Britax smile 2 eller B-ready

MorT

Forelsket i forumet
Påskekyllingene 2020
Er det noen som har erfaring med overnevnte vogner?
Jeg synes Smile 2 ser veldig fin ut, og den er jo også mye rimeligere enn Bugaboo, Cybex, Stokke osv.
Jeg ønsker meg en nett og lettmanøvrert vogn med fire hjul. Jeg vil gjerne ha mulighet til å ha barnet vendt mot meg i sportsdelen:)

Hvor viktig er det med ergonomisk sittedel? B-ready har dette, slik jeg forstår.

Noen med erfaringer?:)
 
Smile 2 har veldig kort rygg ihvertfall. Vurderte den selv, helt til jeg så hvor kort ryggen var
 
Vi har Brio smile og den passer til 3.5 åringen. Britax sin er vel ikke kortere? Eneste jeg synes er at baggen er litt liten.
 
Min er lang i ryggen så han fikk ikke plass når han var ett år :p men kommer jo an på barnet. City premier, mini gt osv er jo over 50 cm i ryggen, så det er ganske stor forskjell
Ok. Ikke tenkt over at det er så stor forskjell. Har city mini og city mini gt double også. Har emmaljunga edge duo også. Vogn dilla her.
 
Hatt veldig mange vogner jeg også :hilarious: til tross for at jeg kun har en toåring haha
Vi har 6 åring 3.5 åring og gravid, så har en unnskyldning der. Eneste problemet er at vi har flere vogner enn det og de fleste ble kjøpt før nr 2 ble født.
 
Ville ikke valgt b-ready om den ikke skal brukes som søskenvogn. Dårligere demping syns jeg og hjulene er ikke like gode. De er punkteringsfrie, men ikke av den skumfylte typen, så de er mye hardere. Så av de to ville jeg valgt Smile2 uten at jeg har noen erfaring med det.

Har vært veldig fornøyd med b-ready som søskenvogn da :)
 
Jeg er fornøyd med smile 2, men har ikke prøvd den andre.

Jeg liker spesielt godt kalesjen, bakovervendinga, høyden som barnet får (kommer nærmere pluss bedre for ryggen min at det ikke er så lavt), håndtaket, selefestemekanismen (etter å ha prøvd mer tungvinte), manøvreringen og handlekurven.
 
Har du/dere tips til andre tilsvarende vogner med lengre rygg?:)
Tja. Ergonomisk/ikke ergonomisk?
Av ergonomiske så er city premier billig og god. Stor handlekurv, lang rygg, relativt liten sammenlagt. Litt tung.
Cybex balios (her kan du velge ergonomisk eller flat). Den er ikke så dyr, og ganske lett. Ikke så god i masse snø, men OK ellers.
 
Tja. Ergonomisk/ikke ergonomisk?
Av ergonomiske så er city premier billig og god. Stor handlekurv, lang rygg, relativt liten sammenlagt. Litt tung.
Cybex balios (her kan du velge ergonomisk eller flat). Den er ikke så dyr, og ganske lett. Ikke så god i masse snø, men OK ellers.
Cybex balios har jeg aldri sett på. Har du erfaring med denne? Synes den ser ganske nett ut, men lengre rygg en britax?:)
 
Cybex balios har jeg aldri sett på. Har du erfaring med denne? Synes den ser ganske nett ut, men lengre rygg en britax?:)
Den kommer i to varianter. M og s. M er ergonomisk og s er flat. M har ikke demping, men s har.
De er rundt 50 cm i rygglengde :)
 
Back
Topp