Hva slags skjema er dette?

Allyy

Glad i forumet
Februarbarna 2020
Påskeliljene 2022 ❤️
736CB34A-CBD0-47B0-AAFD-0798E71A0827.jpeg Heihei, var hos legen forrige uke. Han hadde veldig dårlig tid og var åpenbart stressa, og ga meg noen skjemaer uten å si noe som helst om hva det gjaldt. Av en eller annen grunn falt det meg ikke inn å spørre hva det var, da vi hadde dårlig tid og jeg var gira på å få tatt en liten ultralyd før timen var over. Så nå sitter jeg med noen skjemaer jeg har fylt ut da, og ikke aner hva jeg har fylt dem ut for. Den ene står at må sendes inn til sykehuset før uke 18, og at det er et «registreringsskjema». Noen som vet hva det er?
 
Jeg trur jeg hadde med samme skjemaet til oul, men er vel bare fordi de vil ha informasjonen din til fødsel..
 
Har ikke sett det skjema før, men sikkert bare litt ulik utforming mellom sykehusene.
De trenger noe basisinfo, tror det de fleste steder har erstattet «innskriving på sykehuset».
Rett og slett så du slipper vente på at de skal registrere all info om deg når du kommer inn med rier f eks...

Medisinsk fødselsregister får anonymisert info om alle fødsler i Norge.
Brukes til statistikk etc
 
Ikke sett direkte det skjemaet før, men her får vi skjema som skal med til oul om antall graviditeter, fødsler, sykdommer, levevaner osv. Kanskje ta en tlf til legekontoret og høre om de vet? :)
 
Vis vedlegget 305352 Heihei, var hos legen forrige uke. Han hadde veldig dårlig tid og var åpenbart stressa, og ga meg noen skjemaer uten å si noe som helst om hva det gjaldt. Av en eller annen grunn falt det meg ikke inn å spørre hva det var, da vi hadde dårlig tid og jeg var gira på å få tatt en liten ultralyd før timen var over. Så nå sitter jeg med noen skjemaer jeg har fylt ut da, og ikke aner hva jeg har fylt dem ut for. Den ene står at må sendes inn til sykehuset før uke 18, og at det er et «registreringsskjema». Noen som vet hva det er?

Hører også til sykehuset i Vestfold, men har ikke fått det skjemaet enda. Skal på OUL på rikshospitalet når jeg er 19 uker og til legen for blodprøver når jeg er 18 uker, og da skal vel egentlig dette skjemaet være levert inn alt. Ble stressa her jeg nå - håper jeg får plass på sykehuset til tross for manglende skjema :shy:
 
Ikke sett det skjemaet før..fikk aldri noe lignende med første heller:bored: Ring legekontoret eller jordmoren din å spør der:)
 
Jeg har fått samme skjema til Ullevål. Ser ut som om det bare er for å registrere alle opplysninger som er relevant for fødselen før OUL. Sikkert for å spare tid, tenkte jeg :)
 
Hører også til sykehuset i Vestfold, men har ikke fått det skjemaet enda. Skal på OUL på rikshospitalet når jeg er 19 uker og til legen for blodprøver når jeg er 18 uker, og da skal vel egentlig dette skjemaet være levert inn alt. Ble stressa her jeg nå - håper jeg får plass på sykehuset til tross for manglende skjema :shy:
Tipper poenget er at man tar det med på OUL jeg.
Var ihvertfall sånn da jeg fødte ifjor (ikke Vestfold)
 
Har fått det samme av Jordmor i Tønsberg, og det skal fylles inn og leveres til sykehuset i uke 18 slik at de har all informasjon om deg til fødsel. Du kan velge om du vil poste det, ellers så holdt det å ha det med til OUL, så passer de på at det kommer dit det skal
 
Har fått det samme av Jordmor i Tønsberg, og det skal fylles inn og leveres til sykehuset i uke 18 slik at de har all informasjon om deg til fødsel. Du kan velge om du vil poste det, ellers så holdt det å ha det med til OUL, så passer de på at det kommer dit det skal

Tusen takk for svar! ❤️ Føler meg tryggere nå på hva det er :gen053
 
Back
Topp