AnLinneas dagbok - håper på nummer tre

De siste dagene har jeg vært så bilsyk bare vi kjører en liten tur. Blir faktisk litt kvalm hvis jeg kjører selv også :laughing002

I tillegg er jeg bare blitt til et hormontroll av de skjeldne :schocked028 Mannen kaller henne bare hormonella.
Jeg gråter av den miste ting, blir sint for veldig lite og er irritert på ungene. Sånn kan jeg ikke huske at det var sist akkurat.
Skikkelig, skikkelig slitsomt er det i alle fall.

Andre ting jeg merker er at jeg har høy hvilepuls (typ får ikke sove om natten). Konstant diaré, og puppene mine ser seriøst ut som JUR!! Jeg har ganske store pupper i utgangspunktet, men nå har de vokst. De er også hovne og har store tydlige blodårer :greet015
I dag er jeg 4+1 og må allerede shoppe meg ny BH. Jeg har alltid behov for å gå med BH, men nå gjør det rett og slett vondt. Så "hello miss alternativ-hippie-dame" som har hengepupper under genseren uten BH.

Noen andre som kjenner at hormonene herjer med kropp og sinn?

Er jo på et merkelig vis glad for disse hormonene også, men kan ikke huske at det var så voldsomt i de forrige svangerskapene. Jeje.. bare 8 måneder igjen, :signs003 sier jeg til omgivelsene mine!
 
I dag har jeg vært mer sliten enn de andre dagene. Klarer ikke kose meg noe særlig med tanken om at jeg er gravid. Føler at all gleden med å finne apper, og lese meg opp på hva som skjer allerede er gjort. Er jo bare tre måneder siden jeg mistet i uke 16, og da hadde jeg jo lest ALT man kan lese om hver eneste dag frem til da i graviditeten. Husker mye av det fortsatt!

Tror kanskje jeg ikke kommer til å glede meg før vi har vært på OUL. Denne gangen reiser jeg også til Göteborg for å ta NIPT i uke 10. Ønsker å vite så mye som mulig. Kanskje det er lettere å slappe av etter et eventuelt positivt svar derfra.
 
Nå har jeg lest hele dagboka di! Var så trist å lese om tvillingene, men så for hver side jeg leste, så fikk jeg mer og mer gåsehud og klump i halsen (er litt hormonell jeg og...) og nå er det full gåsehud over hele kroppen!
GRATULERER!!
Mistet selv i uke 9 i juli, en svææært etterlengtet graviditet. Så det var koselige å lese dette nå.
:smiley-angelic003
 
Nå har jeg lest hele dagboka di! Var så trist å lese om tvillingene, men så for hver side jeg leste, så fikk jeg mer og mer gåsehud og klump i halsen (er litt hormonell jeg og...) og nå er det full gåsehud over hele kroppen!
GRATULERER!!
Mistet selv i uke 9 i juli, en svææært etterlengtet graviditet. Så det var koselige å lese dette nå.
:smiley-angelic003
Så koselig at du har lest hele dagboka! Og for en en fin tilbakemelding. Tusen takk ❤️❤️❤️

Hvordan går det med deg nå da? Prøver dere igjen? Trist å høre at du også mistet. Det er en følelse man bare ikke kan skjønne hvis man ikke har opplevd det selv. Sender deg en god klem :smiley-angelic003
 
Last edited:
Ja, er noe av det verste jeg har opplevd...
Men jeg kan ikke dvele ved det. Opp på hesten igjen! :D Så ja, vi er i gang igjen. Kikk innom dagboka mi og spre litt gravidstøv! :happy119
Ha en fin søndag! :smiley-angelic003
 
Denne helgen ble finere enn jeg trodde. I går var vi på konsert med et vennepar. De er avholds, så veldig greit å ikke drikke selv også. I dag besøkte jeg en venninne som har flyttet til det største huset jeg har sett! Mannen hennes har arvet det, og sånn ellers har de en økonomi som ikke står til huset. Så veldig lite møbler foreløpig, men utrolig fint likevel. Diger hage med masse epletrær og bærbusker.

Da jeg kom hjem derfra skiftet jeg på sengen. Elsker å legge meg i nyoppredd seng!

Har kjent litt på kvalme i dag. Det er en litt rar kvalme synes jeg. Sitter liksom som en klump i halsgropen, og kommer ofte i følge med en slags svimmelhet. Når det gjelder hormoner, så har det kanskje vært litt roligere i helgen. Jeg så en episode av fødeavdelingen hvor et av parene fortalte at mannen hadde blitt utskjelt fordi han hadde kokt brokkolien hel, isteden for i biter. Haha.. gjenkjennbart kan man si!

