Bihulebetennelse

Kengu

Forumet er livet
VIP
Noen som har hatt det?
Hvor lang tid tok det før du ble bra?
Fikk du antibiotika?
 
Jeg hadde det for noen mnd siden. Fikk anbefalt otrivin med menthol og ibux (men det skal vel ikke barn ha), og ellers la det gå over av seg selv. I mange tilfeller er det liten vits i antibiotika da betennelsen gjerne er forårsaket av virus, så jeg fikk ikke noe :p
Tok nærmere 4uker før jeg ikke hadde vondt i hodet lengre :meh:
 
Jeg hadde det for noen mnd siden. Fikk anbefalt otrivin med menthol og ibux (men det skal vel ikke barn ha), og ellers la det gå over av seg selv. I mange tilfeller er det liten vits i antibiotika da betennelsen gjerne er forårsaket av virus, så jeg fikk ikke noe :p
Tok nærmere 4uker før jeg ikke hadde vondt i hodet lengre :meh:
Vi skulle bruke nesespray to dager, om han ikke var bra da så ligger resept på antibiotika klar og vi skal starte på den. Hun sa så kanskje han blir frisk til skolestart, det synes jeg hørtes så lenge ut men mulig det ikke er det da.
Jeg husker ikke hvor lang tid det tok da jeg hadde dey.
 
Vi skulle bruke nesespray to dager, om han ikke var bra da så ligger resept på antibiotika klar og vi skal starte på den. Hun sa så kanskje han blir frisk til skolestart, det synes jeg hørtes så lenge ut men mulig det ikke er det da.
Jeg husker ikke hvor lang tid det tok da jeg hadde dey.
Jeg var hos turnuslege da jeg hadde det (da hadde jeg gått med skallebank og tett langt oppover i nesa og innover, følte jeg hvertfall) og hun sa at symptomene gjerne kunne sitte i i rundt 30dager. Typisk nok satt det så lenge hos meg, men skallebanken slapp mer og mer etterhvert da. Jeg hadde ikke like vondt hele tiden, det var de to første ukene som var verst for meg :)

Første gang jeg har hatt det, så vet egentlig ikke så mye om det annet enn hva hun sa :p
 
Jeg har hatt heftig bihulebetennelse, det er ikke noe å tulle med fant jeg ut da. Endte på sykehus og heftig antibiotika. Så gå til legen og finn ut om det er virus eller bakterie!
Tok 2 uker før jeg gikk til lege og vart bedre pga antibiotika på ca 4 dager
 
Jeg har hatt heftig bihulebetennelse, det er ikke noe å tulle med fant jeg ut da. Endte på sykehus og heftig antibiotika. Så gå til legen og finn ut om det er virus eller bakterie!
Tok 2 uker før jeg gikk til lege og vart bedre pga antibiotika på ca 4 dager
Vi har vært hos legen og vet hva det er. :)
 
Ja, har slitt med det gjennom hele ungdomstiden før det plutselig gav seg. Hadde det så ofte som en gang i mnd de værste periodene. Fikk alltid antibiotika, ble bedre først på slutten av kuren.
Bruker/brukte fast Rinexin.
 
Jeg var hos turnuslege da jeg hadde det (da hadde jeg gått med skallebank og tett langt oppover i nesa og innover, følte jeg hvertfall) og hun sa at symptomene gjerne kunne sitte i i rundt 30dager. Typisk nok satt det så lenge hos meg, men skallebanken slapp mer og mer etterhvert da. Jeg hadde ikke like vondt hele tiden, det var de to første ukene som var verst for meg :)

Første gang jeg har hatt det, så vet egentlig ikke så mye om det annet enn hva hun sa :p
Auch det var lenge med 30 dager:eek: håper vi slipper det.
 
Har hatt det noen ganger ja.. sist hadde jeg høy feber og mye vondt både i bihulene og hodet. Svimmlet. Gikk på antibiotika i to omganger (20dager) før jeg ble bra.
 
Har hatt det noen ganger og det kan være fryktelig vondt. Syns det hjelper å skylle med sånn nesehorn (lager saltvann selv). Har fått antibiotika en gang, da hadde jeg gått med det en stund.
 
Da jeg hadde bihulebetennelse så anbefalte min fastlege meg å prøve Sinoclear.
Den svei i få sekunder etterfulgt med noen nys og den åpnet godt opp.
God bedring! ❤
 
Har det med jevne mellomrom , og det er helt pyton:yuck:
Bruker nesehorn kjøpt på apoteket og lager saltvann selv og det renser godt og kan brukes så mye man vil :)
 
Har det nå o gda, det kan være skikkelig vondt. Klarer meg som regel uten penicillin, men da jeg fikk det mens vi var på ferie og skulle fly hjem to dager senere, så måtte jeg ha noe så jeg ikke risikerte flyturen. Da var jeg forøvrig 11 uker gravid og kastet op av medisinen. Sluttet ikke med det før kidden var ute (ikke at det var medisinen sin feil altså) :thumleft
 
God bedring forresten!
 
Dere som har fått antibiotika, hvor lang tid tok det før dere merket bedring,?
 
Back
Topp