XuperB - to tette

Åh, så ubehagelig med så mye fram og tilbake med målingen. Jeg hater når de blir helt stille. Alltid så redd for at de finner noe som ikke er som det skal være. Men skjønner jo også at de må konsentrere seg :p Godt å høre at alt til syvende og sist så bra ut da!! ❤️❤️
Det var passe sent å få vite om ferritinnivået, ja :bag: Noe av det samme skjedde her. Jeg lå også veldig lavt på det, men legen min mente jeg ikke trengte noe tilskudd. Så det var først da jeg var hos jordmor rundt uke 20 at jeg fikk begynt med jerntilskudd. :rolleyes: Håper du føler deg litt bedre når du har fått begynt på det!

Hva skjedde under glukosebelastning sist?
 
Åh, så ubehagelig med så mye fram og tilbake med målingen. Jeg hater når de blir helt stille. Alltid så redd for at de finner noe som ikke er som det skal være. Men skjønner jo også at de må konsentrere seg :p Godt å høre at alt til syvende og sist så bra ut da!! ❤️❤️
Det var passe sent å få vite om ferritinnivået, ja :bag: Noe av det samme skjedde her. Jeg lå også veldig lavt på det, men legen min mente jeg ikke trengte noe tilskudd. Så det var først da jeg var hos jordmor rundt uke 20 at jeg fikk begynt med jerntilskudd. :rolleyes: Håper du føler deg litt bedre når du har fått begynt på det!

Hva skjedde under glukosebelastning sist?


Ja jeg også, særlig når hun skravla hele tiden frem til da pluss at jeg så målingene ikke var noe særlig. Men, gikk bra!

Syns også det, da kunne jeg starta med tilskudd før symptomene meldte seg. Menmen, ferietid ødelegger mye, samt at jeg ikke gadd å dra til fastlegen.

Ikke noe mer dramatisk enn at jeg ble dårlig og kasta opp. Problemet er at det er stor risiko for opptatt på toalettet der, og det kom så brått på sist at jeg var nummeret fra å kaste opp utover gulvet på venterommet. Kasta ikke opp første gang jeg tok den, men var til gjengjeld dårlig i et døgn etterpå. Urk!
 
Så godt å høre at alt var bra tross litt grusom stillhet! Signerer Enkefalos, de sekundene de er helt stille er heeeeelt grusomme :nailbiting::rolleyes: Krysser fingrene for at det er litt jern som skal til ❤️
 
Så godt å høre at alt var bra tross litt grusom stillhet! Signerer Enkefalos, de sekundene de er helt stille er heeeeelt grusomme :nailbiting::rolleyes: Krysser fingrene for at det er litt jern som skal til ❤️

Virkelig, så var skikkelig letta da de endelig fikk til noe skikkelige målinger.

Det håper jeg også, for jeg blir bare daffere og daffere. Har ikke orka å strikke engang, kjøkkenet ser bomba ut men det får bare være. Forhåpentligvis får mannen tid til å ta det (holder på med noe prosjekt ifh til oppussinga), eller så kan det uansett vente til i morgen. Jeg skal snart finne senga tenker jeg.
 
Godt alt var bra idag
Fint med betydelig redusert risiko da.
Kan like det.

Håper jerntabletter hjelper på. Dumt når det tar så lang tid å få beskjed.
 
Virkelig, så var skikkelig letta da de endelig fikk til noe skikkelige målinger.

Det håper jeg også, for jeg blir bare daffere og daffere. Har ikke orka å strikke engang, kjøkkenet ser bomba ut men det får bare være. Forhåpentligvis får mannen tid til å ta det (holder på med noe prosjekt ifh til oppussinga), eller så kan det uansett vente til i morgen. Jeg skal snart finne senga tenker jeg.
Det kan jeg bare tenke meg ❤️
Huff, ikke godt å ha det sånn! Få deg en god natts søvn, så håper vi litt jerntilskudd får deg opp å gå igjen fort ❤️
 
Ja jeg også, særlig når hun skravla hele tiden frem til da pluss at jeg så målingene ikke var noe særlig. Men, gikk bra!

Syns også det, da kunne jeg starta med tilskudd før symptomene meldte seg. Menmen, ferietid ødelegger mye, samt at jeg ikke gadd å dra til fastlegen.

