Når regnes man som førstegangs igjen?

Tiol

Gift med forumet
Juli13-jentene
❤️ Septemberlykke 2020 ❤️
❄️ Januargull 2023 ❄️
Mener å ha hørt 10 år?
Eller er det før? Blir nesten 7 år mellom minste og nye baby.. :rolleyes:
 
Venninnen min som har termin i disse dager ble regnet som førstegangs ettersom det er 7 år mellom barna. Men med det mener de jo ikke at man ikke har de barna man har. Men at hun måtte ta alle obligatoriske blodprøver, glukosetest osv. Som tas når du er gravid for første gang.
 
Venninnen min som har termin i disse dager ble regnet som førstegangs ettersom det er 7 år mellom barna. Men med det mener de jo ikke at man ikke har de barna man har. Men at hun måtte ta alle obligatoriske blodprøver, glukosetest osv. Som tas når du er gravid for første gang.

Tror man må ta obligatoriske blodprøver og glukosetest hvert svangerskap? Jeg har i hvert fall vært nødt til det. :)

Tenker at på føden vil en vel uansett ikke kategoriseres som førstegangsfødende igjen, da kroppen har vært gjennom en fødsel før.
 
Man blir aldri førstegangs igjen :rolleyes: dette er bare prat, og bunner ikke i noe fakta. Har du født, så har du født. Kan heller aldri bli jomfru igjen, selvom det er 10 år siden du hadde sex sist.

Ser også at det er skrevet at det tar 10 år før kroppen er tilbake etter fødsel. Også feil.
Det tar ca ett år etter fødsel før kroppen er tilbake mht til bekken, skjelettet og muskulatur.
 
Last edited:
Mener å ha hørt 10 år?
Eller er det før? Blir nesten 7 år mellom minste og nye baby.. :rolleyes:

Aldri. Du regnes som andregangsfødende. Eller mer om du har flere barn da.
 
Tror man må ta obligatoriske blodprøver og glukosetest hvert svangerskap? Jeg har i hvert fall vært nødt til det. :)

Tenker at på føden vil en vel uansett ikke kategoriseres som førstegangsfødende igjen, da kroppen har vært gjennom en fødsel før.
Hun tok ikke glukosetest for 7 år siden. Da var det ikke obligatorisk med mindre du hadde visse risikofaktorer. Hun var ikke gira på å ta det fordi hun var så kvalm, men det nå var ikke valgfritt lenger.
 
Jeg har hørt det tar ca 7år før kroppen er helt tilbake til der den var før fødsel. Men en blir jo ikke førstegangs fødende igjen på nytt uansett.
 
Har også hørt 7 år, men aner ikke om det er noe hold i det.
 
Hun tok ikke glukosetest for 7 år siden. Da var det ikke obligatorisk med mindre du hadde visse risikofaktorer. Hun var ikke gira på å ta det fordi hun var så kvalm, men det nå var ikke valgfritt lenger.
Selvfølgelig er det valgfritt. Det er ingen medisinsk behandling eller testing noen kan tvinge deg til å ta, med mindre du fratas samtykkekompetansen og blir tvangsbehandlet. Men da snakker vi jo om ekstreme situasjoner.
 
Hun tok ikke glukosetest for 7 år siden. Da var det ikke obligatorisk med mindre du hadde visse risikofaktorer. Hun var ikke gira på å ta det fordi hun var så kvalm, men det nå var ikke valgfritt lenger.

Det har kommet nue retningslinjer siden sist hun var gravid, kom for et par år siden. Så det er derfor, ikke fordi det er 7 år siden forrige fødsel ;)
 
Jeg nekter å ta glukosetest :rolleyes:
Tenkte i forbindelse med fødsel, ei venninne som påstår at fødsel 7-10 år etter sist kommer til å bli like treg som en førstegangs fødende.... :pompus:
 
Selvfølgelig er det valgfritt. Det er ingen medisinsk behandling eller testing noen kan tvinge deg til å ta, med mindre du fratas samtykkekompetansen og blir tvangsbehandlet. Men da snakker vi jo om ekstreme situasjoner.
Hvis hun hadde nektet hadde jo selvfølgelig ingen kunnet tvinge henne. Da ordla jeg meg feil. Synes du var litt streng med meg nå, så prøver på nytt: det er rutine å anbefale alle gravide det nå. Men vet noen mer enn meg om dette så er det sikkert riktig. Det jeg vet er det venninna mi sa. Alle her går jo til lege/jordmor etter hvert og da får man uansett all info om hva som skjer fremover. Inkludert meg selv.
 
Hvis hun hadde nektet hadde jo selvfølgelig ingen kunnet tvinge henne. Da ordla jeg meg feil. Synes du var litt streng med meg nå, .
Det var ikke meningen å være streng i det hele tatt, men jeg har en tendens til å virke krass når jeg skriver, spesielt når jeg ikke orker/har tid til å lete frem en hyggelig smiley. Beklager! :flower
 
Det var ikke meningen å være streng i det hele tatt, men jeg har en tendens til å virke krass når jeg skriver, spesielt når jeg ikke orker/har tid til å lete frem en hyggelig smiley. Beklager! :flower
Det går fint ❤️ Er også veldig hormonell, så tar meg litt fort nær av ting også for tiden.
 
Back
Topp