Skravletråd for GUL lag :)

Legene og ernæringsfysiologen mener det. De sier kroppen min har fått et stort sjokk da jeg mistet 75 kg på 1 år. Så kroppen trenger tid til å komme seg. Jeg blir veldig utålmodig fordi jeg ønsker å få til mye mer enn det kroppen orker. Og overkjører jeg kroppen så blir jeg straffet i flere dager etterpå. Trenger helga til å ta igjen meg etter 1 uke på jobb, men gjør jeg noe ekstra den helga så blir det en slitsom uke. Så blir litt en ond sirkel. Men de sier jeg må bare ta tiden til hjelp.

Krysser fingrene for at legene har rett :)
Det er så vondt med en kropp som ikke vil lystre <3
 
Er dere fornøyd med dagens vekt da?
Jeg har gått opp siden påmeldingen, men ned siden sist fredag. Veldig glad for det :)
 
Er dere fornøyd med dagens vekt da?
Jeg har gått opp siden påmeldingen, men ned siden sist fredag. Veldig glad for det :)
Mja...

Ned siden påmeldingen, men opp siden sist uke..:rolleyes: Kan definitivt bli bedre :D

I dag har jeg vært på jobbsamling og vi har hatt sjokolade på bordet hele dagen. Huff, så vanskelig :bag:
 
Hei alle sammen :) Jeg ble mamma for første gang i slutten av februar og har en liten skatt på et halvt år. I 2014 gikk jeg ned 30kg på ketolysekuren etter å ha «prøvd alt» og holdt vekta fint helt til jeg ble gravid. Da smalt jeg opp noe enormt. Nå vil jeg ha kroppen tilbake! Lei av å føle meg tjukk og ikke kunne gå i de klærne jeg vil.
 
Hei alle sammen :) Jeg ble mamma for første gang i slutten av februar og har en liten skatt på et halvt år. I 2014 gikk jeg ned 30kg på ketolysekuren etter å ha «prøvd alt» og holdt vekta fint helt til jeg ble gravid. Da smalt jeg opp noe enormt. Nå vil jeg ha kroppen tilbake! Lei av å føle meg tjukk og ikke kunne gå i de klærne jeg vil.
Ketolyse funker fjell, men jeg ble litt lei ganske raskt. Har hatt en lengre pause nå, men lurer på om jeg orker å kjøre på en ny runde.... skal du?
 
Ketolyse funker fjell, men jeg ble litt lei ganske raskt. Har hatt en lengre pause nå, men lurer på om jeg orker å kjøre på en ny runde.... skal du?
Jeg skal kjøre en ny runde :) Har kjøpt inn vitaminene og alt, hehe. Spent på å se om det er like effektivt denne gangen, sist var det helt gull! Men hører flere si at det ikke alltid er like effektivt andre gangen. Ble litt lei jeg også, men alt går for en periode. Vi kan gjerne utveksle mattips og oppskrifter ;)
 
Jeg skal kjøre en ny runde :) Har kjøpt inn vitaminene og alt, hehe. Spent på å se om det er like effektivt denne gangen, sist var det helt gull! Men hører flere si at det ikke alltid er like effektivt andre gangen. Ble litt lei jeg også, men alt går for en periode. Vi kan gjerne utveksle mattips og oppskrifter ;)

Jeg var aldri på ketolyse med vitaminpakker og slikt forresten, men levde ketogent, og så rent som mulig.
Men jeg blir lei av kjøtt! Vanlige meg ønsker egentlig å spise minst mulig kjøtt, og det går ikke an på ketogent kosthold. Da blir det i så fall mye avokado og ost :bag:
 
Jeg var aldri på ketolyse med vitaminpakker og slikt forresten, men levde ketogent, og så rent som mulig.
Men jeg blir lei av kjøtt! Vanlige meg ønsker egentlig å spise minst mulig kjøtt, og det går ikke an på ketogent kosthold. Da blir det i så fall mye avokado og ost :bag:
Skjønner :) Jeg måtte ha magnesium sist i alle fall, hvis ikke fikk jeg så sykt med kramper i beina :p Ble gele av å gå opp trappa om jeg hadde glemt å ta de, hehe. Er ikke noe kjøttmenneske jeg heller, men er veldig glad i fisk. Så det blir mye laks siden den er fet. Utfordringen denne gangen er at jeg skal unngå egg. Lille er under utredning for eggeallergi etter en skummel opplevelse med smaking av eggeplomme, så vi kjører eggefritt hjemme. Spiste mye omeletter osv sist.
 