Ikke noe mer dramatisk enn at jeg ble dårlig og kasta opp. Problemet er at det er stor risiko for opptatt på toalettet der, og det kom så brått på sist at jeg var nummeret fra å kaste opp utover gulvet på venterommet. Kasta ikke opp første gang jeg tok den, men var til gjengjeld dårlig i et døgn etterpå. Urk!
Ah, da skjønner jeg veldig godt at du ikke er noe særlig gira på å ta den testen, ja. Krysser fingrene for at du slipper! ❤️
 
Det kan jeg bare tenke meg ❤️
Huff, ikke godt å ha det sånn! Få deg en god natts søvn, så håper vi litt jerntilskudd får deg opp å gå igjen fort ❤️

Sovna rundt 21:30 tror jeg, så la meg i alle fall tidlig nok. :p Håper også jerntilskudd hjelper. Tror jeg tar dobbel dose ei stund + at jeg kutter ut melka til frokosten og heller drikker jus (må ha enten te, melk eller jus til frokost - mens vann går fint til alle andre måltid, rar greie :p ).

Ah, da skjønner jeg veldig godt at du ikke er noe særlig gira på å ta den testen, ja. Krysser fingrene for at du slipper! ❤️

Enten at jeg da sjekker blodsukkeret på annet vis (fastende + etter måltid f.eks), eller at de får tryllet frem et annet rom å vente på. Sette en godstol inne på ene toalettet kanskje? :hilarious::hilarious:
 
Så gode nyheter på vekstkontroll. ❤️
Også skjønner så godt den noiaen når de bruker lang tid, blir stille og ikke helt fornøyde. Det var faktisk alltid en liten motstand på min venstre side inn til livmor med lillegutt, synes det var skikkelig ekkelt, men det gikk jo veldig bra sist. Sånn hvis de skulle finne bittelitt motstand der :)

Og ekkelt med glukosetesten. Jeg fikk ligge på et eget undersøkelsesrom, kanskje det er mulig om du spør?
Jeg ble ikke dårlig da, men fikk jo også ligge flatt og slappe av og det tror jeg hjalp.
 
Så gode nyheter på vekstkontroll. ❤️
Også skjønner så godt den noiaen når de bruker lang tid, blir stille og ikke helt fornøyde. Det var faktisk alltid en liten motstand på min venstre side inn til livmor med lillegutt, synes det var skikkelig ekkelt, men det gikk jo veldig bra sist. Sånn hvis de skulle finne bittelitt motstand der :)

Og ekkelt med glukosetesten. Jeg fikk ligge på et eget undersøkelsesrom, kanskje det er mulig om du spør?
Jeg ble ikke dårlig da, men fikk jo også ligge flatt og slappe av og det tror jeg hjalp.

Hadde vel litt motstand på venstre side sist tror jeg, men ikke så mye at det var noe å tenke på. Men nå var det fint på begge sider, når de bare fikk "tak" på rett plass. :p

Nei, er ikke det. Spurte sist, og de er rimelig sprengt mtp kapasitet der. Veldig lite legesenter, med flere pasienter enn størrelsen skulle tilsi. Må alltid vente minst 30 minutter på å komme inn til timen min hos fastlege f.eks. Derfor har jeg ikke vært hos han denne runden. :hilarious: Men mulig jeg får sitte i gangen innafor venterommet, der er det litt roligere + et toalett som ca alltid er ledig. Og om ikke så er det stort sett bare leger og ansatte på laben som får med seg om alt kommer opp igjen. :rolleyes: Kom så innmari brått på sist, så tror ikke jeg rakk å låse døra på do engang. :hilarious:
 
