Fortelle sjefen om graviditet

Kjenner jeg gruer meg veldig til å fortelle da jeg åpnet nytt avdelingskontor for arbeidsgiver i juni!
 
Jeg gleder meg til å fortelle sjefen og kollegaene. De er så fine folk, så det kommer til å bli så bra. Jobber i barnehage, så jeg kan bare si at jeg prøver å få opp barnetallet i barnehagen. :joyful: Alle de kjenner mannen min å har egentlig lurt litt på når vi skal ha nr 2. :woot:
 
Jeg kommer sikkert til å forsnakke meg snart... :angelic: Men jeg tenker å prøve å vente med å si noe til jeg har sett at det er liv.. Så kanskje jeg er 8-9 uker. Da er jeg forbi der jeg har miste tidligere... :(

Ser den. Føler liksom ikke at det er virkelig før jeg vet jeg er over der jeg også mista. Håper vi begge to får en terminspire.
 
Ser den. Føler liksom ikke at det er virkelig før jeg vet jeg er over der jeg også mista. Håper vi begge to får en terminspire.
Det håper jeg også, men nå har jeg sagt det! Er jo så unaturlig trøtt at jeg måtte forklare hvorfor følte jeg :nailbiting: hcg prøver ser normale ut, så da satser jeg på termin spire:)
 
Har allerede fortalt det til nærmeste sjef og personalsjef. Får ny sjef om noen uker, så ønsker ikke å starte med å fortelle det til henne med en gang. Derfor glad for at gamlesjefen blir i bedriften, og at "noen" vet om det :)
 
Jeg skal ikke tilbake på jobb før i oktober etter ulønnet perm. Da er jeg 11-12 uker, og det begynner gjerne å bli synlig. Blir nok gjerne naturlignå fortelle det da, men gruer meg en del. Får bare håpe formen holder seg OK i den perioden, for jeg må opparbeide meg nye rettigheter til sykepenger og egenmelding om det skulle bli behov for dette.
 
Jeg sa det til sjefen med en gang siden hun visste at vi egentlig skulle i gang med Ivf og jeg derfor ville være borte noen dager. Jeg har en super sjef, og hun ble så glad på mine vegne :)
 
Jeg må si det no når eg kommer tilbake fra foreldrepermisjon da eg må gje meg i uke 12 da eg ikke har lov å jobbe lengre!! Må få svangerskapspenger!!

Samme her!! Min sjef ville ikke ha meg tilbake, ble bare fire døgnvakter og et personalmøte jeg kunne jobbe før jeg måtte ut igjen! Så rett på sv.penger igjen her!
 
Da måtte jeg krype til korset og høre mulighetene for tilrettelegging på grunn av vond rygg. Og da måtte jeg selvfølgelig fortelle hvorfor. Hun ble bare glad på mine og mannen sine vegne. Hun vet jo at vi har slitt, så hun syns bare det var hyggelig. :)
 
Jeg fortalte det rett etter ferien siden jeg ble sykemeldt pga kvalme. Sjefen min sa opp rett før ferien, så hun var glad på mine vegne siden hun allikevel ikke er der når jeg skal ut i permisjon :happy090 så selvom ikke timingen på jobb var det beste, så passer det uansett aldri :)
 
Forteller alle til arbeidsgiver hvorfor dere er sykemeldte?
Jeg er ikke sykmeldt, men hadde nok delt mye med sjefen for å kunne forsøke å tilrettelegge for å unngå sykemelding. Nå har hun og jeg et godt forhold, og hun ønsker alle ansatte det beste.

Generelt liker jeg å ha en åpen dialog med sjefen min, og hun vet ganske mye av hva som skjer i livet mitt, uten at jeg går i detaljer. Hun vet at vi var på vei inn i ivf-mølla, at vi fikk avslag og at denne graviditeten ikke har noe med det å gjøre.
 
blir nok å fortelle det til sjefen etter tul i uke 12, med mindre jeg blir mye dårligere før den tid da..
 
Forteller alle til arbeidsgiver hvorfor dere er sykemeldte?
Man plikter jo å gi en funksjonsbeskrivelse selv om man ikke trenger oppgi diagnose /årsak, og da er det ofte like greit å også fortelle hva som er bakgrunnen for at funksjonen er slik den er. Det vil ofte være lettere å snakke om tilrettelegging og se muligheter om man prater om hva som er bakgrunnen :)
 
Er det ok å sende sms? Tenker å gjøre det, men lest at mange synes det er uproft
Jeg sendte SMS når vi hadde spontanabort. Det var mer fordi daværende sjef visste vi var gravid da jeg var borte en del på grunn av legetimer, svangerskapskontroll etc. Følte ikke helt for å ringe å fortelle eller stikke innom. Hadde jeg blitt sykemeldt nå på grunn av form ville jeg nok ringt/dratt innom og fortalt det til lederen av selskapet. Sjefen min sitter nå på en annen lokasjon, så der er det litt verre.
 
Back
Topp