Konene's vei til drømmebaby

Blåbæra☆

Forelsket i forumet
Februarlykke 2022❄️
Har vært på forumet i ca 1 år nå, og har vært mer på sidelinja å fulgt med enn hva jeg har skrevet og kommentert. Men nå har ting begynt å stokke seg litt for meg så tenkte det var greit å ha en plass å få skrevet ned litt hvordan forløpet har gått og veien videre for å ha litt oversikt.

Vi er et gift par. Jeg er 31 og min kone er 27. Vi ble kjærester i 2015.

Reisen vår startet i mars 2017 hvor vi fikk første time til gyn. Alt ser supert ut og vi får sendt avgårde henvisning for aid (insiminering) til riksen. Iløpet av våren 2017 blir alt av blodprøver og det som må til sendt avgårde.
Juli 2017 gifter vi oss og vi er SÅ klare for å starte veien for å få drømmebabyen.
I august har vi enda ikke hørt noe. Vi kontakter riksen som sier di ikke har noe henvising liggende fra oss. Kontakter så gyn som sier den ble sendt tilbake fordi henvisingen var blitt sendt før vi var gift så vi hadde derfor ikke fylt kravet for å kunne bli henvist. Henvisningen blir så sendt på nytt i august.
September 2017 blir vi kaldt inn på forsamtale. Vi får beskjed om å vente på brev som vi skal få når de har funnet donor. Månende går og rundt påsketider 2018 får vi endelig det etterlengtete brevet i posten.
Vi har 3 aid forsøk sommer/høst/vinter 2018 som ikke resuterer i noe. Desember kontakter vi da riksen å spør om å få gå over på IVF.
Spurte allerede etter 2 aid forsøk men fikk beskjed om at de egentlig vil at vi skal ha 4-7 insimineringer før vi går over på ivf. Men etter mye mas fra min side får vi første IVF janaur 2019.
#1IVF januar.
-starter på gonal-f 100ml -økes ved hvær kontroll da det ikke gir ønsket effekt
( tar også Orgalutran, crinone og ovitrelle)
Eggutak resutrerer i 12 egg ut.
1 egg blir satt inn på dag 2
3 egg på frys
-Negativ prøvesvar men med litt forhøyet hcg (kjemisk?)

(Fikk beskjed om at det ble utført icsi pga dårlige svømmere på donorsperm)

#1FER blir planlagt før påske
-Avbrutt pga syklus på 45 dager som kræsjer med påskestengt
#1FER mai 2019
Avtalt å sette inn 2 egg
Går på progynova og lutinus -> bivirikninger som føltes ut som en annen verden(!)
På innsett dagen er kun 1 av de 3 eggene overlevd. Dette var da et 2 delt egg (Så forhåpnignene var allerede da svært små.
-Negativt prøvesvar

Vi velger å ha en pause sommer 2019

#2icsi
August 2019

-Venter på mens for å starte opp
Planlagt uttak i uke 34

5 august - Cd 1
6 august - Cd 2 starter på gonal-f 100
10 august- Cd 6 starter på fyremadel
12 august - Cd 8 første sjekk på riksen
-øker dosen til 225
17 august - cd 13 ul på riksen
19 august - cd 15 ovitrelle satt kl 22.10
21 august - cd 17 uttak
- 13 egg ut, 1 mer enn sist
22 august- cd 18 9 egg befruktet dyrkes til blasto
26 august- cd 22 1 perfekt blasto satt inn
5 stk på frys
4 september - positiv blodprøve med hcg på 119.


Test dato 4/9

:HeartredVi er gravide (!!!!) :Heartred
:wav




02 mai 2020 ble vår perfekte lille snuppe født.

November 2020 har vi startet på søskenforsøk.

#1fer
Progynova og lutinus
Innsett av blasto 17/11
testdsto 26/11.

Positiv test 26/11 med Gravid 2-3.


Oppdatert: 26/11.2020
 
Last edited:
Her vil jeg gjerne følge deg/dere videre.:happy: så synd med negative resultat. Håper dere kan få en annen donor på neste forsøk og at babyen kommer :)
 
Her vil jeg gjerne følge deg/dere videre.:happy: så synd med negative resultat. Håper dere kan få en annen donor på neste forsøk og at babyen kommer :)
Ja, det må du gjerne gjøre. Det er hyggelig:joyful: Ja, det håper vi også! Snakket med riksen forrige uke å fikk da beskjed om at de ikke nødvendigvis brukte samme donor ved hvert forsøk så jeg skulle bare nevne det når vi kom på kontroll at vi ikke ville ha den forrige:thumleft


Denne runden skal jeg PRØVE å fokusere på kosthold og "trening" istedet for å sitte inne å trøstespise å kjenne etter om det er noe symptomer på gang. Kanskje det hjelper på litt også. Har nå klart å få på meg rundt 10kg+ siden vi startet sommer2018, så noe må jo gjøres:facepalm:
 
