Modningsakupunktur

Lynna19

Glad i forumet
Noen her med erfaringer når det gjelder modningsakupunktur og som har lyst til å dele dem?

Har dere troen på dette?
 
Har ikke tilbud om det her, så har desverre ingen erfaring. Men hadde helt klart prøvd det hvis vi hadde tilbud om det :)
 
Noen her med erfaringer når det gjelder modningsakupunktur og som har lyst til å dele dem?

Har dere troen på dette?

Har sånn passe troa på det. Gikk til akupunktur mot kvalmen i begynnelsen av svangerskapet. Men etter 8 ganger gav jeg opp..og har vært kvalm hele svangerskapet.
Tenker at det sikkert har effekt på endel ting i kroppen, men at man samtidig aldri helt vet hvor god den effekten blir. Så for mange fungerer det bra mens andre igjen får lite effekt.
Har flere venninner som har gått til modningsakupunktur, hvor noen har gått hele overtiden ut og endt opp med keisersnitt.
Jeg kommer ikke til å prioritere de pengene dit nå, men hadde muligens prøvd om jeg hadde hatt effekt av den behandlingen som jeg tok i begynnelsen av svangerskapet.
 
Jeg har som Drømmen om en til ikke spesielt god erfaring med akupunktur. Prøvde det i mot svangerskapskvalme i første svangerskapet, og hadde ingen effekt av det. Så kommer nok ikke til å orke å bruke penger på det igjen.
 
Jeg testet ut akupunktur i 3 sykluser. Dette var en som gjorde akupunktur som skulle hjelpe for de fleste plager (hun var altså ikke spesialisert innenfor fertilitet, men hun sa hun kunne sette nåler for det også). Timene fikk meg til å slappe godt av, og det var behagelig å være der, inntil jeg begynte å grue meg til hun skulle sette nålene. Ble liksom mer «sår» for hver gang. Jeg endte opp med å stresse fram og tilbake for å få timene til å klaffe med jobb, eggløsning og når hun hadde ledig tid - så jeg fant ut at dette ble mye mer styr enn jeg ønsket. I tillegg var det ganske så dyrt..

Jeg ble ikke gravid. Men det var en fin opplevelse sånn sett, så det er mulig det kan hjelpe noen :happy:

Oppdatert: Ser nå i ettertid at du spør om modningsakupunktur - har så klart ingen erfaring med det:rolleyes:
 
Last edited:
Jeg har gått hos akupunktør hele svangerskapet og det har virkelig vært gull for min del! Så jeg har begynt med modningsakupunktur nå, men jeg vet jo ikke om det har noen effekt da. Men siden jeg har reagert så bra til nå, så krysser jeg fingrene for modning også
 
Jeg har gått hos akupunktør hele svangerskapet og det har virkelig vært gull for min del! Så jeg har begynt med modningsakupunktur nå, men jeg vet jo ikke om det har noen effekt da. Men siden jeg har reagert så bra til nå, så krysser jeg fingrene for modning også

Da krysser vi fingrene for modning også :) jeg vet jeg har god effekt av nålene fysio setter mot smerter, men det er ikke det samme som akkupunktur. Hadde vært fint om modningsakepunkturen kunne fremskynde fødselen litt. Nå begynner jeg å bli lei av å være gravid.
 
Smertelindring fødsel 1 var epidural
Smertelindring fødsel 2 var akupunktur (tre nåler i korsryggen)
Var VELDIG fornøyd med akupunktur, så det blir definitivt valget denne fødselen også :-D
 
Smertelindring fødsel 1 var epidural
Smertelindring fødsel 2 var akupunktur (tre nåler i korsryggen)
Var VELDIG fornøyd med akupunktur, så det blir definitivt valget denne fødselen også :-D

Det holder jeg med deg i, satser på den smertelindringen som er mest naturlig så lenge det lar seg gjøre:)
 
Back
Topp