Fortelle sjefen om graviditet

Jeg kommer sikkert til å forsnakke meg snart... :angelic: Men jeg tenker å prøve å vente med å si noe til jeg har sett at det er liv.. Så kanskje jeg er 8-9 uker. Da er jeg forbi der jeg har miste tidligere... :(
 
Jeg sa det til sjefen i dag, og da fikk jeg tilbake, «oi er det ikke litt for tidlig å si det nå?» Men jeg trenger tilrettelegging på grunn av kjemikalier, så følte jeg måtte si noe nå. Men nå føler jeg meg dum!
 
Tenker å vente til etter uke 12 og får vi sier det til hele verden.. Venter fordi man vet jo aldri om sa, og jeg mener det er unødvendig å si det før man er hvertfall passert uke 12 med mindre man har veldig plager.. også tenker jeg at man setter jo sjefen sin i en litt vanskelig situasjon også.. må si jeg gruer meg litt, tilfelle jeg ikke har jobb når jeg kommer tilbake..
 
De siste dagene har jeg funnet ut at vi brått er potensielt 4 stykker som blir borte til påske. Det er ganske mange! Men jeg drøyer nok en stund til, selv om jeg helst vil si det til ALLE! :hilarious:
 
Her blir det nok å vente en god stund. Er fortsatt i prøvetiden i ny jobb, så håper jeg klarer og holde meg til den jeg er ferdig med den (3 mnd. igjen). Vet de ikke kan bruke det som grunn for oppsigelse, men vil ikke gi de anledning til å finne noe annet i stedet. sikkert litt teit, men tar ingen sjanser :p
Jeg jobber med HR, og det skal ganske mye til for å si noen opp, selv i oppsigelsesperioden:)
 
Tenker å vente til etter uke 12 og får vi sier det til hele verden.. Venter fordi man vet jo aldri om sa, og jeg mener det er unødvendig å si det før man er hvertfall passert uke 12 med mindre man har veldig plager.. også tenker jeg at man setter jo sjefen sin i en litt vanskelig situasjon også.. må si jeg gruer meg litt, tilfelle jeg ikke har jobb når jeg kommer tilbake..
Hvorfor skulle du ikke hatt jobb når du kommer tilbake?
 
Her blir det nok å vente en god stund. Er fortsatt i prøvetiden i ny jobb, så håper jeg klarer og holde meg til den jeg er ferdig med den (3 mnd. igjen). Vet de ikke kan bruke det som grunn for oppsigelse, men vil ikke gi de anledning til å finne noe annet i stedet. sikkert litt teit, men tar ingen sjanser :p
Er du fast ansatt?
 
Jeg sa det idag. Og hun bare lo og sa at det hadde hun tenkt på før sommeren, at jeg kom til å komme tilbake på jobb som gravid ❤️:angelic:
 
Jeg må si det no når eg kommer tilbake fra foreldrepermisjon da eg må gje meg i uke 12 da eg ikke har lov å jobbe lengre!! Må få svangerskapspenger!!
 
Da skal det ikke spille noen rolle om at du har prøvetid. Prøvetiden handler om hvorvidt du er skikket til jobben eller ei.
Ja, vet det er slik i teorien:) men vil ikke gi de anledning til å finne «noe annet» i stedet da. Men blir formen for dårlig, så må jeg jo si det før ;)
 
Når skal dere fortelle sjefen om graviditeten?:)
Jeg fortalte det i dag. Fordi jeg begynner å bli kvalm :happy: og som tredjegangs gravid ser man det nesten allerede pga oppblåst mage haha :dead: hu ble glad og sa at de skal gjøre alt de kan for å tilrettelegge :happy:
 
Er du fast ansatt?
Her blir det nok å vente en god stund. Er fortsatt i prøvetiden i ny jobb, så håper jeg klarer og holde meg til den jeg er ferdig med den (3 mnd. igjen). Vet de ikke kan bruke det som grunn for oppsigelse, men vil ikke gi de anledning til å finne noe annet i stedet. sikkert litt teit, men tar ingen sjanser :p
Jeg er også nyansatt i vikariat. Har ikke tenkt på det med prøveperiode haha. Håper ikke jeg har gått på en smell :bookworm: men altså. Jaja:chicken:
 
Jeg er også nyansatt i vikariat. Har ikke tenkt på det med prøveperiode haha. Håper ikke jeg har gått på en smell :bookworm: men altså. Jaja:chicken:
Det går nok veldig fint:) de kan jo ikke bruke det som argument, bare jeg som er litt smågal;)
 
Håpar å vente litt.. Formen er heilt fin, men er så oppblåst!:happy: Har vore i midlertidig stilling i 2 år, får som regel 3 mnd i slengen, og har ikkje krav på fast stilling før ved 3 år, og då er eg etter plan i permisjon.. Så lurer på kva som skjer med rettigheitene mine. Nokon som veit? Er fagorganisert, så tenker ta ein prat der før eg fortel det til sjefen..
 
Jeg sa det til sjefen i dag, og da fikk jeg tilbake, «oi er det ikke litt for tidlig å si det nå?» Men jeg trenger tilrettelegging på grunn av kjemikalier, så følte jeg måtte si noe nå. Men nå føler jeg meg dum!

Så merkelig av sjefen! Du må jo si det når du trenger tilrettelegging. Ikke noe å føle seg dum for. :)
 
Vi jobber på Rema sammen. Han som kjøpmann og jeg som assisterende butikksjef. Var på jobbintervju hos han i 2013, og vi jobbet sammen i noen år til den butikken måtte legges ned og jeg fikk en annen jobb. Og i 2017 ble vi kjærester... Og kollegaer igjen :hilarious::Heartred Nå skal vi gifte oss om 44 dager og skal endelig og forhåpentligvis bli foreldre :Heartred
Så gøy :) Foreldrene mine har også en Rema butikk :)
 
Back
Topp