Ja, det må du gjerne gjøre. Det er hyggelig:joyful: Ja, det håper vi også! Snakket med riksen forrige uke å fikk da beskjed om at de ikke nødvendigvis brukte samme donor ved hvert forsøk så jeg skulle bare nevne det når vi kom på kontroll at vi ikke ville ha den forrige:thumleft


Denne runden skal jeg PRØVE å fokusere på kosthold og "trening" istedet for å sitte inne å trøstespise å kjenne etter om det er noe symptomer på gang. Kanskje det hjelper på litt også. Har nå klart å få på meg rundt 10kg+ siden vi startet sommer2018, så noe må jo gjøres:facepalm:
Så bra at det ikke virker å være et problem det da. Nok av utfordringer underveis liksom :sorry:
Sikkert lurt å fylle dagene med noe, positivt som gir energi. Jeg gikk mye turer med hunden og spiste mye sjokolade.:p
 
Så bra at det ikke virker å være et problem det da. Nok av utfordringer underveis liksom :sorry:
Sikkert lurt å fylle dagene med noe, positivt som gir energi. Jeg gikk mye turer med hunden og spiste mye sjokolade.:p
Ja, virket iallefall ikke sånn på tlf med sykepleier, men kan jo fort være vi får et annet svar når vi snakker med legen. Men krysser fingrene for at det ikke er noe problem:) Ja, tror det er viktig. Har jo hund, men hun vil helst bare ut av døra å tisse å så fortest mulig inn igjen. Noe som da fort resulterer i å droppe de lengre turene:wacky: (dårlig unnskyldning) hehe. Og ja, sjokolade:sorry: Det er jo bare så alt for godt:p

Har lest hele dagboka di også og du har jo hatt litt av en reise. Som jeg skjønner at veldig mange i dette "gamet" ender opp med. :( Skal tåle litt for å klare seg igjennom alt det vi må igjennom.
OG gratulerer så mye med den lille i magen, nå må det jo gå hele veien:santa:Heartred:Heartred
 
Jeg vil gjerne følge dere på veien:)

Lykke til med neste forsøk, vi har uttak/innsett samme uke:D
 
Jeg vil gjerne følge dere på veien:)

Lykke til med neste forsøk, vi har uttak/innsett samme uke:D
Så hyggelig at du vil følge oss:joyful:

Ja, så spennende. :happy: Krysser fingrene for at det klaffer for oss begge nå!:signs003

Her kom mensen som bestilt i kveld og jeg må nesten le av at det går an å bli såå glad for få det! Må ringe inn til riksen i morgen for å høre om cd1 blir i dag eller i morgen når det kom så sent. Gledes faktisk til å starte på sprøytene å endelig være igang igjen:woot:
 
Så rart de bruker dårlige svømmere. :wideyed:Kjipt med all ventingen, kom ikke i gang før 1,5 år, husker bare det å ta en telefon til riksen var jo et dagsverk :hilarious: men var heldig, og lyktes på 2. Aid-forsøk .

Ønsker dere lykke til i neste forsøk:)
 
Ja, virket iallefall ikke sånn på tlf med sykepleier, men kan jo fort være vi får et annet svar når vi snakker med legen. Men krysser fingrene for at det ikke er noe problem:) Ja, tror det er viktig. Har jo hund, men hun vil helst bare ut av døra å tisse å så fortest mulig inn igjen. Noe som da fort resulterer i å droppe de lengre turene:wacky: (dårlig unnskyldning) hehe. Og ja, sjokolade:sorry: Det er jo bare så alt for godt:p

Har lest hele dagboka di også og du har jo hatt litt av en reise. Som jeg skjønner at veldig mange i dette "gamet" ender opp med. :( Skal tåle litt for å klare seg igjennom alt det vi må igjennom.
OG gratulerer så mye med den lille i magen, nå må det jo gå hele veien:santa:Heartred:Heartred
Ja, det kan jo være men får håpe det blir noenlunde samme svaret. :happy:

Huff, da har du hatt litt av hvert å lese, har tenkt på å ta bort noe men alt er liksom endel av historien og hvis det kan hjelpe noen...:angelic::Heartred tusen takk! Snart din tur :Heartblue
 
Så hyggelig at du vil følge oss:joyful:

Ja, så spennende. :happy: Krysser fingrene for at det klaffer for oss begge nå!:signs003

Her kom mensen som bestilt i kveld og jeg må nesten le av at det går an å bli såå glad for få det! Må ringe inn til riksen i morgen for å høre om cd1 blir i dag eller i morgen når det kom så sent. Gledes faktisk til å starte på sprøytene å endelig være igang igjen:woot:
Haha, det er godt når mensen kommer når man venter slik:) Veldig spennende, jeg begynner på sprøytene på torsdag! Grugleder meg:nailbiting::D
 
Så rart de bruker dårlige svømmere. :wideyed:Kjipt med all ventingen, kom ikke i gang før 1,5 år, husker bare det å ta en telefon til riksen var jo et dagsverk :hilarious: men var heldig, og lyktes på 2. Aid-forsøk .

