Har du studert med barn?

Jeg har gjort det. Studerte 4 år med barn mens jeg var alenemor. Jeg bodde med barnet langt borte fra venner og familie. Fikk ikke plass i studentbarnehage og det skapte noen problemer av og til. f.eks kan eksamen lande på en planleggingsdag i bhg eller at barnet blir sykt natt til eksamensdag f.eks så man ikke rekker å ordne noe hvis barnepasser har lang reisevei. Jeg syns det var mer behagelig å være student med barn enn i fult arbeid. Nettopp fordi studiet er fleksibelt og har ofte ikke fulle dager, så jeg fikk mye tid med barnet :)
 
Hvordan gikk det med resultater på studiet for dere? :) Dårligere med barn? Eller like bra/bedre?
 
Jeg har tatt bachelor i pedagogikk når jeg var alene med barn. Gikk veldig fint egentlig. Ikke så mye obligatorisk undervisning, så var ikke krise når ungene ble syk. Godt samarbeid med får, så han hjalp til i verste eksamensperiode. Var bare 1 gang at en av ungene var syk når jeg skulle ha eksamen. Hadde ikke studentbarnehage.
 
Ja, det har jeg og aldri mer.
Mye jobb, og jeg følte jeg stengte ute hele verden mens jeg holdt på for å klare det. Veldig mye dårlig samvittighet for barn og mann i den perioden. Men kom i mål, og fikk meg fast jobb. Verdt det, men det er tøft.
 
Vi har begge tatt utdanning og var samtide alene med barna langt fra familie (var i DK) jeg nappet 3 år med noe multimedie og grafikk og mannen tok bachelor og master. Nå er det gået noen år siden og barna er blitt større så det blir nok litt lettere denne gangen! vi begynner begge nye studier i høst :) han tar ny master og jeg en bachelor.
Det er ikke det letteste, men det går
lykke til
 
Ja, tok master ved siden av 100 % jobb og to barn. Jeg studerte på kvelder, og avspaserte på jobben innimellom. Fikk hjelp av familie til pass osv, men syntes det var litt leit å bruke avspasering på skole og ikke barna. Jeg hadde også lite tid til å være sosial med venner. Det var verdt det (fikk B i snitt), men jeg tar ikke et masterstudie igjen ved siden av 100 % jobb :)
 
Hvordan gikk det med resultater på studiet for dere? :) Dårligere med barn? Eller like bra/bedre?

Jeg hadde gjennomsnitt på C, og tenker det ville ligget på B uten barn. Men jeg prioriterte ofte å hente tidlig i barnehagen i stedetfor skolearbeid, så det lå mye på egne prioriteringer og ikke at jeg ikke hadde mulighet for å gjøre det bedre.. alt i alt er jeg fornøyd :)
 
Jeg vurderer/skal studere til neste år, og er jo alenemamma. Har fri annenhver helg og en dag i uka.
Har du studert med barn? Hva er ditt beste tips for å få det til??

Ja, det har jeg og gjør det fortsatt.
Beste tips jeg å lese litt på studiene HVER dag,kanskje en pause dag i helgene da, om du bare orker 5 min er det så mye bedre enn ingenting. Og ikke utsett noe som helst til siste liten, planlegg nøye alt som skal gjøres ila semesteret og pass på at ting ikke hoper seg opp for plutselig er det akkurat rett før en frist at hele huset ligger ut med influensa. :)
Er skippertaksmenneske selv, men prøver å blir bedre der, for det var HARDT i våres.
 
Sønnen min var ikke i bhg forrige semester da, det gjorde jo tiden mer begrenset, men verdt det for å ha han hjemme litt lenger.
Karakterene mine kunne kanskje vært bedre uten barn, men det var også planleggingen min som ikke var god nok. Dog blir man sliten av å være hjemme med baby hele dagen og lite energi til skole til kvelden.
Hadde 4 eksamener og fikk 3XC og 1 A, så den Aen veide vel opp for alt for meg, ble veldig glad for det :) før barn ville jeg satset mer på å få B på de andre eksamenene.
 
Jeg har studert alene med barn i 4 år. Tok lærerskolen og det gikk veldig bra. Fikk ikke tatt så mange vikartimer, men fikk mer enn nok tid til studier. Tror man bli mer strukturert og fokusert når man må o_O Lykke til!
 
Back
Topp