Skjønner :) Jeg måtte ha magnesium sist i alle fall, hvis ikke fikk jeg så sykt med kramper i beina :p Ble gele av å gå opp trappa om jeg hadde glemt å ta de, hehe. Er ikke noe kjøttmenneske jeg heller, men er veldig glad i fisk. Så det blir mye laks siden den er fet. Utfordringen denne gangen er at jeg skal unngå egg. Lille er under utredning for eggeallergi etter en skummel opplevelse med smaking av eggeplomme, så vi kjører eggefritt hjemme. Spiste mye omeletter osv sist.

Vanskelig uten egg ja. Egg er ganske essensielt.
Men det var egg jeg ble lei av aller mest.
Du kan forresten bruke chiafrø blandet med vann som erstatning for egg. Ca. 1 ss per egg i oppskrift. Jeg foretrekker chia fremfor egg i keto pizzabunn f.eks ;)
 
Vanskelig uten egg ja. Egg er ganske essensielt.
Men det var egg jeg ble lei av aller mest.
Du kan forresten bruke chiafrø blandet med vann som erstatning for egg. Ca. 1 ss per egg i oppskrift. Jeg foretrekker chia fremfor egg i keto pizzabunn f.eks ;)
Lurt, har chiafrø i skapet så det kan absolutt prøves ;) Jeg ble dritlei kokt egg, stekt egg og eggerøre, men omelett syns jeg er veldig godt. I mange av oppskriftene på rundstykker osv er det jo en del egg, men har handlet inn brødmiks fra funksjonellmat og den er ganske god :) Vi får se hvordan det går, blir vel mye avokado, laks og meieriprodukter tenker jeg.
 
Hva skjer nå siden det er så få fra gult lag som har registrert vekt? :hungover:
Jeg meldte meg på for flere uker siden og at oppstarten var denne fredagen gikk meg dessverre hus forbi:nailbiting: Litt naivt tenkte jeg at det kanskje kom et varsel når lagene var satt opp eller når oppstarten nærmet seg.
Jeg kan ikke annet enn å legge meg langflat og beklage til laget. Min første deltakelse i slankekrigen gikk absolutt ikke som forventet... Lykke til til dere alle, jeg får bare heie her fra sidelinja på dere alle:happy093

Edit: fikk være med allikevel, har lagt inn startvekt!:)
 
Last edited:
Hei forresten. Jeg har ingen barn, men er aktiv prøver. Kiloene har sneket seg på de siste par årene pga mer jobb på kveldene (lite tid til mat og trening) og mye kos som samboer. Målet er å passe litt bedre i klærne, føle seg bra og på topp og forhåpentligvis kan vektreduksjon være bra for prøvingen.

Spiser stort sett karboredusert, men lurer på om jeg skal en liten svipp innom lavkarbo nå under krigen eller ikke. Det vanskeligste blir uansett å kutte sjokoladen:rolleyes:
 
Det gikk plutselig opp for meg at om jeg skal ha bonus på snop så må jeg unngå å spise godis fra i morgen :eek: Full panikk! :hilarious:
Jeg må jo bare prøve, for det handler jo om helsen min :)
 
Det gikk plutselig opp for meg at om jeg skal ha bonus på snop så må jeg unngå å spise godis fra i morgen :eek: Full panikk! :hilarious:
Jeg må jo bare prøve, for det handler jo om helsen min :)
Hehe, jeg og! Og vi har vært på harrytur i dag og kjøpt masse :bag::banghead:
 
Jeg kom på det nettopp selv, og jeg vet at det ligger masse oppe, da vi ikke spiste igår :O men vil ha bonus!!
 
Back
Topp