Vekke for amming?

Marrylou

Forumet er livet
Julibaluba 2017
It's gonna be May 2019
Mini på 10 uker sovner kl 20 for natt.
Burde jeg vekke han for amming? Eller bare la han sove til han våkner dagen etterpå?
Burde jeg veie han ekstra for å se at han legger på seg?
*ikke vant med sovebaby*
 
Om han har 5/6 våte bleier i døgnet og følger kurven sin på sikt (litt i rykk og napp er normalt) kan du bare la ham regulere søvn og mat selv. De aller fleste babyer styrer det best selv, unntakene er typ helt nyfødte og ved sykdom :)
 
Så lenge han har våte bleier og legger fint på seg er det bare å la han sove. De fleste babyer styrer det helt fint selv.
Hsr to premature barn og måtte vekke de den første mnd for å sikre at de gikk opp i vekt etter det styrte de helt selv :)
 
Så lenge han legger på seg fint er det bare å nyte. Plutselig kan det snu. Mini her sov natta fra 3 uker til 4 mnd. Nå varierer det fra 1-5 oppvåkninger fra leggetid:p
 
Så lenge han legger på seg fint er det bare å nyte. Plutselig kan det snu. Mini her sov natta fra 3 uker til 4 mnd. Nå varierer det fra 1-5 oppvåkninger fra leggetid:p

Øøøøy, d er da ikke lov er d d???? Når de først har lært seg å sove hele natta skal de da fortsette med d hele lovet???? :hilarious: Og tro meg, jeg nyter!! Dette er en uvant luksus fra storebror!!
 
Takk jenter :)
Jeg har de siste to kveldene putta i han puppen når jeg legger meg, kan kanskje vurdere å slutte med det også da siden han kanskje ikke trenger det. Må ta en ekstra veiing denne uka og sjekke vel :)
 
Mini på 10 uker sovner kl 20 for natt.
Burde jeg vekke han for amming? Eller bare la han sove til han våkner dagen etterpå?
Burde jeg veie han ekstra for å se at han legger på seg?
*ikke vant med sovebaby*
Det hørtes så deilig ut. Jeg hadde latt han sove så fremt ikke vekta viser noe annet på neste kontroll.
 
Takk jenter :)
Jeg har de siste to kveldene putta i han puppen når jeg legger meg, kan kanskje vurdere å slutte med det også da siden han kanskje ikke trenger det. Må ta en ekstra veiing denne uka og sjekke vel :)
Den puppen du gir når du legger deg kan gjøre at han sover hele natta. Men du kan jo prøve uten :)
 
Mini på 10 uker sovner kl 20 for natt.
Burde jeg vekke han for amming? Eller bare la han sove til han våkner dagen etterpå?
Burde jeg veie han ekstra for å se at han legger på seg?
*ikke vant med sovebaby*
Så lenge baby legger fint på seg, ikke finn på å vekke baby! Jeg har fått beskjeden om dette to ganger fra helsesøster, hilsen hu med sovebaby nr 2!
 
Vi spurte helsesøster om dette allerede på hjemmebesøket for lille sov et lengre strekk på natta fra begynnelsen av, og så lenge de har nok våte bleier (5-6) og legger på seg er det bare å la babyen sove :)
 
Eldste sov natta fra 2 uker. Så lenge vekten øker og de er fornøyd så ikke stress med det. Hun begynte å våkne da vi byttet til stor seng da, ved 3 år, men sovner heldigvis raskt igjen sammen med meg.
 
Back
Topp