Avstemning: leggetid?

Hva er leggetiden dere sikter på?

  • 18:00

    Votes: 3 6,1%
  • 18:30

    Votes: 11 22,4%
  • 19:00

    Votes: 30 61,2%
  • 19:30

    Votes: 4 8,2%
  • 20:00

    Votes: 1 2,0%
  • 20:30

    Votes: 0 0,0%
  • 21:00

    Votes: 0 0,0%
  • Senere

    Votes: 0 0,0%
  • Tidligere

    Votes: 0 0,0%

  • Antall som har svart
    49

HildeFraNordSør

Forumet er livet
August 2018
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Sensommerskattene 2023
Hva er leggetiden dere sikter på?
 
Her går vi på rommet kl 19,og mini sovner innen 20.
 
Vi har hatt kl 8 som utgangspunkt, men skal prøve å starte fra kl 19 i dag. Det var et tips fra noen på jobben til samboeren, for å få ham til å sove lengre på morgenen... Vi får se, skader ikke å prøve håper jeg.
 
Har hatt 19 som utgangspunkt, men hun er som regel leggeklar kl 18, så tror vi endrer det nå :)
 
Her er hun leggeklar 1700 etter at hun begynte i barnehagen <\3 stakkars lille vennen
 
Ca 1830-1900. Litt senere om hun hadde sen dupp. Står opp tilig uansett, så gidder ikke holde henne våken når hun er trøtt. :p
 
Vi har hatt kl 8 som utgangspunkt, men skal prøve å starte fra kl 19 i dag. Det var et tips fra noen på jobben til samboeren, for å få ham til å sove lengre på morgenen... Vi får se, skader ikke å prøve håper jeg.
Hva var logikken bak det?

Min legger seg kl. 20 nå, og sover til ca. 7.00. Storebroren pleide å legge seg kl. 19 og sov også til ca. 7 på samme alder, så virket som han trengte litt mer søvn.
 
Hva var logikken bak det?

Min legger seg kl. 20 nå, og sover til ca. 7.00. Storebroren pleide å legge seg kl. 19 og sov også til ca. 7 på samme alder, så virket som han trengte litt mer søvn.
Det var ingen logisk forklaring, derfor var jeg litt skeptisk. Men det var visst prøvd ut på to forskjellige familier, så vi tester det en uke. Vi har hele tiden lagt ham kl 8, og da har han sovet til 8-9, kun uavbrutt av oppvåkninger annenhver time. :rolleyes: Nå sover han lengre i slengen, men står opp kl 6. Håper ikke dette gjør at han våkner kl 5...
 
Det var ingen logisk forklaring, derfor var jeg litt skeptisk. Men det var visst prøvd ut på to forskjellige familier, så vi tester det en uke. Vi har hele tiden lagt ham kl 8, og da har han sovet til 8-9, kun uavbrutt av oppvåkninger annenhver time. :rolleyes: Nå sover han lengre i slengen, men står opp kl 6. Håper ikke dette gjør at han våkner kl 5...
Ok, skjønner. Det skader jo ikke å prøve, er jo sikkert bare å begynne å legge han senere igjen hvis han våkner enda tidligere. Oppdater gjerne her med hvordan det går da :)
 
Ok, skjønner. Det skader jo ikke å prøve, er jo sikkert bare å begynne å legge han senere igjen hvis han våkner enda tidligere. Oppdater gjerne her med hvordan det går da :)
Ja, håper det går greit å bare endre igjen hvis han står opp enda tidligere. Jeg tror egentlig at han sover 9,5-10,5 timer uansett, men får se.

I går sovnet han ca 19:20, det var ikke vanskeligere å legge ham enn vanlig. Han var vekdig våken 5:30 i morges.
 
Legger rundt 18:30 og håper på søvn innen 19
 
Det går vel etter søvn-avler-søvn-prinsippet. Altså om man holder de våkne på kvelden blir det mindre søvn totalt i døgnet
 
I våre hoder virket det bedre at han sover fra 20 til 8 enn fra 19 til 7, siden han ikke skal noe på morgenen. Det virker hittil som at han sover mellom 9,5 og 10,5 timer på natta uansett, og 2,5 på dagen, så til sammen ca 13 timer i døgnet. Helsesøster mente dette var helt normalt, og at de trenger forskjellig mengde søvn. (Jeg spurte fordi det virker som om andre babyer sover 12-14 timer på natta pluss noen timer på dagen.)
 
I våre hoder virket det bedre at han sover fra 20 til 8 enn fra 19 til 7, siden han ikke skal noe på morgenen. Det virker hittil som at han sover mellom 9,5 og 10,5 timer på natta uansett, og 2,5 på dagen, så til sammen ca 13 timer i døgnet. Helsesøster mente dette var helt normalt, og at de trenger forskjellig mengde søvn. (Jeg spurte fordi det virker som om andre babyer sover 12-14 timer på natta pluss noen timer på dagen.)
Min sover også ca. 13 timer i døgnet; ca. 11 timer på natta (noen ganger litt mindre) og ca. to til to og en halv time på dagen.
 
Han er klar mellom 18 og 18:30, lagt seg på det tidspunktet siden desember i fjor. Står opp kl 6 uansett når vi legger han, så han får styre det der selv :)
 
Legger førstemann ca kl 19:30, og nestemann 10-15 min etter.
Klokken kan fort bli 20 før begge sover :)
 
Her er det legging 18.30(pluss/minus 10 min). Sover på alt fra 5-30 minutter. Slik har vi gjort det siden han var 3 måneder ca, og det har fungert veldig bra :)
 
Vi går opp ca 1830. Steller og leser for 3 barn. Så de er i seng fra ca 19
 
Vi sikter på 19. Men minien insisterer på kl 18, så foreløpig legges han stort sett da. Med mindre han har hatt en sein lur.
 
Vi prøver på 19. Men etter bhg er hun så sliten og vil gjerne sove før. Så hender det blir ca 1830 også. Men da blir hun mer urolig på natta
 
Back
Topp