Når kom melk etter fødsel?

Jeg ville pumpe men er så sliten og han ammer veldig ofte så kan si at jeg bruker ammefri tid til å dusje og spise :( Men kanskje jeg bør bare begynne

Pumping er kjempeslitsomt, så det skjønner jeg godt. ❤️ Det var ikke mange dagene som skulle til, et par dager med pumping hver tredje time på dagtid (eller etter amming hvis han ammer) og én gang om natta, så var produksjonen veldig godt i gang. Det blir bedre!
 
Jeg ville pumpe men er så sliten og han ammer veldig ofte så kan si at jeg bruker ammefri tid til å dusje og spise :( Men kanskje jeg bør bare begynne

Hvis han ammer så mye, tenker jeg at dette nok ordner seg og at du allerede får stimulert brystene nok ❤️ det vet du selv.
Min baby sugde liksom bare noen få minutter om gangen, og da får man ikke stimulert produksjon i det hele tatt.
 
Hvis han ammer så mye, tenker jeg at dette nok ordner seg og at du allerede får stimulert brystene nok ❤️ det vet du selv.
Min baby sugde liksom bare noen få minutter om gangen, og da får man ikke stimulert produksjon i det hele tatt.
Ja jeg er enig! Det er bare å fortsette slik med litt mme og håper at han legger fort nok på seg. :Heartred
 
Last edited:
Ordentlig kom den vel ikke før etter et par uker. Hadde stort blodtap under fødselen, babyen hadde gulsott, og jeg hadde morkakerester som ikke ble operert ut før 8 dager etter fødselen. Fram til da fikk babyen det lille jeg hadde + det jeg klarte å pumpe, og erstatning. Og det får han i grunn fremdeles, 6 uker etter fødselen. Så selv om det er mye melk er det fremdeles ikke nok :(
Kjære deg,det er tøff barseltid på deg! :( Jeg håper at du får mer melk, det er veldig slitsomt å amme,pumpe og å gi erstatning!:Heartred
 
Last edited:
Forstår at det er slitsomt. Jeg har forstått det som at det varierer veldig når melken kommer for fult. Etter keisersnitt kan det ta noe lenger tid enn ved vaginal fødsel. Det høres ut som du får stimulering nok ved at du ammer mye og da kommer sikkert melken snart. Hvis du er usikker på noe og har ubesvarte spørsmål kan du kanskje ringe føden. Det er de som skal kontaktes ved spørsmål intil to uker etter fødsel. Slik er det her ivertfall. Jeg hadde ringt dem hvis jeg lurte på noe.
 
Da kom melka for fult! Tusen hjertelig takk for alle fine ord og støtte jeg har fått her! Igår hadde vi vektsjekk og lille har gått opp 200g fra fredag :)
Jeg jo sitter her med brystspreng og såre brystvorter men jeg vet at det blir bedre snart!
 
Da kom melka for fult! Tusen hjertelig takk for alle fine ord og støtte jeg har fått her! Igår hadde vi vektsjekk og lille har gått opp 200g fra fredag :)
Jeg jo sitter her med brystspreng og såre brystvorter men jeg vet at det blir bedre snart!

FANTASTISK! Og så flink du er ❤️ det er så vondt og sårt i starten ja, men forhåpentligvis snart bedre.
 
Kjære deg,det er tøff barseltid på deg! :( Jeg håper at du får mer melk, det er veldig slitsomt å amme,pumpe og å gi erstatning!:Heartred
Takk for gode ord :Heartred Barseltiden ble noe helt annet enn jeg hadde sett for meg.. Men det går bedre nå, han får en flaske erstatning om kvelden, da har jeg minst melk uansett og han sover så godt da :p Mulig vi aldri kommer oss på fullamming, men det får bare så være, han blir mett og vokser fint uansett :)

Flott at melka di kom da :D Amming er langt enklere enn flasker :D
 
Back
Topp