Skal du amme eller gi flaske?

Håper å amme, men går det ikke, så går det ikke. Ammepolitiet kan værsågod holde seg unna.
Haha jeg får ammepolitiet på meg uansett. Veldig frustrerende når jeg har en god grunn. Men denne gang skal jeg gi blanke har jeg bestemt meg for. Kunne jeg tryllet melk i brystene mine så hadde jeg jo selvfølgelig gjort det:hilarious:
 
Kommer til å amme om det lar seg gjøre , førstemann fullammet jeg fram til syv/åtte mnd. Andremann kunne ikke spise selv , så da pumpet jeg meg , slik at melken min var det som ble gidd i sonden.
Men jeg tror jeg kommer til å gjøre det jeg kan for å venne spirrevippen til flaske så tidlig som mulig , slik at jeg har mulighet å finne på noe med søsken og pappen kan ta yngstemann feks :)
igjen det viktigste er å gjøre det som passer seg best for deg og barnet , og ikke alle rundt deg <3
 
Ammet førstemann i ett år. Han slet med vektøkning fram til han ble introdusert til fast føde. Var veldig viktig for meg å fullamme og forsøke å gjøre alt "riktig".
Denne gangen skal jeg være litt mer avslappet. Blir det problem med vektøkning denne gangen blir det tillegg med flaske :cool: men tar det som det kommer når det kommer.
 
Både ammet og pumpet så han fikk morsnelk på flaske helt siden han var liten. Ekspertene er jo så redd for dårlig sugeteknikk om man beuler flaske også men vi brukte sugeflaske til han og det var aldri noe problem med verken ammingen eller flaskingen. Veldig greit å kunne pumpe når man er litt sår, og siden jeg fikk Raynaud`s syndrom ( som er grusomt vondt) var det godt med litt pauser innemellom. Han ville ikke amme mer da han var 8 mnd men jeg pumpa meg til han var 1.5 år. Skal pumpe og smme neste også om det går.
 
Jeg skal amme
 
-januarsniker.
Amming/flasking er et sårt et tema for noen, helt uproblematisk for noen og for noen helt tabu.

Må få si at det var fantastisk å lese gjennom svarene i denne tråden. Så mye forståelse og vennlighet - uavhengig av amming eller flasking. For en flott gjeng:love2
 
Har vært så heldig å få fullamme begge de to første til 6 mnd, og ammet til de var nesten to og 1 1/2 ca. Håper jeg er like heldig denne gangen. :)
 
Planen er å amme. Forrige fikk flaske, og det funka veldig fint det. Men denne gangen ligger alt til rette for at ammingen skal fungere :)
 
Jeg skal amme, da jeg syntes det er det enkleste. Så greit å ha maten med uansett hvor man er, ferdig temperert :p
 
Amme hvis jeg ikke mister melka denne gangen også. Ammea nr 1 og 2 til 1 år og mistet melka når nr 3 var 5 uker
 
Var veldig heldig med ammingen sist, alt bare funka uten problem. Håper virkelig det går like smertefritt denne gang:)
 
Jeg vil prøve å amme, men har dessverre ikke så store forhåpninger. Har av forskjellige grunner aldri fått til ammingen. Ammet nr.2 i 6 uker, thats it. Håper likevel på å få til denne gangen:Heartred
 
Planen er å fullamme om jeg får det til... Førstemann ble født litt prematur, så han hadde litt dårlig sugerefleks og amming ble vanskelig. Delammet i 4 mnd og pumpet noe før vi gikk over til mme på flaske. Går det ikke så går det ikke, det viktigste er jo at de får i seg mat og har fin vektøkning. Husker jeg ble så lei meg da det ikke gikk sist, men det er faktisk ikke verdens undergang. Det skal jo funke for mor også! Har ikke mor det bra går det fort utover resten av familien også, og det får ikke skje denne gangen!
 
Håper på å få til å amme, men vi får se ❤️ Hvis det ikke går må det nesten bare bli flaske da ❤️
 
Haha jeg får ammepolitiet på meg uansett. Veldig frustrerende når jeg har en god grunn. Men denne gang skal jeg gi blanke har jeg bestemt meg for. Kunne jeg tryllet melk i brystene mine så hadde jeg jo selvfølgelig gjort det:hilarious:
La det gå inn det ene øret og ut den andre :happy: Viktig å stole på deg selv som mor, og være selvsikker på at man vet hva som er riktig for sitt barn og seg selv.
Min venninne har operert brystvortene, og derav er nok melkegangene stengt. Men ammepolitiet maste på, og hun forsøkte og forsøkte. Kom melk i brystene, men ikke ut. Hun ente opp på sykehuset og fikk faktisk tabletter for å stoppe produksjonen (ikke vanlig lengre å få tablettene pga bivirkninger).
 
Back
Topp