Kor langt var du på veg då namnet til babyen blei bestemt?

M

Moderator Marte

Guest
Kanskje dokker ikkje har bestemt namn endå? Eller kanskje dokker har hatt namn bestemt i mange år? :)
Namnet på mine blei bestemt etter fødsel, eg måtte "sjå kva dei passa til" :p
 
Ble bestemt 4 dager etter fødsel, og ble et navn som ikke var på lista :)
 
I dag passerer han 5 døgn, men han har fortsatt ikke noe navn :p
Begynner å bli litt småstresset...
 
2 år før storesøster var født og 5 år før lillebror kom :D
 
Samboer tok opp navnet jeg har ønsket meg, men aldri trodde jeg skulle få, dagen før fødsel denne gangen. Han hadde tidligere sagt nei utallige ganger, men det hadde vokst på han sa han:D Men vi bestemte oss ikke før dagen etter fødsel. Måtte høre med storebror først hva han syns.

Storebror fikk navnet sitt etter OUL. Vi elsket det fra første stund begge to.
 
2+5, da egget ble satt inn :hilarious:
 
Skal vi se, junior er 30 dager i dag og vi har fortsatt ikke bestemt oss!:hilarious:
 
6 uker i dag, og nå har vi meldt ham opp til dåp med et navn... Håper jeg bare ikke må ta kontakt med kirken for å endre navn :confused:
Synes ikke det er noen fine navn for tiden :confused005
 
Vi hadde tenkt på et navn i 2 år før han kom, og når vi fant ut av kjønnet på ultralyd, så var det bestemt i det øyeblikket. Vi begge bare visste hva det ble:smug:
 
Har han fått navn nå? :)
Han fikk navn for halvannen uke siden! :joyful: Det ble et kompromiss, vi skulle egentlig ikke ha to navn men det endte med det da de to navnene vi sto mellom passa så godt sammen. Spørs dog om mor sjøl kommer til å bruke navn to mest.o_O

Hvordan står det til der, har dere slått dere til ro med navnet eller blir det meldt endring til kirka? Jeg var på studiesamling for to uker siden, og da fortalte ei at broren hennes ikke hadde navnet til barnet klart før dagen før dåpen - jeg fikk dessverre ikke spurt henne om hva som sto på invitasjonen, så det må jeg gjøre neste gang da jeg er skikkelig nysgjerrig!:hilarious:
 
Han fikk navn for halvannen uke siden! :joyful: Det ble et kompromiss, vi skulle egentlig ikke ha to navn men det endte med det da de to navnene vi sto mellom passa så godt sammen. Spørs dog om mor sjøl kommer til å bruke navn to mest.o_O

Hvordan står det til der, har dere slått dere til ro med navnet eller blir det meldt endring til kirka? Jeg var på studiesamling for to uker siden, og da fortalte ei at broren hennes ikke hadde navnet til barnet klart før dagen før dåpen - jeg fikk dessverre ikke spurt henne om hva som sto på invitasjonen, så det må jeg gjøre neste gang da jeg er skikkelig nysgjerrig!:hilarious:

Navnet er meldt til både kirken og folkeregisteret, OG annonsert på FB, så jeg har ingen planer om å endre det. Men jeg er faktisk ikke helt komfortabel med navnet :p Kaller ham stadig for navnet til fetteren (samme forbokstav)
 
Back
Topp