Henvisning fysio

All song

Forumet er livet
Julibarna2014
Aprillykke 2016
eg skulle ha komt meg Till en fysioterapeut men må eg gå via fastlegen før henvisning eller kan eg få direkt Till fysio??
 
Du kan få time direkte, men da koster det jo gjerne mer.
 
Nye regler fra 1.januar 2018 om at man ikke trenger henvisning fra fastlege for å gå til fysio. Du tar bare kontakt direkte med en fysioterapeut. Prisen, og ventetiden, avhenger om du velger en med kommunal avtale hvor man får en andel dekket av helfo, eller om man går privat.
 
Trenger ingen henvisning, men om det blir noen behandlinger kan det være greit å sjekke om fysio du tar kontakt med går under frikortordningen for fysio :)
 
Du kan bestille time selv hos fysio direkte, dersom fysio mener det er nødvendig med behandling skriver h*n ut sin egen rekvisisjon. Du må selv sjekke opp i hvor lang ventetid det er hos de enkelte, og om de har driftstilskudd fra Helfo. Dersom de har driftstilskudd fra Helfo kan du samle opp egenandeler til frikort tak 2, som gjelder på diverse andre ting enn medisiner, taxi, lege.
 
Du kan bestille time selv hos fysio direkte, dersom fysio mener det er nødvendig med behandling skriver h*n ut sin egen rekvisisjon. Du må selv sjekke opp i hvor lang ventetid det er hos de enkelte, og om de har driftstilskudd fra Helfo. Dersom de har driftstilskudd fra Helfo kan du samle opp egenandeler til frikort tak 2, som gjelder på diverse andre ting enn medisiner, taxi, lege.
Eg har reden frikort tenkte prøva gå direkt til fysio
 
Eg har reden frikort tenkte prøva gå direkt til fysio
Husk at frikort tak 1 og 2 er to ulike ting. Frikort tak 2 som går på fysio er ikke det samme kortet som går på fastlege, egenandel på sykehus o.l, men et eget på kr 2085,- som går på fysioterapi, noe tannbehandling og rehabilitering.
Kan være greit å være obs på om man ikke er klar over der :)
 
Husk at frikort tak 1 og 2 er to ulike ting. Frikort tak 2 som går på fysio er ikke det samme kortet som går på fastlege, egenandel på sykehus o.l, men et eget på kr 2085,- som går på fysioterapi, noe tannbehandling og rehabilitering.
Kan være greit å være obs på om man ikke er klar over der :)
Takk har frikort del 2
 
Back
Topp