra penger så betaler jeg ned på lån.
 
Jeg burde for har dårlig sparing gjennom jobb.
Men for tiden prioriterer jeg å betale ned lån med det jeg har tilovers hver mnd
 
Jeg burde for har dårlig sparing gjennom jobb.
Men for tiden prioriterer jeg å betale ned lån med det jeg har tilovers hver mnd
Det er jo også sparing :) (nedbetaling av lån altså :p )
 
Det er jo også sparing :) (nedbetaling av lån altså :p )
Ja, det er det. Men det er billån jeg for tiden betaler ekstra på og ser fort for meg at vi ender med et nytt slikt når dette er nedbetalt. Så da føles det liksom ikke helt som pensjonssparing.
 
Jeg sparer i fond i tillegg til gjennom jobben. Og så betaler vi ekstra på boliglånet hver måned.
 
Gjennom jobb, og privat når jeg jobber. Blir et par år nå uten innskudd pga studier og ingen inntekt, men det er noen lapper som står der i det minste :)
 
Ja, 1000kr inn på IPS hver mnd :)
 
Ja, sparer både gjennom jobb og privat, har en fast sum som automatisk settes inn på konto hver måned.0
 
Har en pensjonskonto i banken min der det settes inn et fast beløp hver mnd
 
Ikke nå, nå betaler jeg inn ekstra på lån, slik at jeg ikke har noe annet enn studielån og huslån når jeg er ferdig å studere

Planen er å starte spare til pensjon etter studie. Har fondssparing da, men mulig de pengene vil gå til barna, konfirmasjoner og slike ting, det spørs hvordan økonomien er når den tid kommer!
 
Absolutt ikke :p Det er langt flere av årene før pensjon enn etter, ogjeg har ingen garanti for om jeg i det hele tatt rekker å bli pensjonist. Bruker heller de ekstra pengene på å kose meg nå, spare til ting jeg har bruk for nå osv. Litt pensjonssparing blir det jo gjennom jobb såklart :)
 
Kun gjennom jobb. Men skal spare privat når jeg får bedre økonomi (ulønnet permisjon nå).
 
Nei..
Jeg sparer på sparekonto, men har ingen egen "pensjonssparing" ved siden av det som blir spart til meg via jobben. De fleste jeg kjenner er *veldig* skeptiske til gebyrmengden i forbindelse med pensjonssparing, og det har smittet litt av på meg.
 
Back
Topp