Robotstøvsuger?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Har du robotstøvsuger? Fungerer den godt? Vi har dyr og teppe på stua så kjenner jeg er litt skeptisk til om det er "Bra nok". Hvilket merke vil du anbefale? Har sett litt på "Neato botvac connected" og vurderer å finne en brukt på facebook eller finn. Holder robotstøvsugerne lenge?

Mine foreldre har en xiaomi, testvinner, som er helt fantastisk. På hundehår, støv og alt mulig. Tepper tar den også uten problem. De et veldig fornøyde, og jeg sikler på den samme selv :D

Mine foreldre har en xiaomi, testvinner, som er helt fantastisk. På hundehår, støv og alt mulig. Tepper tar den også uten problem. De et veldig fornøyde, og jeg sikler på den samme selv :D
Tusen takk for svar :D SKal ta å sjekke den ut

Romba i7 plus er også HELT fantastisk. Leste kjapt at xiamomi er en nyere «konkurrent» som er tilnærmet lik, og mer prisvennlig.

Vil bare skyte inn at jeg definitivt ville lagt litt penger i å kjøpe en ny toppmodell hvis vi skulle gjort det igjen. Vi kjøpte en tidlig modell på
Salg, og den er dessverre for «dum» til at vi egentlig gidder å bruke den. Ble altså ikke så billig kjøp likevel, i og med at den bare står der. :shy:

Vi har en roomba, husker ikke modell. En dyr en. :hilarious: Elsker lille roboten! Hundehår er null problem, og vi hadde på et tidspunkt 3 stk retrievere.

Hadde en billig type først, husker ikke merke, men den døde etter knapt en måned.

Vi har en roomba, husker ikke modell. En dyr en. :hilarious: Elsker lille roboten! Hundehår er null problem, og vi hadde på et tidspunkt 3 stk retrievere.

Hadde en billig type først, husker ikke merke, men den døde etter knapt en måned.
Takk for tips :) Skal sjekke det ut :D
Som gravid føler jeg at jeg har en ekstra unnskyldning til å kjøpe en slik robotstøvsuger :hilarious: har hatt lyst på en stund :)

Vi har Neato. Den var svært dyr da vi kjøpte den i 2016, men vi ELSKER den :) brukt flere ganger i uka siden den tid. Vi kan starte den med app også, også lager den et kart over hvor den har gått. Den er smart og scanner rommet før den kjører og går ikke på «måfå» som en del billigmodeller (og slik de fleste robotgressklippere gjør)

Takk for tips :) Skal sjekke det ut :D
Som gravid føler jeg at jeg har en ekstra unnskyldning til å kjøpe en slik robotstøvsuger :hilarious: har hatt lyst på en stund :)

Mannen kjøpte da han måtte ta all støvsuging og vasking pga bekkensmertene mine sist, så absolutt en ekstra god unnskyldning! :)

Har du robotstøvsuger? Fungerer den godt? Vi har dyr og teppe på stua så kjenner jeg er litt skeptisk til om det er "Bra nok". Hvilket merke vil du anbefale? Har sett litt på "Neato botvac connected" og vurderer å finne en brukt på facebook eller finn. Holder robotstøvsugerne lenge?

Har nylig lånt leiligheten til noen med robotstøvsuger, og FOR NOE MØL. nå kan det hende at dette var en gammel og utdatert modell. Den var god på å komme til i kriker og kroker, men fikk samtidig ikke med seg alt og ved mindre man har et rom med masse store flater uten særlig møbler, stolbein og lignende, og egentlig også selv da, ville jeg brukt en tiendedel av tid på bare å dra over med en støvsuger selv :p
Så jeg er ikke overbevist :hilarious:
Men kan hende at disse nyeste og beste gjør jobben litt bedre. :D

Last edited:
Mannen kjøpte da han måtte ta all støvsuging og vasking pga bekkensmertene mine sist, så absolutt en ekstra god unnskyldning! :)
Var mannen som kjøpte her også. :hilarious: Derfor det ble sånn fancy og teknisk greie. Klager ikke.
Den støvsuger mye bedre enn han gjør selv. :smiley-angelic002

