Sykemelding for deg og partner

Jeg tenker nok at jeg kommer til å minst 6 uker ja. Imorgen har det gått to uker og jeg kjenner jeg overhodet ikke er klar for jobb. Skal å møte venninnegjengen min imorgen for første gang og kjenner jeg er egentlig ikke klar for det engang. Men det hjelper ikke å bare sitte hjemme, så har nok veldig godt av å ihvertfall treffe dem!
Jeg var ikke klar å møte folk,på jobb eller venner og tror nå,18månader etter senabort jeg har fortsatt problemer av og til men jeg har lært meg å prioritere litt annerledes nå.
 
Jeg var sykmeldt 100% i ca 6mnd og begynte så ny jobb (hadde vært på jobb intervjuer før det)
Når man er klar for å jobbe igjen er veldig individuelt, og også avhengig av type jobb og arbeidsmiljø. Mange har god nytte av å starte relativt tidlig med en liten prosent for å opprettholde kontakten og det sosiale. Muligheten for tilrettelegging er ofte viktig.
Det er helt vanlig å slite med konsentrasjon og hukommelse etter å ha mistet.

Husk, vær snill med deg selv. Ikke sammenlign deg med andre. Dette er din sorg, og du kjenner hva som er riktig for deg. Noen starter jobb etter noen uker, for andre tar det år, evnt de kommer aldri tilbake til samme type jobb.
 
Jeg var sykmeldt 100% i ca 6mnd og begynte så ny jobb (hadde vært på jobb intervjuer før det)
Når man er klar for å jobbe igjen er veldig individuelt, og også avhengig av type jobb og arbeidsmiljø. Mange har god nytte av å starte relativt tidlig med en liten prosent for å opprettholde kontakten og det sosiale. Muligheten for tilrettelegging er ofte viktig.
Det er helt vanlig å slite med konsentrasjon og hukommelse etter å ha mistet.

Husk, vær snill med deg selv. Ikke sammenlign deg med andre. Dette er din sorg, og du kjenner hva som er riktig for deg. Noen starter jobb etter noen uker, for andre tar det år, evnt de kommer aldri tilbake til samme type jobb.
Tusen takk for svar og at du deler din erfaring :Heartred
Jeg kjenner litt på at jeg alltid har prioritert jobb 100% foran alt, så nå skal jeg for en gangsskyld tenke på meg sjøl. Komme i gang å trene litt igjen også! Rett og slett ta vare på meg selv og gjøre det jeg har best av.
Vil nok begynne igjen gradert etterhvert og benytte muligheten til hjemmekontor også :)
 
Mannen i 4 uker, og jeg er ennå i sykemelding, føler meg ennå fullstendig handlingslammet og paralysert av hverdagen.
 
Jeg var sykemeldt først pga. svangerskapskvalme i 7 uker. så jobbet jeg litt 40%, for deretter å måtte gå gjennom en senabort. Da ble jeg 100% sykemeldt i nesten 4 uker og deretter 50% sykemeldt, som jeg altså er nå, 7 uker etter aborten. Mannen har en snill arbeidsgiver så han har ikke hatt sykemelding men fikk være hjemme med meg i 2 uker og deretter hjemmekontor (Corona) i 2 uker. Nå har han jobbet 100% i 3 uker. Vil si som VanillaSukilla over her: føler meg ennå fullstendig handlingslammet og paralysert av hverdagen...
 
Back
Topp