Tida går så fort!
Termin: 26.12.19
På vei: 26+0
Igjen til termin: 101 dager
Trimester: Andre
Graviduke: 27
Graviditetsmnd: 7
Kalendermnd: 6
Neste JM/legetime: Vekstkontroll 1. oktober og jordmorkontroll 2. oktober, og må vel prøve på glukosebelastning neste uke. Kan ikke si jeg gleder meg til det, men er bare å hoppe i det og satse på det går greit. :hungover:
Ultralyd: Forrige ultralyd var 24+2, neste blir 28+2.
Komplikasjoner: Ikke noe spesielt til nå, annet enn at det regnes som risikosvangerskap pga morkakesvikten og dødfødselen i første svangerskap. Men har til nå hatt et veldig normalt forløp.
Kjønn: Gutt
Utålmodig: Nei og ja. Kan godt gå på overtid nå altså, men jeg gleder meg til å bli kvitt bekkensmertene (jeg håper i alle fall jeg blir kvitt dem!!!)
Innkjøp: Har virkelig ikke bedrevet noe storshopping, men har bestilt 1 ullbody i strl 50 og en i 56, samt to ullstrømpebukser i 50/56 i alle fall.
Utstyr så langt - Vi har bilstol og base, masse klær etter storebror og søskenbarn. Har ellers endel annet utstyr som ammepute, babynest, bæretøy, brystpumpe, stellebord, badebalje med støtte osv.
Utstyr som gjenstår: Seng, vurderer denne. Og så skal vi ha ei vugge eller moseskurv med stativ til stua, tenker å kjøpe den brukt så får se hva jeg finner på finn.no etterhvert. Må også ha nytt sett med babycall, da skjermen er herpa på både foreldreenheten og babyenheten vi har fra før av. Veldig fornøyd med den type babycall egentlig, men syns virkelig ikke skjermene har tålt så mye. Leste at flere hadde hatt den erfaringen med dem. Må også ha noen flere bukser i de minste størrelsene, storebror bodde jo bare i bleie og body pga den ekstremt varme sommeren. Har lyst på sparkebukser som og har åpning ved beina, men finner ingen jeg liker som ikke koster flesk. Kresen? Neeeida.
Svangerskapsrelaterte aktiviteter: Neeeeh. Prøver å få til minst 30 minutter med skogstur pr dag, blir som regel en times tid (har hunder så må ut + at bekkenet mitt holder seg mer stabilt av det).
Mage: Oh yes! :hilarious::hilarious:
Vektendring: +8,8 ved sist veiing, er nok endel mer nå ... Unngår å veie meg mellom kontrollene nå, for jeg blir bare så opphengt i det.
Aktivitet i magen: Daglig turning på pøbelspira ja. Heldigvis!!
Tungt: Det jeg syns er tungt er at jeg ikke kan gjøre normale ting som å tørke over gulv, sitte på gulvet sammen med mini og leke over tid etc. uten at bekkenet blir helt tullete. Det gikk egentlig ganske fint frem til torsdag forrige uke. Da var jeg så glup at jeg la turen med hundene til en åker, mens jeg hadde med mini og barnevogn. Det var ikke langt jeg dytta vogna på åkeren, men nok til at jeg kjente det murra. Og så kom den store feilen, jeg gjorde husarbeid. Kjøkkenet var totalt bomba, og oppvaskmaskin måtte både tømmes og fylles, og så sorterte jeg skittentøy og fikk vaska litt klær, rydda opp i hele 1.etasjen, badet mini etc. Og den aller største feilen. Jeg vaska gulv. Mens jeg styra på kjente jeg ikke så mye, og jeg gleda meg bare til å få unna alt sammen og sette meg ned og strikke. HAH, det kunne jeg bare glemme! Alt gikk i stå, og da jeg skulle luske meg ut på kjøkkenet for å hente noe mot halsbrann måtte jeg gå langs møblene og støtte meg. Var så ille utover kvelden at jeg grein. Var nesten like ille dagen etterpå, så ble sendt hjem fra jobb litt tidligere + at mannen tok alt hjemme på fredagen. Har gått OK siden da, men jeg merker at det konstant er vondt i symfysen på venstre side, og jeg får fort låsninger bak. Det er så mye som jeg vil ordne hjemme, så jeg syns det er dritkjipt.

Føles også litt tyngre pga jernlagrene er litt lave. Spiser jerntilskudd og har kutta ut melk til frokost bl.a, og roet ned på inntak av melkeprodukter.
Kynnere: Neeh, det kjenner jeg ikke mye til.
Hodet festet: Lillebror er som storebror, og trives best på tvers, så ikke noe festing av hode her i gården nei. Uansett veldig tidlig det!
Barnerom: Nei, kommer nok til å sove inne hos oss minst frem til nattammingen er overstått tenker jeg.
Matkick: Ikke noe spesielt, men merker jeg er mer sulten en vanlig. Dessverre, for jeg er jo konstant sulten ellers. :rolleyes:
Plager: Som nevnt, bekkenet! :mad: Og så har jeg tidvis halsbrann, og føler meg litt trøttere og blir lettere andpusten enn vanlig (henger nok også sammen med jernlagrene).
Humør: Variabelt, mye henger sammen med smerter og lite søvn da - men er vel stort sett i greit humør tror jeg.
Sykehusbag: Nope
Høygravid: Nope
Tanker om fødsel: Håper å få gå til det starter helt av seg selv, at lille i magen vokser som han skal, og jeg får kjenne på spenningen siste tiden. Ellers satser jeg på at det blir likt som sist, under 5 timer er passe tid. :p Trenger ikke å bli mye kortere enn det heller egentlig, men å drøye ut i lengre tid høres så slitsomt ut.
Neste milepæl: Vekstkontroll 28+2.
 