Hadde forresten ikke tenkt å ta flere graviditetstester, men fant en digital i skapet og da kunne jeg ikke dy meg. I dag er jeg 5+2, og fikk 3-2 uker på testen. Håpet at den skulle vise 3+, men det kan hende det var fordi jeg testet på utvannet urin. Hadde egentlig tenkt å droppe å ta flere tester etter jeg fikk positiv, men ble for fristende da jeg fant den digitale som jeg ikke husket å ha liggende. Jeg skal til legen på tirsdag, så da har jeg uansett tenkt å ta blodprøve. Prøver å slappe av. Prøver å ikke hause meg selv opp i enten den ene eller andre veien, men det er jammen ikke lett!

Ha en riktig fin kveld alle som leser her :love7
 

Vedlegg

  • 8899E056-5DE5-4808-B464-CA6C2CDA3170.jpeg
    8899E056-5DE5-4808-B464-CA6C2CDA3170.jpeg
    35,8 KB · Visninger: 93
  • 5868DCD4-6301-4B72-86C2-F8411C01D867.jpeg
    5868DCD4-6301-4B72-86C2-F8411C01D867.jpeg
    91,2 KB · Visninger: 98
  • 08A54A51-43F2-42A6-8C1C-64990028E400.jpeg
    08A54A51-43F2-42A6-8C1C-64990028E400.jpeg
    36,1 KB · Visninger: 86
Ja, er noe av det verste jeg har opplevd...
Men jeg kan ikke dvele ved det. Opp på hesten igjen! :D Så ja, vi er i gang igjen. Kikk innom dagboka mi og spre litt gravidstøv! :happy119
Ha en fin søndag! :smiley-angelic003
Det skal jeg gjøre :)

Godt å høre at du tenker fremover ❤️
Lykke til fremover! Sender masse gravidestøv!

God søndag til deg også!
 
De siste dagene har jeg vært så bilsyk bare vi kjører en liten tur. Blir faktisk litt kvalm hvis jeg kjører selv også :laughing002

I tillegg er jeg bare blitt til et hormontroll av de skjeldne :schocked028 Mannen kaller henne bare hormonella.
Jeg gråter av den miste ting, blir sint for veldig lite og er irritert på ungene. Sånn kan jeg ikke huske at det var sist akkurat.
Skikkelig, skikkelig slitsomt er det i alle fall.

Andre ting jeg merker er at jeg har høy hvilepuls (typ får ikke sove om natten). Konstant diaré, og puppene mine ser seriøst ut som JUR!! Jeg har ganske store pupper i utgangspunktet, men nå har de vokst. De er også hovne og har store tydlige blodårer :greet015
I dag er jeg 4+1 og må allerede shoppe meg ny BH. Jeg har alltid behov for å gå med BH, men nå gjør det rett og slett vondt. Så "hello miss alternativ-hippie-dame" som har hengepupper under genseren uten BH.

Noen andre som kjenner at hormonene herjer med kropp og sinn?

Er jo på et merkelig vis glad for disse hormonene også, men kan ikke huske at det var så voldsomt i de forrige svangerskapene. Jeje.. bare 8 måneder igjen, :signs003 sier jeg til omgivelsene mine!

Haha, huff, kjenner meg veldig igjen når det gjelder å være litt mer hormonell enn ellers :p Har ikke hatt behov for ny bh enda, men det er nok ikke lenge før. De er skikkelig ømme, så jeg klarer faktisk ikke å gå uten bh!

Skjønner så godt at det er annerledes for deg å gå gravid denne gangen, så kort tid etter du mista sist. Jeg skal også ta nipt-test, tror det er godt å vite det så tidlig som mulig om det er noe feil.

Godt at helgen ble bedre enn forventa! Veldig greit når ikke andre heller drikker alkohol, mye mindre iøyenfallende at en ikke drikker selv, da.
Det huset som vennene deres hadde flyttet inn i så veldig fint ut!

Når det gjelder den digitale testen du tok, skjønner jeg jo at du ble skuffa over å ikke få 3+ enda, men, som du skriver, er det sikkert på grunn av utvannet urin eller noe sånt, og absolutt ikke noe å bekymre seg for. Greit at du skal til legen snart, da, så får du en liten sjekk med blodprøve. Håper du klarer å slappe av, for med dine symptomer tror jeg ikke du trenger å være redd for å ha for lave hormonnivåer :p

Håper du har en fin mandag :)
 
I dag har jeg rukket å bekymre meg over at jeg føler meg mindre kvalm enn før. Meeeen så tenker jeg meg om, og slapper litt av likevel. Selv om jeg ikke er så kvalm, så er jeg veldig trøtt!! Sover etter jobb, og sovner fint på kvelden for det. Craver sitrus og saftis (klassisk meg når jeg er gravid). Stikninger og mensmurringer (bare 1-2 min). Og disse blodårene på puppene da!

