Hvor mange var det inne på fødestua?

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Et er 11 år siden jeg fødte sist derfor spør jeg. Ser på fødeavdelingen at det er så mange inne på rommet når babyen forløses selv om det er normal fødsel. Er det sånn i dag? Jeg har ikke lyst til det kjenner jeg. :p
Jeg vil ha JM og sambo der. Selvfølgelig skulle det skje noe som tilsier at de trenger hjelp og er flere så er det greit. Men trenger ikke noe til å Holde foten min.. :)

Noen Som har erfaring?
 
Jeg spurte jordmor når jeg var på omvisning og hun sa at det var normalt sett to stykker. Enten jordmor og barnepleier eller to jordmødre. Har ikke erfaring selv altså men det var det svaret jeg fikk når jeg spurte. :)
 
Fødte for 2 år siden. Idet jenta mi kom ut var det jordmor og barnepleier :) var en uproblematisk vaginal fødsel.
Tror at det var flest folk der når jeg fikk epiduralen satt inn... Men husker ikke hvor mange... Var stort sett bare ektemann og én jordmor :)
 
To er standard, men viss det er noko spesiellt kjem det fleir. Kommende storesøster hadde litt ujamn fosterlyd så dei ville hjelpe til med vakuum, og da kom det fleir inn i rommet, mulig dei var 5 stk totalt. Det inkluderte ei nonne fra Malawi som stod i eit hjørne og såg på :hilarious: Veldig absurd i situasjonen, vi fekk først forklart etterpå at ho var der på eit slags utvekslingsprogram for å observere fødsler :D
 
Et er 11 år siden jeg fødte sist derfor spør jeg. Ser på fødeavdelingen at det er så mange inne på rommet når babyen forløses selv om det er normal fødsel. Er det sånn i dag? Jeg har ikke lyst til det kjenner jeg. :p
Jeg vil ha JM og sambo der. Selvfølgelig skulle det skje noe som tilsier at de trenger hjelp og er flere så er det greit. Men trenger ikke noe til å Holde foten min.. :)

Noen Som har erfaring?

Sniker
Det kommer helt an på hvordan barnet skal komme ut :)
Er det ingen spesielle omstendigheter, altså du skal bare presse ut et barn som ikke er stresse tog har det fint, vil det sannsynligvis være deg, samboer, jordmor og en barnepleier. Evt
Men skal barnet tas med sugekopp, skal en fødselslege gjøre det og jeg tror det er standard med 1-2 ekstra leger.
Da jeg fikk babyen ut ved hjelp av sugekopp for 1,5 år siden var det jordmorstudent, jordmor, barnepleier, fødselslege som brukte sugekopper og to ekstra fødselsleger og samboer oppi et hjørne. I tillegg sto en barnelege på gangen og venta (litt dårlig puls på baby). Men helt ærlig, hadde holdt på se lenge at det kunne vært 10 folk til og jeg brydde meg ikke. Så ikke annet en babyen da den var ute uansett ❤️ (eller den måtte ut til barnelege og bli sjekka på gangen, sammen med samboer, også kom den inn til meg). En god opplevelse tross i fullt rom ;)
 
Jeg spurte jordmor når jeg var på omvisning og hun sa at det var normalt sett to stykker. Enten jordmor og barnepleier eller to jordmødre. Har ikke erfaring selv altså men det var det svaret jeg fikk når jeg spurte. :)

Takk For svar.
 
Sniker
Det kommer helt an på hvordan barnet skal komme ut :)
Er det ingen spesielle omstendigheter, altså du skal bare presse ut et barn som ikke er stresse tog har det fint, vil det sannsynligvis være deg, samboer, jordmor og en barnepleier. Evt
Men skal barnet tas med sugekopp, skal en fødselslege gjøre det og jeg tror det er standard med 1-2 ekstra leger.
Da jeg fikk babyen ut ved hjelp av sugekopp for 1,5 år siden var det jordmorstudent, jordmor, barnepleier, fødselslege som brukte sugekopper og to ekstra fødselsleger og samboer oppi et hjørne. I tillegg sto en barnelege på gangen og venta (litt dårlig puls på baby). Men helt ærlig, hadde holdt på se lenge at det kunne vært 10 folk til og jeg brydde meg ikke. Så ikke annet en babyen da den var ute uansett ❤️ (eller den måtte ut til barnelege og bli sjekka på gangen, sammen med samboer, også kom den inn til meg). En god opplevelse tross i fullt rom ;)
Takk for svar. Regner med at det blir som sist, helt normal fødsel. Og da blir det vell 2 stk på Slutten.
 
