Gravid student?

Zazuuu

Betatt av forumet
❤️ Augustlykke 2020 ❤️
Februarlykke 2022❄️
Jeg prøver å bli gravid, men har lyst til å begynne å studere til høsten. Jeg har lyst til å begynne med studier så raskt som mulig (Har en veldig lavt lønnet jobb nå og er 32 år), og vet jo ikke hvor lang tid det kan ta å bli gravid.

Jeg har lyst til å ta permisjon fra studiene i et år om jeg får baby. Jeg ser man kan få stipend fra lånekassen i 49 uker mens man har permisjon. Og jeg har en jobb i tillegg, slik at kjæresten skal få rett på fedrekvoten.

Er det noen som har erfaringer med dette?
 
Jeg ville tatt studier først også prøvd etterpå, spørs hvordan studier du skal ta ?
Men du skal kanskje ta studiekompetanse først ? Det er beinhardt og krever 100% fokus ! Så ville absolutt ta det først mens du kan har deg selv å tenke på. Høyskoler kan man ta permisjon fra, men ville ikke gjort det med studiekompetanse
 
Vært gravid og fått barn som student. Kjør på :)
 
Jeg er student og fikk min lille i sisteåret og angrer ikke! :D Vi har en velfignfin barseltid
Jeg er glad for at det gir fleksibilitet det første året hennes i barnehagen så hun ikke må ha fulle dager til å begynne med, og lengre ferier. Jeg tok et års permisjon, men i vårt tilfellet valgte vi engangstøtnad fordi jeg ville ha muligheten til å jobbe i sommer bl.a. Mens far fikk være hjemme (vi er begge studenter). Jeg kjenner mange som har studert med barn og de fleste sier det gir mer motivasjon til å jobbe effektivt, selv om jeg ikke har prøvd å studere samtidig enda så har selv erfaring med å jobbe mye og studere samtidig og mindre tid gjør meg i hvertfall mer effektiv, uten at det går utover studiet. Pappaen her er langt mer effektiv nå enn før babyen og det er med en deltidsjobb i tillegg. så jeg vil ikke ventet med å få barn pga studier men man må være klar for det som kreves og virkelig vurdere.