Ikke minst hormoner :shy::joyful::banghead::arghh:;):wtf::):bored::woot::D:grumpy:

Jeg var hos legen min i dag og hun henviser meg til tidlig ul hos privat gynekolog før jeg blir henvist til fostermedisinsk avdeling på Riksen.

Men hun er veldig engasjert i meg, og det er fint! Eneste som er kjipt er at hun nå skal et år i sykehustjeneste ettersom hun er lege i spesialisering. Begynte nesten å gråte da hun sa det. Så fra og med om to uker skal jeg til enda en ny fastlege! Har hatt 5 stk på 5 år.. nå vil jeg gjerne ha en som blir!

Tok HCG-blodprøver og fikk lov å ta ny prøve om to dager for å se at det stiger. Håper jeg ikke får en dårlig beskjed, men att alt ser fint ut!
 
I dag har jeg rukket å bekymre meg over at jeg føler meg mindre kvalm enn før. Meeeen så tenker jeg meg om, og slapper litt av likevel. Selv om jeg ikke er så kvalm, så er jeg veldig trøtt!! Sover etter jobb, og sovner fint på kvelden for det. Craver sitrus og saftis (klassisk meg når jeg er gravid). Stikninger og mensmurringer (bare 1-2 min). Og disse blodårene på puppene da!

Ikke minst hormoner :shy::joyful::banghead::arghh:;):wtf::):bored::woot::D:grumpy:

Jeg var hos legen min i dag og hun henviser meg til tidlig ul hos privat gynekolog før jeg blir henvist til fostermedisinsk avdeling på Riksen.

Men hun er veldig engasjert i meg, og det er fint! Eneste som er kjipt er at hun nå skal et år i sykehustjeneste ettersom hun er lege i spesialisering. Begynte nesten å gråte da hun sa det. Så fra og med om to uker skal jeg til enda en ny fastlege! Har hatt 5 stk på 5 år.. nå vil jeg gjerne ha en som blir!

Tok HCG-blodprøver og fikk lov å ta ny prøve om to dager for å se at det stiger. Håper jeg ikke får en dårlig beskjed, men att alt ser fint ut!
Typisk at gode fastleger forsvinner:rolleyes: Min er i permisjon, så jeg kjenner at jeg er litt skeptisk til å få diverse vikarer... Håper jeg slipper det:)

Så spennende med TUL! Kjenner veldig på følelsen av å ikke alltid føle meg gravid. Men de symptomene er jo ikke noe digg å ha hele dagen heller:p
 
I dag har jeg rukket å bekymre meg over at jeg føler meg mindre kvalm enn før. Meeeen så tenker jeg meg om, og slapper litt av likevel. Selv om jeg ikke er så kvalm, så er jeg veldig trøtt!! Sover etter jobb, og sovner fint på kvelden for det. Craver sitrus og saftis (klassisk meg når jeg er gravid). Stikninger og mensmurringer (bare 1-2 min). Og disse blodårene på puppene da!

Ikke minst hormoner :shy::joyful::banghead::arghh:;):wtf::):bored::woot::D:grumpy:

Jeg var hos legen min i dag og hun henviser meg til tidlig ul hos privat gynekolog før jeg blir henvist til fostermedisinsk avdeling på Riksen.

Men hun er veldig engasjert i meg, og det er fint! Eneste som er kjipt er at hun nå skal et år i sykehustjeneste ettersom hun er lege i spesialisering. Begynte nesten å gråte da hun sa det. Så fra og med om to uker skal jeg til enda en ny fastlege! Har hatt 5 stk på 5 år.. nå vil jeg gjerne ha en som blir!

Tok HCG-blodprøver og fikk lov å ta ny prøve om to dager for å se at det stiger. Håper jeg ikke får en dårlig beskjed, men att alt ser fint ut!

Jeg har fått akkurat samme beskjed.... ny lege fra neste svangerskapstime... og liker godt hun jeg har nå! Så det er sikkelig dritt... :shifty:
Håper vi er heldige med erstatteren :shy:

Håper du kommer fort inn til tul da! Spennede, men nervepirrende uker dette her ❤
 
Jeg har fått akkurat samme beskjed.... ny lege fra neste svangerskapstime... og liker godt hun jeg har nå! Så det er sikkelig dritt... :shifty:
Håper vi er heldige med erstatteren :shy:

Håper du kommer fort inn til tul da! Spennede, men nervepirrende uker dette her ❤
Vet jeg får tidlig ul. Spørsmålet er mer når.. skal også til Göteborg og ta NIPT i uke 10 (blodprøver som avdekker evt trisomier). Svaret derfra kommer vel en ukes tid etterpå. Så ja, veldig spennende tider dette her!
 