Har nylig vært på besøk hos noen med robotstøvsuger, og FOR NOE MØL. nå kan det hende at dette var en gammel og utdatert modell. Den var god på å komme til i kriker og kroker, men fikk samtidig ikke med seg alt og ved mindre man har et rom med masse store flater uten særlig møbler, stolbein og lignende, og egentlig også selv da, ville jeg brukt en tiendedel av tid på bare å dra over med en støvsuger selv :p
Så jeg er ikke overbevist :hilarious:
Men kan hende at disse nyeste og beste gjør jobben litt bedre. :D
Vår (fra 2016, men toppmodellen, Neato, som fortsatt er regnet som en av de beste) gjør en kjempejobb. Fjerner alt fra hele gulvet og manøvrerer seg fint mellom stolbein og under møbler osv. Og den gjerne kjører mens vi ikke er hjemme uansett :) kommer hjem til rent gulv og tepper :D

Vi har Neato og den tar mellom stolene under bordet, og fungerer helt supert på det langhåra teppet vi har. Har hørt om andre støvsugere som sitter seg fast på tepper, men det har vår aldri gjort. Supert med app, og sjelden noe problemer. Veldig greit at det går an å lage grenser for hvor den skal støvsuge, så slipper man at den sitter seg fast under sofaen eller andre plasser den ikke skal støvsuge. Sofaen vår er dessverre høy nok til at den kommer under, men lav nok til at den sitter seg fast. Grensene/sonene den evt. ikke skal støvsuge tegner du enkelt opp i appen etter den har scannet rommet.

Vi har hund som hårer MYE i røyteperiodene, og hadde ikke klart oss uten:p

Vår (fra 2016, men toppmodellen, Neato, som fortsatt er regnet som en av de beste) gjør en kjempejobb. Fjerner alt fra hele gulvet og manøvrerer seg fint mellom stolbein og under møbler osv. Og den gjerne kjører mens vi ikke er hjemme uansett :) kommer hjem til rent gulv og tepper :D

Tror den het neato denne også, men sannsynligvis steingammal :hilarious: så de nyere modellene bør være grundigere enn denne, ellers kan jeg ikke skjønne at det fortsatt er på markedet.
Nå har jeg en gubbe som hater tekniske ting og å bruke penger generelt, så tviler på at vi noen gang kommer til å få en i hus her.

Vi har Neato og den tar mellom stolene under bordet, og fungerer helt supert på det langhåra teppet vi har. Har hørt om andre støvsugere som sitter seg fast på tepper, men det har vår aldri gjort. Supert med app, og sjelden noe problemer. Veldig greit at det går an å lage grenser for hvor den skal støvsuge, så slipper man at den sitter seg fast under sofaen eller andre plasser den ikke skal støvsuge. Sofaen vår er dessverre høy nok til at den kommer under, men lav nok til at den sitter seg fast. Grensene/sonene den evt. ikke skal støvsuge tegner du enkelt opp i appen etter den har scannet rommet.

Vi har hund som hårer MYE i røyteperiodene, og hadde ikke klart oss uten:p

Er det den neato botvac connected dere har som koster rundt 7000 ny? :)
https://www.power.no/hjem-og-fritid...prisguide&utm_medium=cpc&utm_campaign=product

Den her? For en som mannen er venn med på FB selger en slik en på facebook liten brukt, så tenkte kanskje det kunne være en god deal!
Høres jo ut som dere er fornøyde.

Tror den het neato denne også, men sannsynligvis steingammal :hilarious: så de nyere modellene bør være grundigere enn denne, ellers kan jeg ikke skjønne at det fortsatt er på markedet.
Nå har jeg en gubbe som hater tekniske ting og å bruke penger generelt, så tviler på at vi noen gang kommer til å få en i hus her.
Her hadde det passet dårlig med en slik, for der vi spiser så er det stolbein og bordbein i hytt og pine (gammelt spisebord med bein som står fast i en "søyle" på bunnen, vanskelig å forklare). Og det er spesielt under bordet vi virkelig trenger støvsuging ofte :p

Her hadde det passet dårlig med en slik, for der vi spiser så er det stolbein og bordbein i hytt og pine (gammelt spisebord med bein som står fast i en "søyle" på bunnen, vanskelig å forklare). Og det er spesielt under bordet vi virkelig trenger støvsuging ofte :p
Vi lar bare alle stoler stå, inkludert tripp trapp stolene, og Neato Botvac’en vår støvsuger kjempefint mellom alt av stolbein. Alle smuler etter ettåringen blir borte :D

Men en sånn søyle hadde den gått rundt da..

Back
Topp