Takk for svar. Regner med at det blir som sist, helt normal fødsel. Og da blir det vell 2 stk på Slutten.

Det ligger an til det da, ja :) og skulle det være mange så forsvinner de oftest raskt etter babyen er ute.
Lykke til med fødsel. ❤️
 
Hvis det ikke er noe spesielt og en "normal" vaginal fødsel tror jeg det er standar at det er minst to inne i rommet akkurat i det babyen skal ut.
 
Ved normal fødsel er det to sty. Ved risiko fødsler er det fler, hvor mange avhenger av situasjonen. Når storebror kom ble han født prematurt i sete var det 12 sty inne på fødestua. Rimelig folksomt med andre ord.
 
Jeg hadde jordmor i begynnelsen og når forløsningen nærmet seg kom barnepleier og hun hadde med en medisinstudent, jeg måtte ha litt hjelp med vakuum i slutten så da kom lege, hun hadde også med en student, så i alt var det 5 personer pluss barnefar tilstede under forløsningen, jeg hadde trodd jeg skulle bry meg mer, men når alt sto på var det ikke så viktig for meg hvor mange som var til stede, men jeg er ganske sikker på at du har lov til å si nei til medisinstudenter.
 
Jeg hadde jordmor i begynnelsen og når forløsningen nærmet seg kom barnepleier og hun hadde med en medisinstudent, jeg måtte ha litt hjelp med vakuum i slutten så da kom lege, hun hadde også med en student, så i alt var det 5 personer pluss barnefar tilstede under forløsningen, jeg hadde trodd jeg skulle bry meg mer, men når alt sto på var det ikke så viktig for meg hvor mange som var til stede, men jeg er ganske sikker på at du har lov til å si nei til medisinstudenter.

Ok. Nei så lenge det er komplikasjoner er det jo viktig at studentene får Være med.
 
Første fødsel var det midt i vaktskifte, studenter osv..ganske traumatisk for meg.. Mannen talte totalt 13 stk på et tidspunkt (Dette bestemte jeg at skulle aldri skje igjen)

Fødsel 2 var det bare meg,mannen,jordmor og en til..barnelege?jordmorassistent? Husker ikke helt

Så denne fødselen blir det nok ikke så mange heller om jeg får bestemme:)
 
Jeg hadde en jordmorstudent som hadde styringen, pluss en annen jordmor som var der som veileder. Barnepleier kom inn helt til slutt! :) Jordmødrene var veldig glade for at vi ikke trengte å ha lege der, var på hengende håret tidsmessig etter hva jeg skjønte. Også var selvfølgelig far der!
 
Fødte for 5 måneder siden og ganske sikker på det kun var en jordmor. Ringte på jordmor 2 og barnepleier men de rakk ikke inn før ungen var ute. De var opptatt for alle på føden bestemte seg for å føde samtidig.
 
Min første fødsel var så heftig at jeg husker faktisk ikke, jeg husker kunn barnefar og én jordmor, men mulig det kom inn ei til når hun ble født.
Med andre fødte jeg hjemme, og da var det kunn barnefar og jordmor :)
Hvis alt går etter planen nå føder jeg hjemme igjen, og da blir det barnefar og to jordmødre :)
 
Min første fødsel var så heftig at jeg husker faktisk ikke, jeg husker kunn barnefar og én jordmor, men mulig det kom inn ei til når hun ble født.
Med andre fødte jeg hjemme, og da var det kunn barnefar og jordmor :)
Hvis alt går etter planen nå føder jeg hjemme igjen, og da blir det barnefar og to jordmødre :)
Hvordan fungerer det med hjemmefødsel, må man leie inn jordmødre selv?
 
Hvordan fungerer det med hjemmefødsel, må man leie inn jordmødre selv?
Ja da må man fikse det selv :)
Vi bor på bygda, å jordmødrene her tilbyr hjemmefødsel. Vi må betale litt for det, siden de da holder seg i nærheten når termin nærmer seg osv, men jeg synes det var verdt det :)
 
Min første fødsel var så heftig at jeg husker faktisk ikke, jeg husker kunn barnefar og én jordmor, men mulig det kom inn ei til når hun ble født.
Med andre fødte jeg hjemme, og da var det kunn barnefar og jordmor :)
Hvis alt går etter planen nå føder jeg hjemme igjen, og da blir det barnefar og to jordmødre :)
Åh du er heldig som har muligheten å føde hjemme.
 
Back
Topp