Sparer du penger til barna?

Turkistliv

Forumet er livet
VIP
Himmelbarn
Marslykke 2016
Julegavene 2019
Juliknøttene 2022
Sparer du penger til barna dine? Sparer du i ditt navn eller barnas navn? Hvilken konto har du til de og hvilken rente har kontoen? Har du noe fast beløp i mnd?
 
Sparekonto i våre navn, da de begynner å få en god del, og det kan by på problemer senere om det hadde stått i deres navn.
 
Har sparekonto i hennes navn, det er dessverre ingen fare for at det blir enorme summer inn der :p
Sparer 200kr i måneden og setter inn det hun får i gaver
 
Sparer 10 000 i året på BSU Start, lurer på om renta er 3,6%. Planen er å gjøre det til de er 18, eller bytte til å spare i vanlig BSU når de blir 16. Ellers får de småbeløp fra oss og andre inn på en vanlig sparekonto.
 
Sparer på sparekonto, BSU Start og i fond. Fond i mitt navn. Sparer også i fond til sertifikat til dem.
 
Sparer dobbelt av barnetrygden i tillegg til gaver/arv. Har en konto i hennes navn som vi slutter å spare på når den nærmer seg beløpet til lånekassen/overformynderiet, og har et par fond i våre navn hvor resten går innpå. Sparer ikke i bsu da hun ikke får skattefradrag før hun begynner å tjene penger selv og vil ikke fylle den opp.
 
500kr hver måned i sparekonto i hennes navn + oldefaren setter inn 750 x 2 årlig i en sparekonto i OBOS. De tenker vi går til lappen.
 
Alle 3 ungene har sparekontoer i våre navn. Barnetrygd + 250 kr i måneden fra oss. Min far setter inn 300 kr per barn i måneden på denne kontoen og farmor&farfar sparer 100 kr per unge selv i sitt navn. Pengene fra oss og morfar er øremerket startkapital hus, farmor og farfar får ved 18 års dagen
 
Sparekonto i hans navn, men betjent av meg og mannen sammen (i min nettbank, begge må signere elektronisk hvis det skal tas ut penger). Heter vel barnas sparekonto ellerno..??
Setter inn barnetrygden hver måned :)
 
Ja, delt sparekonto :)
 
Sparekonto i vårt navn. Vi overfører 500kr hver i måneden. Pluss dåpspenger osv blir satt inn på denne.
 
Jeg sparer i fond i mitt navn til begge. Sparer 1500kr fast til hver, også får minstemann det som er igjen av hjelpestønaden sin i slutten av året rett inn på sparekonto. (Opptil 5000pr mnd) Han får mer enn henne, grunnen til det er rett og slett for å prøve å spare opp en god buffer til han om han skulle bli ung ufør. Og det er hans penger, så jo mindre han ødelegger jo større gode vil han ha av det når han blir eldre ;)
 
Back
Topp