Syntes tiden går super fort! Tenk at du er i uke 26 allerede :wideyed:
Huff, kjedelig at bekkenet skal krangle sånn :sorry: Håper det blir bedre etterhver! :Heartred
 
Ja, jeg ble litt overraska sjøl nå! Syns jo tiden fra rundt uke 20-22 til 24 gikk sååå treigt, og nå bare svosj. 100 dager igjen til termin i morgen! :eek:

Veldig. Men jeg vet jo at holder jeg meg unna endel "triggere" så går det bra. deriblant gulvvask. Skal jo egentlig overlate det til mannen men da vaskes det alt for sjeldent og jeg får fnatt av det. Hans versjon av ukentlig gulvvask er å la robotstøvsugeren gå en ekstra gang liksom. Det funker ikke når vi har to hunder og et barn. Spørs om han fikk seg en vekker før helga nå da, når han så hvor ille det faktisk kan bli. Jeg har kjempehøy smerterskel, så når jeg griner er det ille. Var jo verre enn fødselssmertene jo. :eek:
 
Gratulerer med 26 uker


Vært veldig fornøyd med vår babycall. Eneste er at frøkna har klart knekke en del på babyenheten og den bare må limes for går ikke å få kjøpt nye fester (sånn går det når man setter den på vogna alt for lett tilgjengelig...)
Har tenkt kjøpe en babyenhet til og koble på
 
Gratulerer med 26 uker


Vært veldig fornøyd med vår babycall. Eneste er at frøkna har klart knekke en del på babyenheten og den bare må limes for går ikke å få kjøpt nye fester (sånn går det når man setter den på vogna alt for lett tilgjengelig...)
Har tenkt kjøpe en babyenhet til og koble på

Mannen har lyst til å prøve noe nytt, jeg mener vi kan kjøpe et nytt tilsvarende sett og prøve og være litt mer forsiktige med det. For de er så hendige i størrelse de neonatene syns jeg. Må ha nye til spira uansett, for vi ser virkelig ingenting på skjermene nå. Ikke hva volumet er på (annet enn en av strekene, når det er på fullt hehe), ikke temperatur eller hvor mye som er igjen på batteriet. Får opp hvilken alarm som går da, om det er fordi babyenheten er "out of range" eller tempalarm, eller at batteriet er tomt (men da ser vi ikke på hvilken av dem det er).

Tenker jeg overlater det til han som er litt teknisk nerd uansett, bare det er noe som viser temperatur og som funker er jeg fornøyd. :p
 
Mannen har lyst til å prøve noe nytt, jeg mener vi kan kjøpe et nytt tilsvarende sett og prøve og være litt mer forsiktige med det. For de er så hendige i størrelse de neonatene syns jeg. Må ha nye til spira uansett, for vi ser virkelig ingenting på skjermene nå. Ikke hva volumet er på (annet enn en av strekene, når det er på fullt hehe), ikke temperatur eller hvor mye som er igjen på batteriet. Får opp hvilken alarm som går da, om det er fordi babyenheten er "out of range" eller tempalarm, eller at batteriet er tomt (men da ser vi ikke på hvilken av dem det er).

Tenker jeg overlater det til han som er litt teknisk nerd uansett, bare det er noe som viser temperatur og som funker er jeg fornøyd. :p
Ikke sant.
Vi endte på neonate med kamera og har
Vært veldig glad i den. Utrolig kjekt med kamera selv om pappaen påstår frøkna kan lukte puppen gjennom skjermen på den ..
 
Ikke sant.
Vi endte på neonate med kamera og har
Vært veldig glad i den. Utrolig kjekt med kamera selv om pappaen påstår frøkna kan lukte puppen gjennom skjermen på den ..

Vi har uten kamera (har kamera på soverommet da, men ikke babycall det. Er noe andre greier som mannen har ordna med. Brukte det veldig lite i starten, for jeg ble så stressa av å stirre på skjermen. :bag:
 
Vi har uten kamera (har kamera på soverommet da, men ikke babycall det. Er noe andre greier som mannen har ordna med. Brukte det veldig lite i starten, for jeg ble så stressa av å stirre på skjermen. :bag:
Den første perioden frøkna rullet over på magen i søvne brukte jeg kamera en del, men ellers har det bare vært godt å kunne sjekke innimellom uten å forstyrre.
Så glad vi endte på den
 
Den første perioden frøkna rullet over på magen i søvne brukte jeg kamera en del, men ellers har det bare vært godt å kunne sjekke innimellom uten å forstyrre.
Så glad vi endte på den

Ja, det er veldig greit med kamera i sånne perioder. Og nå bruker jeg det endel, for om jeg går opp og sjekker og han ikke er sovna så kobler han på party moduset. :hilarious: Men den dingsen mannen satte opp fungerer supert. :)
 
Back
Topp