Trille til baby?

Ugla95

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Dere med mere erfaring enn meg- går det an å bruke en trille til baby istede for vogn? Evnt finnes det triller med bagdel?

Vi får arve en simovogn, men den er uten tvil for stor til å passe i min lille personbil som jeg så gjerne ikke vil bytte ut riktig enda.. Så jeg tenkte at alternativet til de få gangene jeg trenger å ha vogna med meg i bilen så kunne det vært greit med en trille som tok mindre plass. Jeg har bare aldri sett noen med babyer bruke trille?
 
Mange bruker babyze yoyo. Er en ligge del til den. Vognen er litt lav og dyr å kjøpe nytt
 
Et tips kan være å kjøpe adapter til bilstolen som kan klikkes på understellet på vognen (finnes til mange bilstoler/vogner), så slipper du å ha med bagdelen. Det fungerer veldig bra hvis det bare er snakk om få ganger/korte turer. :)
 
Hva med babyjogger city mini gt med bag på? City mini gt tar liten plass sammenlagt og bagen er jo inne så stor.
 
Et tips kan være å kjøpe adapter til bilstolen som kan klikkes på understellet på vognen (finnes til mange bilstoler/vogner), så slipper du å ha med bagdelen. Det fungerer veldig bra hvis det bare er snakk om få ganger/korte turer. :)
Må man ikke ha bilstol med isofix da? Har ikke startet å se gjennom jungelen av bilstoler enda :)
 
Må man ikke ha bilstol med isofix da? Har ikke startet å se gjennom jungelen av bilstoler enda :)

Usikker, vi hadde maxi cosi cabriofix som kunne brukes med og uten isofix, og den hadde ihvertfall adapter til diverse vogner :)
 
Må man ikke ha bilstol med isofix da? Har ikke startet å se gjennom jungelen av bilstoler enda :)
Isofix har med kjapt feste i bilen (uten bruk av bilbeltene) å gjøre.
Adapter til vogn er for å kunne bruke bilstolen og inne trenge flytte over babyen, men skal ikke brukes lange tider av gangen

Det finnes flere triller med bag eller babypose til. Kommer an på totalbehovet ditt. Også må du prøve i bilen
 
Dere med mere erfaring enn meg- går det an å bruke en trille til baby istede for vogn? Evnt finnes det triller med bagdel?

Vi får arve en simovogn, men den er uten tvil for stor til å passe i min lille personbil som jeg så gjerne ikke vil bytte ut riktig enda.. Så jeg tenkte at alternativet til de få gangene jeg trenger å ha vogna med meg i bilen så kunne det vært greit med en trille som tok mindre plass. Jeg har bare aldri sett noen med babyer bruke trille?

Baby jogger har noen triller med bag. Søk opp og sjekk ut de ulike modellene, flere av dem blir veldig små sammenlagt :)
Anbefaler adapter til bilstol, så du slipper å flytte babyen når den sover.
Og isofix anbefaler jeg forsåvidt også, men det er en base som er inni bilen. Selve setet er det samme om du fester det i basen eller med beltene :)
 
Baby jogger har noen triller med bag. Søk opp og sjekk ut de ulike modellene, flere av dem blir veldig små sammenlagt :)
Anbefaler adapter til bilstol, så du slipper å flytte babyen når den sover.
Og isofix anbefaler jeg forsåvidt også, men det er en base som er inni bilen. Selve setet er det samme om du fester det i basen eller med beltene :)
Så man kan feste en stol med isofix med vanlig belte også? Mannen har nemlig mulighet for isofix, mens min bil er for gammel til at det fantes :p
 
Dere med mere erfaring enn meg- går det an å bruke en trille til baby istede for vogn? Evnt finnes det triller med bagdel?

Vi får arve en simovogn, men den er uten tvil for stor til å passe i min lille personbil som jeg så gjerne ikke vil bytte ut riktig enda.. Så jeg tenkte at alternativet til de få gangene jeg trenger å ha vogna med meg i bilen så kunne det vært greit med en trille som tok mindre plass. Jeg har bare aldri sett noen med babyer bruke trille?

Har brukt maclarentrille til guttene fra ca 4 mnd (med vinterpose til bilstol) et par ganger. Det går, men slår ikke dypbag på de aller minste.

