Hvordan ligger babyen deres nå?

Papayacoconut

Forelsket i forumet
Oktoberskattene 2015
Novemberbarna 19
Jeg har kjent hikking og noe lignende pustebevegelser helt nederst i magen til venstre (morkake foran på høyre side) og mye krafsing og forferdelig stikking i underlivsregionen idag :hilarious: Lurer på om dette kan tyde på at babyen ligger med hodet ned nå? Noen som har merket noe lignende og vet hvordan babyen ligger? Vet selvfølgelig at babyen fortsatt kan flytte på seg, med mindre hodet er festet?
 
Var på UL (vekstkontroll) i går. Da lå hun med hodet oppe til høyre. Ryggen til høyre nedover, og rumpa nede til venstre med beina oppover mot venstre. Så ganske på tvers. Får satse på hun tar en helomvending snart..!
 
Var hos jordmor tidligere i uken og da lå baby med hodet ned, har kjent hikking senest i dag og da var fortsatt hodet ned. Kjenner også tidvis stikking og bevegelse ganske langt nede, så kan høres ut som at det er tilfelle for deg også :)
 
Han begynner som regel om morgenen med å sitte på rumpa med hodet rett opp mot mellomgulvet. Så i løpet av dagen strekker han ut bena og da skyter rumpa ut på min høyre side oppe ved ribbeina og jo det sklir mot venstre ribben.
Men i dag skle han faktisk helt over, og lå med hodet ned mot bekkenet og rumpa opp mot mellomgulvet i omtrent 12 timer... Men nå kjenner jeg har er tilbake i velkjent tverrleie under ribbena...
Er nesten så jeg tror han øver på å snu seg...
 
Hun ligger for det meste med hodet ned og ryggen mot høyre. Mest hikking og fumling nede i magen, men av og til ligger hun med hodet opp og hikker meg i ribbeina.
 
Lillejenta her ligger med hodet laaaaangt nede i bekkenet. Jeg går til ekstra kontroller på sykehuset pga historie med alvorlig svangerskapsforgiftning, og da måler legen veksten hos babyen da førstemann var dysmatur pga dårlig næring fra morkaka. De måler magen og hodeomkrets hver uke, men de har store problemer med å måle hodet korrekt fordi hun ligger veldig langt nede i bekkenet hver gang. Usikker på om hodet er festet eller ikke, skal høre til uka.
 
Her ligger hun alle veier... Forrige jordmortime lå hun med hodet ned mens jordmoren målte magen, men før hun rakk å ta frem doppleren for å høre hjertelyden hadde baby snudd seg:hilarious: baby har til nå logget mest på tverr, men de siste dagene har hun logget med hodet ned:cat:
 
Jeg har null kontroll på min knott, å skulle jeg finne et mønster på han, så skifter han mønster sånn at jeg ikke skal ha kontroll likevell. på ene ultralyden snuffe jordmor han, slik at vi skulle få se mer enn bare ryggen hans. Jeg kjente ikke at han snudde seg engang...
 
Her kjenner jeg mest bevegelse langt nede, så har liksom innbilt meg at hodet fremdeles er opp. Men kanskje det også kan være hikking slik at det er motsatt?! Skjønner ikke hvordan dere klarer å kjenne forskjell på dette jeg?!
Skal på ul i morgen, så spent på å se da!
 
Her kjenner jeg mest bevegelse langt nede, så har liksom innbilt meg at hodet fremdeles er opp. Men kanskje det også kan være hikking slik at det er motsatt?! Skjønner ikke hvordan dere klarer å kjenne forskjell på dette jeg?!
Skal på ul i morgen, så spent på å se da!

Hikking kjenner jeg tydelig fordi det er så rytmisk, kommer liksom med få sekunders mellomrom en gitt periode :)
 
Hikking kjenner jeg tydelig fordi det er så rytmisk, kommer liksom med få sekunders mellomrom en gitt periode :)

Varer det lenge da? Mulig jeg har kjent det, men kan ikke si jeg har noen anelse om h*n ligger med ryggen ene eller andre veien f.eks. Hvordan kjenner dere sånn?
 
Varer det lenge da? Mulig jeg har kjent det, men kan ikke si jeg har noen anelse om h*n ligger med ryggen ene eller andre veien f.eks. Hvordan kjenner dere sånn?

Varierer, aldri egentlig tatt tiden. Men sånn fem minutter ca, tror jeg.

Klarer ikke heller kjenne hvordan han ligger med resten av kroppen :hilarious:
 
Her ligger han stort sett med hodet ned og rygg og rumpe utover. Når han snur seg med hodet ned og rumpa innover "synker" magen liksom innover igjen, mens når han snur seg utover igjen, så presses magen såpass mye lenger ut at jeg tror jeg skal eksplodere :p
 
Her ligger han med rumpa ned, er 33+1 og spent på hvordan dette vil enda. Merker at hode presses opp mot mellomgulvet og at han sparker mot blære:facepalm:
 
Lå med hodet ned da jeg var hos jordmor på mandag, og rygg og rumpa på høyre side. Tror han stortsett ligger sånn, fordi jeg kjenner som regel spark på venstre side/opp mot mage og ribbein :)
 
Tror hun ligger mest på tvers og snur seg veldig mye for tiden.
Sparker(?) over navlen, nede mot høyre hofte og i siden min.. :p
Trør rumpa ut rett høyre for navlen flere ganger daglig, kjennes ut som om hun tar sats fra ryggraden min for å spenne ifra
 
Lå med hodet ned da jeg var hos jordmor på mandag, og rygg og rumpa på høyre side. Tror han stortsett ligger sånn, fordi jeg kjenner som regel spark på venstre side/opp mot mage og ribbein :)

Akkurat sånn lå min også på mandag hos jordmor :)
 
Kjenner mest spark nedover og jordmor mener den ligger med rumpa ned - stemte også med hvor hun fant hjertelyden.
 
Idag borrer han seg med hodet nedover, heldigvis mellom blæra og magen, så han presser ikke så mye på blæra :p
 
Han lå med hodet ned på ultralyden på tirsdag.
Men litt på skrå, så hodet hans er borte ved hoftekammen min.
Rumpa er ved ribbeina, og så sparker han og strekker hendene langs min venstre side.
Tror han har ligget sånn en stund.
Har kjent han smetter ned i bekkenet også innimellom, for noen dager har jeg skikkelig nedpress. Veldig ubehagelig
 
Back
Topp