Når slutter man som regel å røyte?

Googlimoogli

Glad i forumet
Assistert-jentene
Junibarna 2019
Jeg drar ut mase hår dag og natt...er nå 3 måneder etter fødsel. Hvor lenge skal håret fortsette å falle? Leste et sted at røyte klimaksen er ved 3 måneder etter fødsel!
 
Jeg drar ut mase hår dag og natt...er nå 3 måneder etter fødsel. Hvor lenge skal håret fortsette å falle? Leste et sted at røyte klimaksen er ved 3 måneder etter fødsel!

Jeg tenker det er logisk at man vil røyte like lenge som man har gått gravid. Ser folk oppleve oitt ulikt, men man røyter jo mindre som gravid i 9 mnd og det håret må av.
Jeg begynte ikke røyte før 3 mnd etter fødsel, og røyta da i 9 mnd. Røyta som mest 3 mnd inn i røyteperioden, så det er vel samme som du opplever.
Måtte tømme sluket i dusjen hverdag :S
 
Røyter fortsatt jeg.. 2,5 år siden.. gir seg aldri. Rart jeg har hår egentlig..
 
Røyter fortsatt jeg.. 2,5 år siden.. gir seg aldri. Rart jeg har hår egentlig..
Vitamin b mangel kan også føre til røyting;-) kan være verdt å stikke til legen p få sjekket det:)

Skal ikke til normalt røyte slike ekstreme mengder som man gjør etter en fødsel:)
 
Sliter fortsatt etter 5,5 år. Har skikkelig viker. Ser ikke ut som det har tenkt til å bli bedre heller.
 
Det virker som det er en del forskjellige erfaringer på dette området. Jeg håper da virkelig ikke dette som jeg opplever vil vare livet ut da det er for mye røyting! Tror jeg skal en tur til fastlegen og sjekke vitaminer...
 
Det virker som det er en del forskjellige erfaringer på dette området. Jeg håper da virkelig ikke dette som jeg opplever vil vare livet ut da det er for mye røyting! Tror jeg skal en tur til fastlegen og sjekke vitaminer...

Det kan nok ikke skade, men jeg personlig tenker det er lite poeng i før etter noen mnd:)

Helt vanlig å røyte myyyyye i noen mnd etter fødsel. Det er pga hormoner, fordi hormoner gjør at man røyter ingenting i svangerakapet, og de endrer seg etter man har født og da røyter man ut alt det man ikke mistet i svangerskapet + litt til. Vanlig at det varer ca lengden av et svangerskap +/- en måned eller to til eller fra

Her startet det rundt 3 mnd etter fødsel og nå er hun 11 mnd, røyter fremdeles mer enn vanlig men det har avtatt veldig mye nå fra slik det var i starten:)

Var ikke uvanlig at jeg sto i dusjen med flere store klaser hår for å si det sånn, følte meg på et tidspunkt som en slags kreft pasient eller noe som holdt på å miste alt håret. Merket jo også har håret ble ganske tynt men det var ikke veldig synlig, nå kan jeg se tydelig mange steder hvor det falt ut for det har startet å vokse mye tilbake så har fptt en veldig snål lugg:) men den dekkte jeg til med en hårklipp og en ekte «lugg»


Mitt beste tips er å gre håret før du dusjer, da får du ut det verste så du soipper at det havner så store mengder i dusjen.

Ellers ha håret i flette om du har langt nok hår til det:) og gjerne en hårklipp, om håret er soitt hjelper ikke det særlig:)
 
Mellom 4 og 5 mnd her. Nå er baby snart 7 mnd og jeg har pannelugg :p Håret ser ikke ut, men glad for at det vokser ut.
 
6 mnd etter graviditeten begynte det å gå seg til å bli vanlig igjen.
 
Jeg drar ut mase hår dag og natt...er nå 3 måneder etter fødsel. Hvor lenge skal håret fortsette å falle? Leste et sted at røyte klimaksen er ved 3 måneder etter fødsel!

Ved 3 måneder røytet jeg så mye at jeg trodde jeg skulle miste alt håret mitt. Til og med øyebryn og øyevipper! Jeg er ikke særlig forfengelig av meg, men det begynte å gå skikkelig innpå meg. Never med håret i sengen og støvsugeren satte seg fast i klumper som lå rundt omkring i huset (selv om vi støvsuger hver dag fordi vi har en diger bamse hund som røyter HELE tiden haha). Ved 6 måneder begynte det å avta. Jeg var så lettet! Skeia ut og kjøpte en serum for øyebryn og øyevipper for å hjelpe dem litt ekstra, rapidlash var merket, skikkelig imponert over resultatene, anbefales på det sterkeste!

Lykke til!
 
Back
Topp