Fikk svar fra legen i dag om at HCG stiger fint! Siste verdi som jeg tok 5+6 lå på 11000 og det var visst en god verdi. Hun sa den til og med var høy. Litt spent på det. Forrige gang var det jo tvillinger :rolleyes:
 
I dag var jeg hos legen igjen. Hun søker fødeplass for meg på Riksen. Har ikke lyst til å dra tilbake til Ullevål ettersom det bare minner meg om alt det vonde som skjedde i vår i forbindelse med senaborten. Ble veldig dårlig behandlet av vakthavende lege da jeg kom inn, og følte meg ikke ivaretatt.

Det er tidlig å søke om fødeplass, men man må være tidlig ute når det gjelder Riksen ettersom de har noe mindre kapasitet der enn Ullevål.

De ringte også fra gynekologkontoret og kalte meg inn til tidlig ul på fredag. Det blir utrolig spennende ettersom det var tvillinger sist! For å være ærlig håper vi bare det er én denne gangen. Sist gikk det jo galt. Den ene døde i uke 9, den andre i uke 16. Jeg er redd i utgangspunktet, og vil nok bli enda mer stressa hvis det blir et risikosvangerskap igjen.
 
Da var det en stund siden jeg hadde oppdatert dagboken ser jeg. Grunnen er vel så enkel som at det har vært litt tøft de siste dagene.

Fastlegen min har henvist meg til en privat gynekologspesialist for tett oppfølging nå i starten. I følge min beregning var jeg 7+0 på fredag, og forventet ultralyd hvor vi fikk se frøet og se hjerteaktivitet.

Gynekologen var en dame som fremstod som kjapp og effektiv. Litt kort i måten å snakke på, og kanskje ikke det jeg vil kalle en pedagog. Hun tok ultralyd, og viste meg både plommesekk, fostervannshule og fosteret. Jeg kunne ikke se noe hjerte som beveget seg, så jeg ble litt satt ut. Jeg spurte, men hun tok ut proben og sa at nå var det veldig tidlig så det var ikke mye å se. Jeg kjente umiddelbart at jeg ble stressa. Og spurte igjen om hun ikke så hjertelyd: "tja, med litt fantasi kunne jeg sagt til deg at jeg gjorde det. Men for damer som er så stressa som deg pleier jeg ikke se etter det på dette tidspunktet. Det er også for tidlig å se om det er flere enn en der inne". Jeg ble helt satt ut! Var det noe jeg forventet så var det at hun skulle se etter om det var flere enn en der inne, og om hjertet slo. Trodde liksom det var litt av det man så etter på tidlig ul. Jeg gikk rett i kjelleren etterpå, og klarte ikke dra tilbake på jobb. Sikker på at spiren var død fordi hun sa som hun sa.

Mannen min var heldigvis ikke av samme oppfatning og klarte til en viss grad å roe meg ned. Det han følte var blitt sagt var at alt ser normalt ut så langt, og derfor satte hun opp en ny time 9. september. Jeg skrev også på terminforumet hvor en som jobber som lege svarte meg dette:

Det er veldig mulig at det som skjedde var nettopp som angitt over her. Hvis du var henvist pga senabort tidligere, ville kanskje gyn oppfatte at hennes hovedoppgave var å sjekke at akkurat nå er status OK, uten så mye mer fuss fra eller til. Kanskje ikke like koselig som når man går til en jordmor som bruker god tid, lar deg filme og printer bilder. Men effektiv oasientbehandling var det jo egentlig, sånn tross alt. Og hyggelig av henne å sette deg opp på nytt om 10 dager.

Hvis du har lyst på en skikkelig koselig TUL der du får video og god tid og høre hjertet og sånn, slår jeg et slag for private. Koster litt penger, men det er jo det man betaler for. Mange opplyser til og med på nettsiden hvor lang tid de bruker, gjerne både 20 og 30 min. En vaginal UL for en erfaren gynekolog, der man bare skal sjekke at alt er ok, tar maks to minutter sa mannen min. Klart at det blir ikke så mye tid til 3D på den tiden ;)


Etter jeg leste det roet jeg meg litt mer ned, men jeg har ikke tålmodighet nok til å vente til neste mandag. Så jeg har bestilt tidlig ul et annet sted onsdag morgen. Da får jeg kanskje et litt bedre svar og en grundigere undersøkelse som jeg selv forstår noe av.

Selv om jeg nå er roligere, så har helgen vært helt forjævlig. Minnene fra senaborten i mai kom over meg som en bombe.

Så nå teller jeg bare ned til onsdag morgen med en følelse av å være sånn passe optimist og realist.
 
Back
Topp