Hvis økonomien tåler det, ville jeg kjøpt en vogn som passer i bilen og brukt den til vanlig også. Man får mye for pengene på Finn. Vogna blir et kjent og trygt sted for babyen, feks hvis du skal på et kjøpesenter eller noe.

Og et tips ang. bilstol: sjekk helning! 40-45 grader på babyer som ikke kan sitte selv med støtte. Og alltid håndtaket oppe (for å beskytte mot rotasjon opp mot bakseterygg ved kræsj). Bytte til stol nr. 2 når hen sitter med støtte, da maks 35 grader og mindre etterhvert. test alltid alle bilstoler bilen på flatt underlag og sjekk helning med app på mobilen.
 
Så man kan feste en stol med isofix med vanlig belte også? Mannen har nemlig mulighet for isofix, mens min bil er for gammel til at det fantes :p
Isofix til babysete er på basen og ikke på selve stolen.
Noen har baser som også kan feste med bilbeltet, men nesten om ikke alle babyseter kan festes med bilbelte i seg selv
 
Så man kan feste en stol med isofix med vanlig belte også? Mannen har nemlig mulighet for isofix, mens min bil er for gammel til at det fantes :p

Ja, dette gjelder babystolen da som man bruker fra 0mnd til 6-8 mnd, sånn ideelt.
Der kan du ha isofix base i mannens bil også fester du samme stolen bare med beltene i din bil.
Når dere skal over til det neste setet velger de fleste uansett å ha 1 sete i hver bil, fordi disse er mer omstendige å flytte fra den ene bilen til den andre, og der vil ikke isofixmontering passe i din bil.
 
Vi har denne her som vogn til å ha i bilen, men koster jo litt som ny. Det fins bag til den også. Den blir veldig liten sammenlagt. Babyjogger city elite tour lux.

Screenshot_20190905-174059_SOL.jpg
Screenshot_20190905-174049_SOL.jpg
Screenshot_20190905-174013_SOL.jpg
 
Vi kjøpte baby jogger city mini med bagdel brukt til 600. :) hadde termin for en uke siden, men baby har ikke kommet ennå så jeg kan oppdatere om vi syns det funker. Understellet tar i hvert fall veldig lite plass og virker greit å navigere med og er relativt enkelt å slå sammen og opp (enda enklere på sportsdelen). Spent på om bagdelen føles litt løs på da det virker litt sånn, eller om den sitter greit sammenlignet med Emmaljunga-vognen vi også kjøpte brukt.

Bilstol-festing er vel kun for korte ærend da baby helst skal ligge vannrett fram til sånn 4-6mnd hvis jeg har skjønt det rett? :)
 
Bilstol-festing er vel kun for korte ærend da baby helst skal ligge vannrett fram til sånn 4-6mnd hvis jeg har skjønt det rett? :)

Ja, man skal ikke trille langtur med babyen i bilstolen. Men her vi bor er det mange steder man må parkere i parkeringshus og så gå et godt stykke fra bilen og fram (sykehuset, helsestasjonen osv.). Hvis babyen da sover i bilstolen, og spesielt om vinteren, er det utrolig praktisk å bare klikke bilstolen på understellet og gå. Da kan babyen sove litt videre, og ligger lunt og godt i bilstolposen. Vi brukte i alle fall bilstoladapterne masse med førstemann, selv om jeg stort sett aldri valgte bilen med mindre jeg måtte.
 
Kva for bil har du? Eg får plass til Britax smile 2, og har hatt med meg baby jogger select (søskenvogn) tidlegare i ein Citroën C1, Britaxen får eg med meg med begge ungane òg :) ikkje god plass då, må ta av eine hjulpet på understellet og legge ved sidan av, og så må bagen (eller eventuell sitte del) i eit av seta inne i bilen.. Fester den med selen :) Britaxen har sammenleggbar bag òg så den kan ta enda litt mindre plass om ønskelig. Og veit fleire vogner som er mindre enn baby joggeren eg hadde, blant anna bugaboo og Stokke :) så alt går om du har ei vogn som er enkel å slå sammen! Britaxen er lagt sammen i ein bevegelse liksom og dekket går av med eit klikk :)
 
Back
Topp