Fortelle sjefen om graviditet

Når skal dere fortelle sjefen om graviditeten?:)
Jeg tror jeg forteller det med en gang jeg kommer tilbake fra ferie slik at jeg kan få tilrettelegging for å unngå sykmelding pga kvalme. Sist sa jeg det ikke tidlig og da endte det med at jeg gikk på en skikkelig smell.
 
Sender melding i dag etter legetime. Skal be om 100% sykemelding pga kvalmen
 
Hvis jeg ikke blir mer dårlig enn jeg er nå så sier jeg ingenting før uti september :)
 
Jeg gir beskjed hvis jeg må ut i gradert sykemelding pga kvalme/form. Så tar det litt uke for uke nå fremover :)
 
Tenker fortelle det neste uke når jeg er passert 5 uker. Regner med formen brått blir dårlig slik som sist og vil spørre om tilrettelegging, og gi beskjed for å overføre noen arbeidsoppgaver. Tipper det blir sykemelding også ganske fort..
 
Etter UL når jeg er 7+6!☺️
 
Så lenge jeg er i god form venter jeg til uke 12:) Begynner i ny jobb neste uke, og vil helst vise et godt førsteinntrykk før jeg blir "hun gravide":p Er nesten bare menn der, og alle er mye eldre enn meg... Så jeg skiller meg nok ut fra før av:hilarious:
 
Sier det etter tidlig ul hvor vi har sett hjertet slå ❤️
 
Så lenge jeg er i god form venter jeg til uke 12:) Begynner i ny jobb neste uke, og vil helst vise et godt førsteinntrykk før jeg blir "hun gravide":p Er nesten bare menn der, og alle er mye eldre enn meg... Så jeg skiller meg nok ut fra før av:hilarious:
Hehe, ny jobb her også! Eller, starta i juni og har hatt ferie hele juli til nå.
Veldig sårbar stilling så gruer meg! Men, de vet jo jeg er i fertil alder!
Venter så lenge som mulig, men redd det syns fort pga klærna jeg bruker på kontoret

Lykke til :)
 
Hehe, ny jobb her også! Eller, starta i juni og har hatt ferie hele juli til nå.
Veldig sårbar stilling så gruer meg! Men, de vet jo jeg er i fertil alder!
Venter så lenge som mulig, men redd det syns fort pga klærna jeg bruker på kontoret

Lykke til :)
Takk det samme:) Tenkte å handle inn litt store topper og gensere, og satser på at jeg klarer å skjule det en stund. Har "ett par kilo ekstra", så er ikke helt flat fra før av. Håper det kan redde meg litt inn:hilarious: Bruker du uniform eller noe, siden du har egne kontorklær?:)
 
Fortalte i dag etter legetime- jobber med uttagering, så må få tilrettelegging med en gang:) hun bare «neeei» men var selfølgelig glad da:) i min jobb går en oftes ut i svangerskapspenger så vi skal ha en åpen dialog fremover å såfort jeg følger meg utrygg, går jeg ut i sp.
 
Så lenge formen holder seg venter jeg til jeg «må» på grunn av at det blir synlig. Kanskje i oktober en gang? Det varierer jo veldig hvor lang tid det tar før det blir synlig. Jeg har en midlertidig stilling ut året, mens jeg har permisjon fra min faste stilling hos en annen arbeidsgiver. Inntil jeg eventuelt får fast stilling der jeg er nå har jeg ingen grunn til å fortelle at jeg er gravid - jeg skal jo ikke ha permisjon derfra eller noe sånt, så det har ikke noe å si for arbeidsgiver. Satser på å ikke ha så mye som en time sykefravær. En grunn til at jeg vil utsette å fortelle det er at jeg ønsker fast stilling der jeg er nå, og jeg tror det er lettere å gi meg fast før de vet at jeg er gravid. De har ikke lov til å bruke graviditet som et argument mot fast ansettelse, men det kan nok telle med i vurderingen selv om det ikke går å bevise.

Hvis jeg skal tilbake til den gamle arbeidsgiveren min kommer jeg til å gi beskjed en gang det føles naturlig - men det blir nok en liten stund etter uke 12 uansett.
 
Da har jeg fortalt det :happy: godt å være ferdig med det :joyful:
 
Takk det samme:) Tenkte å handle inn litt store topper og gensere, og satser på at jeg klarer å skjule det en stund. Har "ett par kilo ekstra", så er ikke helt flat fra før av. Håper det kan redde meg litt inn:hilarious: Bruker du uniform eller noe, siden du har egne kontorklær?:)
Neida, har ikke det.

Jobber innen finans og da blir det fort høye skjørt med skjorte oppi, kjoler som ikke er sekkete osv :)

Hvis jeg plutselig endrer stil skjønner de det hvertfall, hehe!
 
Må fortelle det i morgen. Gruer meg! Spesielt siden jeg føler vi er så utsatt med habituell abort... Er bare 5+1 da
 
Det fant jeg ut at en på jobben hadde fortalt til sjefen for meg i dag:mad: hadde lyst å si det selv, og vente litt til. Sa det til nermeste ledere på grunn av at jeg trenger tilrettelegging, men er ikke deres rett å si det videre til alle andre.
 
Det fant jeg ut at en på jobben hadde fortalt til sjefen for meg i dag:mad: hadde lyst å si det selv, og vente litt til. Sa det til nermeste ledere på grunn av at jeg trenger tilrettelegging, men er ikke deres rett å si det videre til alle andre.

Dårlig gjort.. :banghead:
 
Back
Topp