Nå lekker det av puppene.

Jusom

Elsker forumet
Septemberbarna 2019
Juligull2021
Blir helt våt i bhen. Er ikke det litt tidlig? Har termin 16 sept.

Flere så lekker nå?
 
Har hørt at dette skal variere mye fra person til person. Noen opplever mye, noen litt og noen ingenting. Selv har jeg bare sett en liten dråpe her og der.
 
Ingenting her. Har råmelk i puppene, men det lekker ikke. Lakk ingenting heller sist før etter fødselen.
Men det varierer nok veldig fra person til person. Du får gå til innkjøp av ammeinnlegg :)
 
Her har det lekket siden uke 16, førstegangs. Ikke store mengder, men kan ikke gå uten BH uten å få våte flekker på klær og sengetøy. Alt er visst normalt. :)
 
Lakk tidlig første gang, denne gangen lekker jeg fortsatt ikke:)
 
Ja da er det ikke så Unormalt. Jeg får bare legge inn noe innlegg. Det er jo et godt tegn da jeg er brystoperert.
 
Ja da er det ikke så Unormalt. Jeg får bare legge inn noe innlegg. Det er jo et godt tegn da jeg er brystoperert.

Nei, ikke unormalt i det hele tatt, jeg kan ikke gå uten bh da blir det våte flekker, bruker kladd i senga om natta
 
Kommer innimellom et par små dråper, maks, men det er kun hvis Jeg får press på puppen, som hvis dattera mi sitter og lener seg godt mot, eller jeg ligger på dem når jeg sover. Hadde det sånn på slutten sist også.
 
Shit! Er det like ille når du har født?
Ja en stund.. men så normaliseres det litt.. sist bytta jeg innlegg hver time de første dagene/ukene. Men det er jo positivt å vite at ingen ting er blokkert.. gode sjangser for at det finnes mat til babyen :) og at produksjonen holder.
 
Ja en stund.. men så normaliseres det litt.. sist bytta jeg innlegg hver time de første dagene/ukene. Men det er jo positivt å vite at ingen ting er blokkert.. gode sjangser for at det finnes mat til babyen :) og at produksjonen holder.

Oi jøyye! Da hjelper det vell lite med bambusinnlegg. Jeg har bare utført et brystløft og kirurgen sa at jeg kunne amme etterpå. Men at følsomhet i brystknoppene kunne bli nedsatt og det er de. Så får sånn nesespray i tilfelle.
 
Oi jøyye! Da hjelper det vell lite med bambusinnlegg. Jeg har bare utført et brystløft og kirurgen sa at jeg kunne amme etterpå. Men at følsomhet i brystknoppene kunne bli nedsatt og det er de. Så får sånn nesespray i tilfelle.

Kjøp deg en pk med engangs om det lekker mye og legg ull/bambus over når den tid kommer. Ikke sikkert at det blir så ille :) Håper det går greit og at du slipper spray. Ei venninne tok silicon og ble gravid rett etter.. det ble ikke noe problem
 
Jeg trodde jeg lakk, men så skjønte jeg at det muligens var svettedråper som piplet nedover :D
 
Jeg har ikke hatt noe råmelk enda, håper jeg får for da vet jeg at alt er OK. Jeg er egentlig litt bekymret for å ikke få melk siden jeg synes puppene var ømme og ble store i begynnelsen av svangerskapet, men nå virker alt som før jeg ble gravid. Har bare litt tydeligere blodårer nå enn tidligere. Er førstegangs så jeg vet egentlig ikke hva som er normalt..
 
Jeg har ikke hatt noe råmelk enda, håper jeg får for da vet jeg at alt er OK. Jeg er egentlig litt bekymret for å ikke få melk siden jeg synes puppene var ømme og ble store i begynnelsen av svangerskapet, men nå virker alt som før jeg ble gravid. Har bare litt tydeligere blodårer nå enn tidligere. Er førstegangs så jeg vet egentlig ikke hva som er normalt..

Det er like normalt å ikke få råmelk før som å få det. Noen får noen få dråper og hos noen renner det som en bekk :) trenger ikke å ha noen betydning for videre produksjon. Str har ingen ting å si på produksjonen der er det bare kjertlene og melkegangene som betyr noe.
Hvordan ting blir vet mann ikke før etter fødsel, og det kan fort ta noen dager før produksjonen er igang. Skulle ønske at det fantes ett fasitsvar på denne, for det er så mange som uroer seg unødig <3
 
Det er like normalt å ikke få råmelk før som å få det. Noen får noen få dråper og hos noen renner det som en bekk :) trenger ikke å ha noen betydning for videre produksjon. Str har ingen ting å si på produksjonen der er det bare kjertlene og melkegangene som betyr noe.
Hvordan ting blir vet mann ikke før etter fødsel, og det kan fort ta noen dager før produksjonen er igang. Skulle ønske at det fantes ett fasitsvar på denne, for det er så mange som uroer seg unødig <3

Takk, jeg håper du har rett og at jeg kan amme babyen min :)
 
Back
Topp