Hvordan er gravidmagen - myk eller hard?

Solosupah

Glad i forumet
Er førstegangsgravid og kikker meg i speilet hele tiden for å se om magen har kommet enda mer, samt kjenner. Har fremdeles ikke særlig babymage, men den har vokst. Er 17+0.

Dere som vet, hvordan kjennes magen ut på denne tiden i svangerskapet? Er den myk (naturligvis noe hard der livmoren er) eller er den mer hard? Når blir den ev. Mer fast/hard?

På magebilder av andre ser det ut som magen er så fast og hard på en måte, men den må vel nødvendigvis ikke være det?
 
Neineiiii, nå havnet denne tråden i leker! Hvordan får jeg flyttet eller fjernet? :hilarious::wacky: #surrehode
 
Min er hard, men jeg var veldig tynn før svangerskapet (lav fettprosent på magen). Skulle ønske den var litt mer fluffy, for det hadde vært enklere å sette sprøytene jeg må ta hver dag:joyful:
 
Magen min er hard der livmoren er, mykere der livmoren ikke er. Men generelt hardere enn vanlig siden den er litt strekt:) Ikke noe stor babymage enda, men en liten kul.
 
Den er ganske fast. Mye fastere enn om det ikke var en baby inni der, men ikke direkte hard og stiv..
Er det bare en tykk person mage er den jo gjerne litt myk og seigere, men man kjenner her at det er noe annet under, ikke bare fett.
 
Min er myk, men jeg er overvektig.
Har fått en liten kul, og bruker baggy klær. Så føler det egentlig ikke vistes.
Men et par på jobben har kommentert hvor rund og fin jeg har blitt.... Eh.... :bored::wideyed::laughing002
 
Jeg er ganske smal om midja fra før, og normalvektig. Magen er myk. Er mye oppblåst akkurat nå. Livmoren er også myk med mindre jeg har en kynner.
Vil ikke si at magen var hard og fast da jeg var høygravid sist heller. Da var den myk nok til å kjenne hvor/hvordan barnet ligger, liksom.
 
Myk når jeg ikke har kynnere, men har så fort de kommer. Hadde vel ikke så myk mage sist, er vel fordi kroppen var nettopp gravid og er fort tilbake. Og litt mer fett på kroppen. Vet ikke jeg, bare tenker at det kan være det ;)
 
Min er veldig hard der livmoren er og litt mykere ellers. Vil si den er fastere enn magen min vanligvis er (Er normalvektig).
 
Hard nederst på magen der livmora er og mykere over (der all sjokoladen er) :hilarious:
 
Min er fortsatt ganske myk. Har litt ekstra på kroppen og et svangerskap bak meg så har nok litt å gjøre med det. :)
 
Min er myk, men jeg er overvektig.
Har fått en liten kul, og bruker baggy klær. Så føler det egentlig ikke vistes.
Men et par på jobben har kommentert hvor rund og fin jeg har blitt.... Eh.... :bored::wideyed::laughing002

Hva for en kommentar er det? Vet de at du er gravid?
 
Hva for en kommentar er det? Vet de at du er gravid?

Ja nå vet de det. Er litt lang opplæringsperiode på vikar, så da søknad lå ute skjønte mange det. Pluss at ryktene btgynte å gå.
Men hun ene på jobb "hadde lurt litt" som hun sa. Men hun hadde sett en mage. Selv føler jeg magen har kommet denne uka. Så klart litt smått før det, men jeg bruker vanlige bukser enda. De er ikke baggy. Og får den på.

Jaja, folk ass ;)
Alle jeg møter i gangen stirrer nå på magen min. Får vel bare venne meg til det.
 
Min er myk, men jeg er overvektig.
Har fått en liten kul, og bruker baggy klær. Så føler det egentlig ikke vistes.
Men et par på jobben har kommentert hvor rund og fin jeg har blitt.... Eh.... :bored::wideyed::laughing002
Jeg hadde seriøst blitt å svart «i like måte!» hvis noen hadde sagt det til meg. Kanskje jeg er sær, men jeg syntes ikke det er greit å kommentere kroppen til folk bare fordi de er gravide:bored:
 
Jeg hadde seriøst blitt å svart «i like måte!» hvis noen hadde sagt det til meg. Kanskje jeg er sær, men jeg syntes ikke det er greit å kommentere kroppen til folk bare fordi de er gravide:bored:

Jeg orket ikke bry meg, har aldri vært en nærtagende person. Og jeg tror de mener godt og synes det er koselig at jeg er gravid.
Men jeg synes jo det er litt pussig ;)
 
Er det bare jeg som føler at menn i 50-60-årene liker å si noe som: "Få se nå...Har du fått større mage enn meg?" Så viser de pondusen og ler sånn nervøst, før de sier "nei, du har et stykke å gå".

En litt klein episode:

Sjefen min glemte seg etter ferien og sa dette rimelig høyt i åpent kontorlandskap. Hadde ikke fått fortalt noen av de som satt nærmest, så da satt de som spørsmålstegn og jeg var litt rød i ansiktet og sa " hehe, jaja, grei icebreaker det der". Føltes som at jeg var med i en scene fra "Side om Side" :hilarious::rolleyes:
 
Last edited:
Back
Topp