Ønsker dere lykke til i neste forsøk:)

Ja, det er vell egentlig det som for min del, er det tyngste nesten. All venting og at alt tar så lang tid.:dead:
Hehe, ja. Å ringe inn dit er et lite kapittel for seg selv:hilarious:
Gratulerer så mye:joyful: Hvor langt er du på vei?
Takk, vi håper igjen at det er denne gangen vi får gullegget :Heartred
 
Haha, det er godt når mensen kommer når man venter slik:) Veldig spennende, jeg begynner på sprøytene på torsdag! Grugleder meg:nailbiting::D

Lykke til med sprøytestart i dag:)

Her er vi på sprøytedag 3 og jeg tror ikke jeg har noen bivirkninger (bank i bordet) enda iallefall. Gruer meg litt til å starte på fyremadel på lørdag. Regner med at den er lik Orgalutran og den likte jeg ikke spes godt å ta. Første gangen kona skulle sette den stakk hu 3 ganger før den gikk igjennom huden:confused: haha. Men, det er jo fort over da og jeg er glad jeg slipper å stikke selv.
Hvilke medesiner går du på denne runden?:)
 
Lykke til med sprøytestart i dag:)

Her er vi på sprøytedag 3 og jeg tror ikke jeg har noen bivirkninger (bank i bordet) enda iallefall. Gruer meg litt til å starte på fyremadel på lørdag. Regner med at den er lik Orgalutran og den likte jeg ikke spes godt å ta. Første gangen kona skulle sette den stakk hu 3 ganger før den gikk igjennom huden:confused: haha. Men, det er jo fort over da og jeg er glad jeg slipper å stikke selv.
Hvilke medesiner går du på denne runden?:)
Takk takk:) Det gikk bra med første sprøyte i går, men var litt seig å sette inn. Fikk ei venninne til å gjøre det, men må prøve selv i dag! :wideyed:
Denne ganger er det synarela og menopur! Hadde penn sist, så det gikk veldig greit!
Huff, høres litt brutalt ut når man må stikke så mange ganger:wacky:
 
Takk takk:) Det gikk bra med første sprøyte i går, men var litt seig å sette inn. Fikk ei venninne til å gjøre det, men må prøve selv i dag! :wideyed:
Denne ganger er det synarela og menopur! Hadde penn sist, så det gikk veldig greit!
Huff, høres litt brutalt ut når man må stikke så mange ganger:wacky:
Så bra du fikk hjelp:joyful: Jeg finnes ikke redd for sprøyter, men syntes ikke noe om å stikke meg selv. Var liksom så unaturlig. Så glad jeg har kona som gjør det:hilarious:
Håper du fikk det til bra alene i dag da! Er vell egentlig en liten mestringsfølelse i seg selv det å klare det selv:D
Ja, er veldig greit med penn altså! På aid forsøkene måtte vi blande og sånn. Det er jo litt mer styr kan man si. Hehe.

Har du fått time til ul?
 
Ja, det er vell egentlig det som for min del, er det tyngste nesten. All venting og at alt tar så lang tid.:dead:
Hehe, ja. Å ringe inn dit er et lite kapittel for seg selv:hilarious:
Gratulerer så mye:joyful: Hvor langt er du på vei?
Takk, vi håper igjen at det er denne gangen vi får gullegget :Heartred
Ble født i desember, så er ferdig for denne gang :)
 
Så bra du fikk hjelp:joyful: Jeg finnes ikke redd for sprøyter, men syntes ikke noe om å stikke meg selv. Var liksom så unaturlig. Så glad jeg har kona som gjør det:hilarious:
Håper du fikk det til bra alene i dag da! Er vell egentlig en liten mestringsfølelse i seg selv det å klare det selv:D
Ja, er veldig greit med penn altså! På aid forsøkene måtte vi blande og sånn. Det er jo litt mer styr kan man si. Hehe.

Har du fått time til ul?
Du, det gikk kjempe greit! Men det er som du sier, strider mot all sunn fornuft å stikke seg selv!:shy: Har time på første kontroll på torsdag, så det blir spennende!:) Du?
 
Du, det gikk kjempe greit! Men det er som du sier, strider mot all sunn fornuft å stikke seg selv!:shy: Har time på første kontroll på torsdag, så det blir spennende!:) Du?
Så bra! Jeg har time i morgen. Ganske spent. Sist så gikk jeg på sprøyter i 14 dager, håper det blir litt kortere denne gangen :)
 
Cd 8:

Ingen bivirkninger kun litt ekstra trøtt og sliten.
Spent på ul i morgen.
Håper jeg responderer bedre denne gangen og at vi slipper å øke dosen 2 ganger som sist.
 
Spennende ja! Håper du slipper det ja, har du starta med litt høyere dose nå?
Lykke til på kontroll:signs003
Nei, pratet med riksen før vi startet om å øke siden legene hadde sagt det sist, men de ville at jeg skulle gå på samme dose som sist. I dag så viste det seg at jeg hadde rett med at vi burde ha økt. :banghead:
 
Back
Topp